Gå til innhold

Tankevekkende?


Gjest kvinnediskriminering

Anbefalte innlegg

Sånn konkret er det første skritt på veien å kartlegge hva problemene er. Deretter kommer løsninger& løsningsforslag.

Hvis vi nekter å innse at det finnes noen problemer i det hele tatt kan vi ikke engang påtenke noen løsning.

Hvis du prøver å antyde at jeg støtter apartheid ber jeg deg kikke på svarene mine om igjen. Synes du er nærmere en slik tankegang, der alle negre, samer, innvandrere m.m uansett er supersnille, mens resten burde skamme seg (av litt diffuse årsaker) Jeg sier igjen, det er mennesker med dine typer holdninger som har en stor del av ansvaret for at kommunikasjonen mellom innvandrere og nordmenn stagnerer.

Fornektelse er like skummelt og diskriminerende som utalt rasisme, enten den er hvit eller svart. Og, som jeg forøvrig, på tross av dine antydninger, ikke er tilhenger av. Hat& intoleranse faktisk er kjipe konsepter, også servert av en svart mann.. Like ille som av en hvit.. You get it? (Er jaggu på tide!)

Forøvrig har du fortsatt ikke forklart deg hva angår

min "rettspraksis"..

Og hvis du istedet for å holde deg til det vi diskuterer har tenkt å lire av deg noe type vagt-of topic-svada, kan du for min del heller gå å lese en bok.

Hei,

Jeg kan ikke se at jeg noe sted har gitt uttrykk for at "omvendt rasisme" er OK...

Tvertimot har jeg vært helt konsistent i å si at folk som bryter straffeloven skal straffes, uansett hudfarge, religion, fødested og skonummer!

Jeg har ALDRI forfektet at svarte skulle "ha ekstra rettigheter", men at ALLE skulle behandles LIKT.

===

Jeg sammenlignet din rettspraksis med Talibans, fordi du fordømmer store grupper mennesker (basert kun på hva enkelte individer i gruppen har gjort), akkurat som Taliban fordømmer grupper som "vantro" og/eller "horer".

Prinsippet er det samme - generaliseringer og fordømmelse av uskyldige.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 189
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    84

  • petter smart

    44

  • Ulv I Faarikaal

    18

  • laguna1365380434

    13

Gjest Morsk

Igjen - hold din illeluktende kommunisme for deg selv!

Berlinmuren er revet for flere år siden - til tross for protester fra deg og dine.

Med vennlig hilsen

Hvordan det kan ha gått en voksen person hus forbi at det er noe som heter sosialiseringsprosess som påvirker vår atferd er meg en GEDIGEN gåte.

Men det meste du skriver er jo ubegripelig naivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan det kan ha gått en voksen person hus forbi at det er noe som heter sosialiseringsprosess som påvirker vår atferd er meg en GEDIGEN gåte.

Men det meste du skriver er jo ubegripelig naivt.

Forsøk å forstå at den kommunismen du forfekter er død! Heldigvis.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Hei,

Jeg kan ikke se at jeg noe sted har gitt uttrykk for at "omvendt rasisme" er OK...

Tvertimot har jeg vært helt konsistent i å si at folk som bryter straffeloven skal straffes, uansett hudfarge, religion, fødested og skonummer!

Jeg har ALDRI forfektet at svarte skulle "ha ekstra rettigheter", men at ALLE skulle behandles LIKT.

===

Jeg sammenlignet din rettspraksis med Talibans, fordi du fordømmer store grupper mennesker (basert kun på hva enkelte individer i gruppen har gjort), akkurat som Taliban fordømmer grupper som "vantro" og/eller "horer".

Prinsippet er det samme - generaliseringer og fordømmelse av uskyldige.

Med vennlig hilsen

Så det gjør du.. det var jo ikke lite&heller ikke så lite frekt.. Jasså, så det er meg&taliban, humre, humre.. Og dette bare fordi jeg mener det må være greit å kalle en spade for en spade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det gjør du.. det var jo ikke lite&heller ikke så lite frekt.. Jasså, så det er meg&taliban, humre, humre.. Og dette bare fordi jeg mener det må være greit å kalle en spade for en spade.

Nei - dette fordi du sverter uskyldige mennesker som IKKE har trakassert noen kvinner.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morsk

Forsøk å forstå at den kommunismen du forfekter er død! Heldigvis.

Med vennlig hilsen

Jeg er fullt klar over at læren om sosialiseringsprosessen sparker fullstendig beina unna alt din snøvling om menneskene som uavehengige individer som ikke lærer eller har lært noe av sitt oppvekstmiljø.

Men du kan snart finne nye og litt mer smarte bortforklaringer enn å hyle om kommunisme hver gang du går på trynet i veggen i møte med fagkunnskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er fullt klar over at læren om sosialiseringsprosessen sparker fullstendig beina unna alt din snøvling om menneskene som uavehengige individer som ikke lærer eller har lært noe av sitt oppvekstmiljø.

Men du kan snart finne nye og litt mer smarte bortforklaringer enn å hyle om kommunisme hver gang du går på trynet i veggen i møte med fagkunnskap.

*ler*

Bare sutring fordi du ikke klarer å pakke kommunismen din på andre.¨

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Nei - dette fordi du sverter uskyldige mennesker som IKKE har trakassert noen kvinner.

Med vennlig hilsen

Når&hvor?!! Jeg sier at det ikke skal underslås at det er flere innvandrere enn nordmenn som plager damene! Er dette ikke riktig liksom? Har flere stedet skrevet helt tydelig at majoritenen av innvandrere nok ikke bedriver denslags.. Nærsynt, sør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morsk

*ler*

Bare sutring fordi du ikke klarer å pakke kommunismen din på andre.¨

Med vennlig hilsen

Skulket alle timene i samfunnsfag på gymnaset ?

Eller gikk du maskin og mekk, slik at den type elementær lærdom som det jeg skriver aldri ble presentert for deg ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulket alle timene i samfunnsfag på gymnaset ?

Eller gikk du maskin og mekk, slik at den type elementær lærdom som det jeg skriver aldri ble presentert for deg ?

Som sagt, hold din stinkende kommunisme for deg selv.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morsk

Som sagt, hold din stinkende kommunisme for deg selv.

Med vennlig hilsen

Tydelig du skulket timen da de lærte bort om kommunismen også...*LOL*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

petter smart

Hei,

Det er heller ikke til å stikke under en stol at mange menn voldtar kvinner. Er du (som mann) ansvarlig for det andre menn gjør?

Selvsagt er det mange som har et skremmende kvinnesyn, men det er ikke *andre* innvandreres feil, mer enn du eller jeg er ansvarlig hvis en annen mann voldtar en kvinne.

Med vennlig hilsen

Da flertallet av voldtekter blir begått av menn er det naturlig å sette inn ressursene mot denne gruppen. Men da gruppen er svært stor vil det lønne seg å se om en kan dele den inn i mindre grupper for å få best utbytte av innsatsen.

Ifølge din logikk burde det satses like mye på kvinner, barn, handikappede, mentalt tilbakestående, pensjonister osv for å redusere antall voldtekter.

Bør en ikke gjøre noe for å opplyse mennesker som kommer hit om vårt kvinnesyn og hva som forventes av dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da flertallet av voldtekter blir begått av menn er det naturlig å sette inn ressursene mot denne gruppen. Men da gruppen er svært stor vil det lønne seg å se om en kan dele den inn i mindre grupper for å få best utbytte av innsatsen.

Ifølge din logikk burde det satses like mye på kvinner, barn, handikappede, mentalt tilbakestående, pensjonister osv for å redusere antall voldtekter.

Bør en ikke gjøre noe for å opplyse mennesker som kommer hit om vårt kvinnesyn og hva som forventes av dem?

Hva *konkret* mener du med: "å sette inn ressursene mot denne gruppen"

Videre, alle vet at det er ulovlig å voldta og myrde. Det er en tåpelig avsporing av debatten.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

petter smart

Hva *konkret* mener du med: "å sette inn ressursene mot denne gruppen"

Videre, alle vet at det er ulovlig å voldta og myrde. Det er en tåpelig avsporing av debatten.

Med vennlig hilsen

Alle "vet" kanskje dette, men det skjer likevel. Da har vi et problem. Og det viser seg at personer fra kulturer som er svært ulik vår har de største probleme. Hvorfor kan vi ikke ha obligatorisk opplæring i norsk kultur osv. for alle som kommer hit? Uavhengig av hudfarge og opprinnelsesland.

Videre er det tydeligvis ikke alle med annen kulturbakgrunn enn den norske som skjønner like godt at voldtekt er ulovlig (dvs i praksis skjønner de ikke hva voldtekt er og hva som er voldtekt).

De tåpelige avsporingene er det nok du som kommer med, som vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle "vet" kanskje dette, men det skjer likevel. Da har vi et problem. Og det viser seg at personer fra kulturer som er svært ulik vår har de største probleme. Hvorfor kan vi ikke ha obligatorisk opplæring i norsk kultur osv. for alle som kommer hit? Uavhengig av hudfarge og opprinnelsesland.

Videre er det tydeligvis ikke alle med annen kulturbakgrunn enn den norske som skjønner like godt at voldtekt er ulovlig (dvs i praksis skjønner de ikke hva voldtekt er og hva som er voldtekt).

De tåpelige avsporingene er det nok du som kommer med, som vanlig.

Du skriver: "Hvorfor kan vi ikke ha obligatorisk opplæring i norsk kultur osv. for alle som kommer hit? Uavhengig av hudfarge og opprinnelsesland."

Slik at hvis Norske Shell vil ha en ny direktør som er fra Kanada, så må han på et slikt kurs?

Hva med noen *praktiske* løsninger?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

petter smart

Jeg synes alle skal få den respekt de fortjener, basert på individuelle handlinger, istedet for din vulgær-kommunistiske tankegang med "dem" og "oss" (basert på tilfeldigheter).

Med vennlig hilsen

Så du mener at ingen har noen form for kultur eller fellestrekk.

At de aller fleste muslimer har samme kvinnesyn, som er svært forskjellig fra vårt, er helt tilfeldig.

Til og med de mest fanatiske PKer o.l. har innsett at alle har sin kultur og at denne er felles for personer fra samme sted og med samme bakgrunn. Visse variasjoner finnes nok, men hovedtrekkene er der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

petter smart

På ny forsøker du å legitimisere din trakassering av muslimer, osv.

Bergensere er IKKE en truet, utsatt eller på andre måter alvorlig mobbet gruppe i samfunnet.

Jøder utgjør en knøttliten del av befolkningen. Muslimer utgjør ca 1,3% av Norges befolkning.

Likevel mobber du dem dag etter dag, i innlegg etter innlegg.

Finn noen på din egen størrelse/antall å sloss med, istedet for bittesmå grupper.

Du er rett og slett FEIG!

Med vennlig hilsen

Pedofile er en liten gruppe. voldtekstmenn, mordere osv også. Skal vi da ikke si noe stygt om dem? Skal vi ikke prøve å gjøre noe med alle problemene disse lager?

At det er relativt få muslimer i dette landet har ikke noe å si. Er det problemer i forbindelse med dem må vi få påpeke dette slik at en kan gjøre noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du mener at ingen har noen form for kultur eller fellestrekk.

At de aller fleste muslimer har samme kvinnesyn, som er svært forskjellig fra vårt, er helt tilfeldig.

Til og med de mest fanatiske PKer o.l. har innsett at alle har sin kultur og at denne er felles for personer fra samme sted og med samme bakgrunn. Visse variasjoner finnes nok, men hovedtrekkene er der.

I en rettsstat behandler vi folk som INDIVIDER, og ikke som "medlemmer av en kulturell gruppe". Det siste kalles vulgær-kommunisme!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pedofile er en liten gruppe. voldtekstmenn, mordere osv også. Skal vi da ikke si noe stygt om dem? Skal vi ikke prøve å gjøre noe med alle problemene disse lager?

At det er relativt få muslimer i dette landet har ikke noe å si. Er det problemer i forbindelse med dem må vi få påpeke dette slik at en kan gjøre noe.

"Pedofile er en liten gruppe. voldtekstmenn, mordere osv også. Skal vi da ikke si noe stygt om dem? [....]

At det er relativt få muslimer i dette landet har ikke noe å si. Er det problemer i forbindelse med dem må vi få påpeke dette slik at en kan gjøre noe."

Kjære deg: Det er ikke kriminelt å være muslim, men derimot kriminelt å utøve pedofili, voldtekt eller mord. En hviss forskjell, vil jeg si.

Mange av de pedofile/morderne/voldtektsmennene er sikkert medlem av den norske statskirke, men betyr det at vi må gjøre noe med "dem" (medlemmene av den norske statskirke"?

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

petter smart

Det er fullstendig uakseptabelt når norske Viggo Kristiansen og Co voldtar og dreper unge jenter.

Men ingen er så idiotiske at de holder "alle nordmenn" skyldige for slike handlinger!

===

Derimot har DU (som person) noe felles med disse svinene som kaller kvinner for "horer" - både du og de trakasserer uskyldige!

Dere er akkurat like!

Viggo Kristiansen og Co utgjør mindre enn 0,000044 % av norges befolkning. Å tilegge hele befolkningen holdninger på grunnlag av dette er for dumt til og med for deg.

Muslimer som er kvinnefiendtlige utgjør langt over 50 % (i varierende grad, tallet er langt under virkeligheten). Da er det mer naturlig å snakke om kulturproblemer.

Ser du virkelig ikke forskjellen her? Eller gjør ditt hat til nordmenn deg helt blind?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...