Gå til innhold

Kan jeg be dere om en liten tjeneste?

Anbefalte innlegg

Gå inn på www.byggmann.no.

Trykk på "våre boliger", deretter trykker du på huskatalogen. Finn huset som heter "ulstein 3430".

Dette er drømmehuset... Har plner om å bygge innen et par år, men har ennå ikke vært i kontakt med forhandler. Tomt har vi. Hva vil et sånt hus koste, ferdig oppsett? Noen med peiling?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/98913-kan-jeg-be-dere-om-en-liten-tjeneste/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tomt har vi allerede. Vi kommer til å gjøre noe selv, det gjør vel de fleste, men jeg er ute etter en sånn circa pris... (om dette huset kan bli en realitet eller om jeg svever på drømmeskyer...) Vi bor ikke i by, mer på landet kan du si i Midt-Norge et sted...

Tomt har vi allerede. Vi kommer til å gjøre noe selv, det gjør vel de fleste, men jeg er ute etter en sånn circa pris... (om dette huset kan bli en realitet eller om jeg svever på drømmeskyer...) Vi bor ikke i by, mer på landet kan du si i Midt-Norge et sted...

De jeg kjenner som driver og bygger nå (mindre hus enn det du viser her), regner med å måtte betale rundt 1,5-2 millioner før huset er "komplett". Da regnes det nok med vannbåren varme eller noe slikt, varmepumpe kanskje, og alt det der ekstra som "alle har" nå.

Bare tomt her koster mellom 400000 og 600000... Er i Malvik det.

Bestill katalogen, så får du også prisliste. Der ser du om de leverer nøkkelferdig, eller om du fx. kan få uinnredet loft/2.etg. som dere kan isolere og innrede selv. Der vil det også stå hva annet som er inkludert i prisen. Det er nemlig noe variasjon mellom de ulike husleverandørene, hva som inngår i prisen og ikke.

Vi har bygget hus selv, men en del mindre og enklere, så det er vanskelig å sammenligne. Anbefaler i alle fall å få vannbåren gulvvarme, fortrinnsvis fyrt på gass. Vi har en gasstank som koster oss ca 4.000 i året. Dette dekker oppvarming av både rom og vann (til kraner/dusj osv). Dermed er det ikke like skremmende å vente på neste strømregning, som bare går på lys og elektriske apparater. Det er jo oppvarming som koster mest om man fyrer med strøm...

Har du forresten lagt merke til at Byggmanns sider ikke har vært oppdatert i 2003? Huskolleksjonen er for 2002. Dette og at jeg aldri har hørt om firmaet, gjør at jeg ville undersøkt litt nærmere om hvordan det står til der.

Selv har vi bygget et Systemhus, og er godt fornøyd med det, vurderte også Mesterhus, men valgte det bort pga vår lokale Mesterhus-forhandler, ikke pga kjeden eller hustypene. Sjekk også med Forbrukerrådet, de har visst oversikt over hvilke husprodusenter folk er mest/minst fornøyd med, og hvorvidt de kunne tenkt seg å bygge med samme leverandør igjen om de skulle bygge en gang til.

Selv bestilte vi - da vi var i første planleggingsstadie - kataloger fra alle leverandører vi syntes virket interessante , og fikk da prisliste og kataloger fra alle. Det er gjerne litt annerledes å sitte å bla i en en katalog også, og ikke minst å sammenligne, både spesifikasjoner og priser. :-)

Her er en oversikt over husprodusenter:

http://www.hus.no/hus_produsenter.html

Annonse

Gjest Samuelsen

Hei!

Vanskelig å si..... Vi bygger selv for øyeblikket, og grunnflaten er temmelig lik. Så ikke ut til å være kjeller på huset dere ser på? Vi har full underetg. med utleieleilighet, 1. etg. og ca. 85 kvm. i loftsetg.

Ferdig oppført med tomt, tilkoblkinger etc., gulv,fliser osv. kommer nok sluttsummen på nærmere 3 mill. Vi bor sentralt på Østlandet.

Be om katalog, og sjekk prislisten. Husk bare at du bør legge på litt, for det dukker alltid opp uforutsette ting undervegs!

Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...