Gå til innhold

Bare vente på at mannen får hjerneslag?


Gjest Støttebehov

Anbefalte innlegg

Gjest Støttebehov

Mannen min har fått beskjed om at han har en 89% tett hovedpulsåre på halsen og som ikke kan opereres pga fare for komplikasjoner relatert til andre sykdommer.

Slik har han gått i snart to år nå. Han er bare 53 år gammel.

I hverdagen fortrenger jeg/vi dette, men kjenner det er tøft. Det er så vanvittig vondt og skremmende. samtidig er det vondt og vanskelig å prate om.

Hvordan ville dere forholdt dere til en slik situasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff, det må være veldig vanskelig :(

Jeg vet sannelig ikke hva jeg hadde gjort. Sørget for å aldri være langt unna medisinsk kompetanse. Virkelig satt meg inn i symptomene på hjerneslag (F.A.S.T.). Og virkelig prøvd å sette pris på livet her og nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Jeg vet ikke hvor stor sjanse det er for at han skal få hjerneslag osv..., men tenker at det viktige er å lære seg å prøve å ta en dag av gangen og ikke vente på noe som kanskje aldri vil skje?

I tillegg ville jeg lært meg godt hvordan symptomene på hjerneslag utarter seg og drillet meg selv i forhold til hva jeg gjør dersom hjerneslaget kommer.....

Skjønner at dette er tøft... men det handler nok om å lære seg å leve med det i hverdagen uten å la det styre livene deres.

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Støttebehov

Jeg vet ikke hvor stor sjanse det er for at han skal få hjerneslag osv..., men tenker at det viktige er å lære seg å prøve å ta en dag av gangen og ikke vente på noe som kanskje aldri vil skje?

I tillegg ville jeg lært meg godt hvordan symptomene på hjerneslag utarter seg og drillet meg selv i forhold til hva jeg gjør dersom hjerneslaget kommer.....

Skjønner at dette er tøft... men det handler nok om å lære seg å leve med det i hverdagen uten å la det styre livene deres.

Lykke til:)

Takk for svar! ja vi tar en dag om gangen og prøver som sagt å ikke tenke på det hele tiden. Han kan jo være så heldig at åren aldri blir 100% tett og dermed kan vi jo ikke, som du sier gå rundt å trippe for noe som kanskje aldri skjer. Ihvertfall ikke i nærmeste framtid.

Han har hatt hjerneslag tidligere og vi kan heldigvis mye om symptomer på hjerneslag. Så om ulykken skulle komme, vil han ihvertfall forhåpentligvis få rask hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Støttebehov

Huff, det må være veldig vanskelig :(

Jeg vet sannelig ikke hva jeg hadde gjort. Sørget for å aldri være langt unna medisinsk kompetanse. Virkelig satt meg inn i symptomene på hjerneslag (F.A.S.T.). Og virkelig prøvd å sette pris på livet her og nå.

Takk for svar og støtte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Takk for svar! ja vi tar en dag om gangen og prøver som sagt å ikke tenke på det hele tiden. Han kan jo være så heldig at åren aldri blir 100% tett og dermed kan vi jo ikke, som du sier gå rundt å trippe for noe som kanskje aldri skjer. Ihvertfall ikke i nærmeste framtid.

Han har hatt hjerneslag tidligere og vi kan heldigvis mye om symptomer på hjerneslag. Så om ulykken skulle komme, vil han ihvertfall forhåpentligvis få rask hjelp.

Da er dere så godt forberedt som dere kan være, så dette går nok bra :)

Tar han ikke blodfortynnende heller? (vet ikke så mye om dette, men...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Støttebehov

Da er dere så godt forberedt som dere kan være, så dette går nok bra :)

Tar han ikke blodfortynnende heller? (vet ikke så mye om dette, men...)

Joda, han veksler mellom Albyl-e og Marevan og det er det som holder proppen i sjakk per i dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Joda, han veksler mellom Albyl-e og Marevan og det er det som holder proppen i sjakk per i dag..

Ok! Det virker iallefall _litt_ beroligende....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...