Gå til innhold

Hvilken lyd lager hoggormen?


Gjest Paranoid5

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • keinstein

    13

  • Sofline

    12

  • Gemini

    5

  • Mista nikket

    3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest Paranoid5

Den lager ingen lyd. Kommer bare smygende og hogger til.

Kanskje det er en klapperslange i nærheten?

He he he, kansje naboen savner sitt ulovlige kjeledyr?

Men lager ikke hoggormen slike ssssssssssss-lyder da?

Kan gresshoppe til forveksling høres ut som klappeslange?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stoiker

Så lenge du hører lyd, kan du anta det _ikke_ er en hoggorm. For den lager ikke lyd...

Klapperslanger, derimot. Etter at jeg selv har sett en, er jeg sjeleglad for at jeg ikke kan møte slike beist i norsk natur! Tror bare synet av en er nok til å få meg i bakken. Den behøver ikke bite, engang, hjertet kommer til å stoppe helt av seg selv.

Hoggorm, derimot - søte små dyr, er mer redd flått og blodigler, jeg. Og fjesing.

Hoggormer liker å sole seg, så se opp for dem på varme berg i skogen. Ellers er hoggormen mer redd oss enn vi den - men det er klart, små og uerfarne hoggormer kan jo sikkert gjøre mye dumt. Som å snike seg inn i barnehager, f.eks. Så mitt tips er å holde deg unna barnehager, også, når de er i skogkanten i hoggormnatur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et godt gammelt kjerringråd er å legge ut møllkuler rundt eiendommen, da skal huggormen holde seg borte.

Vi gjør det på hytta hvert år, og har aldri sett huggorm ved hytta, men i skogen rundt ser vi de stadig vekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så lenge du hører lyd, kan du anta det _ikke_ er en hoggorm. For den lager ikke lyd...

Klapperslanger, derimot. Etter at jeg selv har sett en, er jeg sjeleglad for at jeg ikke kan møte slike beist i norsk natur! Tror bare synet av en er nok til å få meg i bakken. Den behøver ikke bite, engang, hjertet kommer til å stoppe helt av seg selv.

Hoggorm, derimot - søte små dyr, er mer redd flått og blodigler, jeg. Og fjesing.

Hoggormer liker å sole seg, så se opp for dem på varme berg i skogen. Ellers er hoggormen mer redd oss enn vi den - men det er klart, små og uerfarne hoggormer kan jo sikkert gjøre mye dumt. Som å snike seg inn i barnehager, f.eks. Så mitt tips er å holde deg unna barnehager, også, når de er i skogkanten i hoggormnatur.

Jeg møtte en liten babyhoggorm tidlig i sommer, og mener bestemt at den freste/veste. Har du lest dette et sted, at de ikke lager lyd??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg møtte en liten babyhoggorm tidlig i sommer, og mener bestemt at den freste/veste. Har du lest dette et sted, at de ikke lager lyd??

Hoggormen hveser når den føler seg truet. Og ganske høyt - hvis den er stor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mista nikket

Hoggormen hveser når den føler seg truet. Og ganske høyt - hvis den er stor.

Den som bet meg, sa ikke i fra :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Paranoid5

Den som bet meg, sa ikke i fra :-(

Var det da du mistet nicket?

Om du virkelig ble bitt, var det vondt og ble du veldig syk?

Hvor skjedde det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger du ut bilde av en huggorm til en som har overdrevent frykt for det? :-)

Tenkte ikke på bildene, men å lese litt fakta. Man er gjerne mest redd for ting man egentlig ikke vet så mye om, men som man tror er sånn eller slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenkte ikke på bildene, men å lese litt fakta. Man er gjerne mest redd for ting man egentlig ikke vet så mye om, men som man tror er sånn eller slik.

Jeg er selv livredd slanger og klarer ikke se på bilde av det i mer enn noen sekunder. Jeg ville gjerne lest teksten, men fikk ikke gjort det gitt... :-) Men jeg skjønner intensjonen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Paranoid5

Jeg er selv livredd slanger og klarer ikke se på bilde av det i mer enn noen sekunder. Jeg ville gjerne lest teksten, men fikk ikke gjort det gitt... :-) Men jeg skjønner intensjonen din.

Det går greit for min del, er ikke redd bilder og ikke så redd hoggorm heller.

Jeg tar mine forholdsregler med fjellstøvler og tramper hard når jeg går i skogen.

Hoggormen kan ikke bite særlig langt oppe over ankelen, og blir skremt vekk av harde tramp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går greit for min del, er ikke redd bilder og ikke så redd hoggorm heller.

Jeg tar mine forholdsregler med fjellstøvler og tramper hard når jeg går i skogen.

Hoggormen kan ikke bite særlig langt oppe over ankelen, og blir skremt vekk av harde tramp.

Bra for deg. Jeg bearbeider stadig min fobi. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er selv livredd slanger og klarer ikke se på bilde av det i mer enn noen sekunder. Jeg ville gjerne lest teksten, men fikk ikke gjort det gitt... :-) Men jeg skjønner intensjonen din.

Du kan jo slå av bildevisning i nettleseren din før du åpner den siden. Fx i IE, så ligger det under Verktøy - Alternativer osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mista nikket

Var det da du mistet nicket?

Om du virkelig ble bitt, var det vondt og ble du veldig syk?

Hvor skjedde det?

Hehe. Jeg merket ikke at jeg ble bitt. Kjente plutselig at det ble en sånn vond ting i benet, akkurat som du kjenner når du håvner opp fort.

Jeg gikk dit jeg skulle og undersøkte nærmere. Da så jeg en avlang hoven "pølse" ca 4-5 cm lang og 2 små prikker.

Var i kontakt med legevakt og de sa at ble jeg syk, skulle de rekvirere sykebil som skulle vente på meg på brygga, var på båttur den gangen. Legevakta ringte tilbake 1 gang for å spørre hvordan det gikk og hva jeg skulle gjøre.

Det dunket litt i leggen, men det gjorde ikke vondt. Ikke ble jeg syk heller, men det værste var psyken. Fikk nesten angstanfall et par tre ganger så jeg ble sittende hele natten å lese for ikke å tenke på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...