Gå til innhold

omskjaering av gutter


Helene Grost

Anbefalte innlegg

Sivilisert verden?? Hva mener du med i den siviliserte verden? I Amerika blir alle guttebarn omskjært ved fødsel hvis ikke foreldre har gitt uttrykk for noe annet. Det er forresten IKKE barbarisk med omskjæring av gutter, dette har noe med renhold og forebyggelse av kjønnssykdommer å gjøre. Har litt liten tid til å svare på dette..men jeg venter selv barn nå og om det blir gutt så skal han selvfølgelig omskjæres!

Du kan jo verken vite noe særlig om barn eller smerte som kan finne på noe sånt?

Sjekk litt mer opp om hva som skjer, før du lar noen gjøre det med barnet ditt du!

Du har sikkert godt av å sette deg inn i litt av hvert mer, enn den lille biten av verden du har fått med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 118
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Taj Mahal

    20

  • Bassisten

    11

  • Ziirine

    9

  • livato

    5

Kanskje vi ble enige til slutt, utrolig nok.

Respekt er noe man må fortjene, og du sa jo at du aldri har likt meg og greier på IRC, så da kan du heller ikke forvente å bli tatt på med silkehansker, selv om jeg liker deg svært godt.

Mvh.

Vi har vore samde på sak heile tida, det har eg aldri benekta.

Kan du elles gje meg ein god grunn til å referere kva eg har sagt til deg i ein privat samtale her på eit opent forum?

Eg har aldri sagt at eg aldri har likt deg. Eg kjenner deg jo ikkje, så korleis i all verda kan eg uttala meg om det? I mi verd er det mogleg å skilja person og sak. Eg skreiv at eg ikkje likar eller respekterer ditt vis å ordskiftast på. Du nyttar dårlege tricks og hevdar du har dokumentasjon utan å visa til denne - gang på gang.

Det er _du_ som drar ut på ein personleg vendetta med ein gong nokon greier å setja deg til veggs på sak. Det er ditt problem. I rest my case.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre Sør.

Jeg skulle ønske alt var bare tull og tøys, men det er det ikke.

Alt er fakta og jeg blir alltid i affekt når noen forfekter mishandling av dyr og barn, kvinner og andre vesner.

Uvitenheten er stor på dette området og i norge har det IKKE vært noen forskning på temaet. Kun intetsigende rapporter som blir oversatt av Grunfeldt. Du har selv påpekt at de er feilaktige.

Sånn til å begynne med så skal jeg sitere hva en kvinnelig barnesykepleierske i USA sa. Jeg sitter jo på meget omfattende materiale og dokumentasjon innen dette omstridte temaet. Kanskje jeg skriver bok også.

Sitat: "Jeg er sykepleier på fødeavdelingen og har måttet tåle å holde fast nyfødte babyer, skrikende og gråtende mens de er festet til bordet mens omskjæringen utføres. Jeg sverger på at mine sønner aldri skal utsettes for sånt barbari. Leger prøver å fortelle dere at babyer ikke føler smerte, men min erfaring viser at spedbarn i aller høyeste grad er i stand til å føle smerte. Hverken min mann eller sønn er omskåret, og de har aldri hatt noen som helst problemer. Mødre ta ansvar, dere har jo tross alt båret ham alle disse månedene, så hvorfor utsette ham for overgrep? Omskjæring burde aldri bli utført bare fordi "det bare er sånn", hvis det er ingen medisinske årsaker til å utføre dette, så er det ingen grunn til å utsette barnet for overgrep. Jeg beklager å måtte si det, men legene (i USA) er for det meste kun interesert i å utføre inngrepet p.g.a. de ekstra pengene. I stedet så kan du lære sønnen din til å vaske seg akkurat som du ville gjøre med din datter. Hvis renslighet brukes som en begrunnelse for mannlig omskjæring, så er det faktisk mere nødvendig med omskjæring av kvinner, da en kvinnes kjønnsorgan er vanskeligere å holde ren. Så den begrunnelsen "Omskjæring er renslig" blir bare tåpelig."

Du er humanist, blir ikke du også opprørt over barnemishandling?

Mvh.

"Alt er fakta og jeg blir alltid i affekt når noen forfekter mishandling av dyr og barn, kvinner og andre vesner. "

*knis*...kvinner og andre vesner?? menn, derimot.... *forfekte mishandling av menn*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nosferatu

"Alt er fakta og jeg blir alltid i affekt når noen forfekter mishandling av dyr og barn, kvinner og andre vesner. "

*knis*...kvinner og andre vesner?? menn, derimot.... *forfekte mishandling av menn*

menn er jo andre vesner.

Jeg er en mann, og hverken dyr, barn eller kvinne. Altså et annet vesen.

Mvh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

menn er jo andre vesner.

Jeg er en mann, og hverken dyr, barn eller kvinne. Altså et annet vesen.

Mvh.

hihihiiiiiii

sjølv om du later som noko anna, håper eg da inderlig at du ser det artige i formuleringa di...;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jekk deg ned noen hakk ned selv. Du kan spørre hvilken som helst ekspert, og han vil være enig med meg. Jeg har som sagt gått i dybden i dette emnet. Lest utallige forskningsrapporter, studier, essays og annet. Og det er forskjellen mellom vanlig synsing og fakta.

Folk flest vet knapt hva omskjæring er engang, men tror gjerne det er noe kult, siden det ikke er blitt forbudt enda.

Til sammenligning så fikk man kjøpt kokain på apoteket uten resept lenge, inntil en eller annen smarting fant ut at det burde forbys.

Heksebrenning var lov en gang i tida, men nå vet man bedre.

Selvfølgelig så ble motstanderene mot heksebrenning bare ledd av, og idiot erklært.

Det hjelper ikke hvor mange forskningsrapporter man leser, hvis man ikke har evne til å tolke dem, Ikke sant?

Men når det er sagt, så venter vi fortsatt på en henvisning til en brøkdel av det kildematerialet du påstår du har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nosferatu

Det hjelper ikke hvor mange forskningsrapporter man leser, hvis man ikke har evne til å tolke dem, Ikke sant?

Men når det er sagt, så venter vi fortsatt på en henvisning til en brøkdel av det kildematerialet du påstår du har.

Jeg tror ikke det blir nødvendig. De fleste har allerede skjønt tegninga. Du får vente til boka kommer ut vettu :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det blir nødvendig. De fleste har allerede skjønt tegninga. Du får vente til boka kommer ut vettu :)

Dokumentasjon og kildemateriale etterspørres av flere enn meg i denne tråden. Det er det det dreier seg om.

Skjønner du ikke at folk ler av deg jo lengre du drar det ut? Skynd deg før du kveles i egen selvhøytidelighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nosferatu

Dokumentasjon og kildemateriale etterspørres av flere enn meg i denne tråden. Det er det det dreier seg om.

Skjønner du ikke at folk ler av deg jo lengre du drar det ut? Skynd deg før du kveles i egen selvhøytidelighet.

Beklager men her tror jeg du misforstår en smule.

Det er nok heller deg de ler av, som absolutt skal kverulere om ting du ikke har greie på.

Det har blitt gitt tilstrekkelig dokumentasjon til at alle med IQ over 95 har skjønt tegninga.

De som eventuellt må ha det med enda mindre teskjeer, får si i fra selv.

Hvis det er på vegne av deg selv du spør, så vil jeg svært gjerne vite hva du ikke forsto.

Mvh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager men her tror jeg du misforstår en smule.

Det er nok heller deg de ler av, som absolutt skal kverulere om ting du ikke har greie på.

Det har blitt gitt tilstrekkelig dokumentasjon til at alle med IQ over 95 har skjønt tegninga.

De som eventuellt må ha det med enda mindre teskjeer, får si i fra selv.

Hvis det er på vegne av deg selv du spør, så vil jeg svært gjerne vite hva du ikke forsto.

Mvh.

Vi har ganske enkelt gitt deg opp, nosferatu. Eg gidd ikkje leike meir med deg. Det kjem ikkje meir dokumentasjon for det har du jo ikkje - og då er det ikkje noko vits i å masa meir på deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager men her tror jeg du misforstår en smule.

Det er nok heller deg de ler av, som absolutt skal kverulere om ting du ikke har greie på.

Det har blitt gitt tilstrekkelig dokumentasjon til at alle med IQ over 95 har skjønt tegninga.

De som eventuellt må ha det med enda mindre teskjeer, får si i fra selv.

Hvis det er på vegne av deg selv du spør, så vil jeg svært gjerne vite hva du ikke forsto.

Mvh.

Det handler ikke om hva jeg forstår, det handler om dokumentasjonen du hevder du har, men som vi ikke har sett snurten av. Jeg ser ingen grunn til å gjenta Bassistens spørsmål lengre opp i tråden. Jeg har lest innleggene hans, lest svarene dine - og venter på akkurat det samme som han - kildemateriale.

Forresten - drit i det. Du er ikke verd å bruke tid på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nosferatu

Det handler ikke om hva jeg forstår, det handler om dokumentasjonen du hevder du har, men som vi ikke har sett snurten av. Jeg ser ingen grunn til å gjenta Bassistens spørsmål lengre opp i tråden. Jeg har lest innleggene hans, lest svarene dine - og venter på akkurat det samme som han - kildemateriale.

Forresten - drit i det. Du er ikke verd å bruke tid på.

Hva er det du vrøvler om nå da?

Bassisten fikk nok argumenter og vi ble enige, så hva er lissom problemet?

"Forresten - drit i det. Du er ikke verd å bruke tid på."

Pussig, den samme tanken fikk jeg om deg.

:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har ganske enkelt gitt deg opp, nosferatu. Eg gidd ikkje leike meir med deg. Det kjem ikkje meir dokumentasjon for det har du jo ikkje - og då er det ikkje noko vits i å masa meir på deg.

Hva er det med deg? Er du for omskjæring av små babyer, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nosferatu

Vi har ganske enkelt gitt deg opp, nosferatu. Eg gidd ikkje leike meir med deg. Det kjem ikkje meir dokumentasjon for det har du jo ikkje - og då er det ikkje noko vits i å masa meir på deg.

Hva er i veien nå da sussebassen?

Jeg trodde vi var enige for lengst. At du nå kommer for å prøve å redde Zirine fra å miste ansikt, er en smule patetisk.

Hva skal du ha bevis for?

Kom med usanne påstander, og du skal få motbevis. Jeg kan da for pokker ikke poste 150 sider med forskningsrappoerter og diverse her. Det skjønner til og med du.

Mvh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det med deg? Er du for omskjæring av små babyer, eller?

Nei eg har sagt fleire gongar at eg ikkje er for det. Det bør du ha fått med deg.

Heile denne debatten går på arrogansen Nosferatu viser ved å kasta ut påstandar og døma folk utan å dokumentere påstandane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nosferatu

Nei eg har sagt fleire gongar at eg ikkje er for det. Det bør du ha fått med deg.

Heile denne debatten går på arrogansen Nosferatu viser ved å kasta ut påstandar og døma folk utan å dokumentere påstandane.

Håper det blir stilt på dere nå.

ANATOMY OF THE FORESKIN

Though human anatomy has been the object of scientific study since the 16th century, surprisingly little is known today about the structure and function of the foreskin. Perhaps the subject could not have been broached without venturing into forbidden territory; the foreskin does, after all, lie at the heart of the sacrificial ritual of circumcision.

Almost certainly the foreskin has played some role in the propagation of the human species. At least we may assume the foreskin would not have persisted over millions of years if all it did was attract dust, thorn pricks and other natural hazards. In fact, the foreskin did not merely survive; it flourished to become the dominant and most visible feature of a man’s reproductive equipment.

Fundamental principles

Before discussing the structure of the foreskin, we should note two basic principles of anatomy. First, structure and function are closely related. If we know what a structure looks like, we can make a reasonable guess at its function. If the foreskin looks like it is specialized for a particular function, then it probably is.

Second, no single part of any organ is a self-contained unit. For instance, a description of the “fingers” at the end of an elephant’s trunk would mean very little without mention of the rest of the trunk. Similarly, the foreskin can only be understood as one part of the whole penis.

Another important point to note is that more than any other part of the body, the genitals have to suit two individuals. The penis must meet the needs of both user and usee!

Built like the lips, double-layered...

The foreskin, which makes up about half the skin of the penis, is built like the lips, double-layered with skin outside and mucous membrane (“mucosa”) inside. Despite their delicate appearance, the inner surfaces of the lips and foreskin are built to withstand frictional trauma; hence they are called “frictional mucosa.” They are also waterproof to withstand damp conditions.

If for any reason they dry out, become infected (e.g. viral “cold sores”) or physically abused (e.g. by premature retraction of the foreskin), they may develop slow-healing sores and cracks. If left unchecked, the end result may be scarring and contraction of tissues. Note: the inner lining of the foreskin has no source of protective secretion, such as sweat or sebaceous glands. The foreskin is damp because moisture escapes through its inner surface. As we have seen, this moisture keeps the foreskin in good shape, like well-waxed leather.

...with muscular skin

The foreskin, penile shaft, and scrotum share a very important—and unique—feature: a thin sheet of muscle fibres embedded right in the skin. This muscle layer, called “Dartos muscle,” is best known for causing the scrotum to shrink during erection and of course during cold showers. As explained in Function, Dartos muscle also has an interesting and probably important effect on the skin of the penis.

Ridged band: specialized sexual tissue

The ridged band is a zone of strongly ridged or corrugated tissue normally hidden from view just inside the tip of the foreskin. Large bunches of coiled nerve endings known as “Meissner’s corpuscles” (also called “genital corpuscles”) are concentrated in the peaks of the ridges. The ridged band was first described in 1996. (See British Journal of Urology, 1996, Vol. 77, pp. 291-295). There is no other structure like it on the human body.

Junctional zones

The whole of the inner lining of the foreskin, the glans and the urethral opening form a “muco-cutaneous junctional zone.” This means that (like the lips again) they lie at the junction between ordinary skin and mucous membrane. Muco-cutaneous junctional zones are rich in specialized nerve endings.

Females also have a muco-cutaneous junctional zone, but it is spread out over a wider area to form the inner labia and hood of the clitoris. It requires no great stretch of the imagination to realize that the ultimate purpose of penile erection is to bring one muco-cutaneous zone into contact with another.

1 picture = 1,000 words

The anatomy of the foreskin is discussed in more detail in a series of pictures.

Summary

The foreskin is specialized sensory tissue. Its unique structure, and the position of the ridged band, indicate sexual function(s).

FUNCTION OF THE FORESKIN

The foreskin occupies a prominent position on an important organ. The foreskin’s location and structure indicate that it is the most important sensory tissue of the penis. Its persistence over millions of years suggests that it has played a role in the propagation of the species.

A well-integrated organ

Structurally, the penis is highly integrated. The glans, foreskin and skin of the penile shaft function as a single unit, not as a collection of separate parts with entirely different functions. The functions of the glans and foreskin are similar, and overlapping, but come fully into their own at different times during intercourse.

Simple sensations

The outer surface of the foreskin is specialized to detect feather-light touch and other sensations, including painful ones. The infamous “zipper injury” is an extreme example of the sort of damage the outer skin was designed to detect and prevent, long before the zipper posed a threat to the uninitiated.

Compared with the true (outer) skin of the foreskin, the glans is only feebly sensitive to light touch, pain, heat and cold. This is part of the reason we call the foreskin the primary sensory tissue of the penis. Without the foreskin, the end of the penis is numb to a host of sensations that tell the owner whether one of his most prized organs is in good company, or should move to safety.

Complex sensations

Thanks to its ridged band, the inner lining of the foreskin is specialized sexual tissue. The ridged band readily expands and contracts and is obviously designed to detect stretching forces. When penile shaft skin tugs on the ridged band, special “genital corpuscles” in the peaks of the ridges detect movement and trigger ejaculation. Stretching of the ridged band may also trigger and sustain erection.

Electrical stimulation of the glans triggers nerve impulses that pass to the spinal cord and then to the muscle of ejaculation. Clearly the glans has much in common with the foreskin. Where foreskin and glans part company, functionally as well as physically, is in their sensitivity to light touch, pain and heat and cold. Contrary to common opinion, the glans is not highly sensitive to a broad range of stimuli.

Foreskin versus glans

It is unclear whether the ridged band simply plays “backup” for the glans, or whether the two have different functions. The location of the retracted ridged band on the erect penile shaft suggests that the difference is one of timing. Possibly, the foreskin and its ridged band are designed to ensure that sexual reflexes are triggered when, and only when, these structures are stretched during intercourse. The biological importance of the ridged band to conception is self-evident, but there is still a major gap in our understanding of the relation between form and function of the penis.

Dartos muscle

Penile skin has two important characteristics, apparent only on erection. Firstly penile skin tenses, stiffens and shortens, firming up the connection between shaft skin and ridged band. This change allows for the transmission of movement from the base of the erect penis to the ridged band.

Secondly, penile skin undergoes a marked frictional change, brought about by stiff, forward-pointing skin folds. The mechanism is similar to that which raises goosebumps.

The changes in penile skin are brought about by contraction of the Dartos muscle. Between them, stiffening and frictionality ensure that the ridged band is instantly “alerted” to changes in position of the penis within the vagina.

Why two layers?

The double-layering of the foreskin allows the delicate ridged band, which normally is safely hidden from view, to be deployed on the upper surface of the penile shaft during erection. There it stands a better chance of being activated. Double-layering also eases vaginal entry by offsetting the frictional resistance of “erect” shaft skin.

Summary

The various parts of the penis, including the foreskin, form a functional whole. The foreskin is the primary sensory tissue of the penis. The ridged band of the foreskin is built to trigger orgasm and ejaculation.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nosferatu

Det handler ikke om hva jeg forstår, det handler om dokumentasjonen du hevder du har, men som vi ikke har sett snurten av. Jeg ser ingen grunn til å gjenta Bassistens spørsmål lengre opp i tråden. Jeg har lest innleggene hans, lest svarene dine - og venter på akkurat det samme som han - kildemateriale.

Forresten - drit i det. Du er ikke verd å bruke tid på.

Vi får se da, om du er i stand til å forstå dokumentasjonen. Du skylder meg allerede tre beklagelser for frekkheten din.

ANATOMY OF THE FORESKIN Though human anatomy has been the object of scientific study since the 16th century, surprisingly little is known today about the structure and function of the foreskin. Perhaps the subject could not have been broached without venturing into forbidden territory; the foreskin does, after all, lie at the heart of the sacrificial ritual of circumcision.

Almost certainly the foreskin has played some role in the propagation of the human species. At least we may assume the foreskin would not have persisted over millions of years if all it did was attract dust, thorn pricks and other natural hazards. In fact, the foreskin did not merely survive; it flourished to become the dominant and most visible feature of a man’s reproductive equipment.

Fundamental principles

Before discussing the structure of the foreskin, we should note two basic principles of anatomy. First, structure and function are closely related. If we know what a structure looks like, we can make a reasonable guess at its function. If the foreskin looks like it is specialized for a particular function, then it probably is.

Second, no single part of any organ is a self-contained unit. For instance, a description of the “fingers” at the end of an elephant’s trunk would mean very little without mention of the rest of the trunk. Similarly, the foreskin can only be understood as one part of the whole penis.

Another important point to note is that more than any other part of the body, the genitals have to suit two individuals. The penis must meet the needs of both user and usee!

Built like the lips, double-layered...

The foreskin, which makes up about half the skin of the penis, is built like the lips, double-layered with skin outside and mucous membrane (“mucosa”) inside. Despite their delicate appearance, the inner surfaces of the lips and foreskin are built to withstand frictional trauma; hence they are called “frictional mucosa.” They are also waterproof to withstand damp conditions.

If for any reason they dry out, become infected (e.g. viral “cold sores”) or physically abused (e.g. by premature retraction of the foreskin), they may develop slow-healing sores and cracks. If left unchecked, the end result may be scarring and contraction of tissues. Note: the inner lining of the foreskin has no source of protective secretion, such as sweat or sebaceous glands. The foreskin is damp because moisture escapes through its inner surface. As we have seen, this moisture keeps the foreskin in good shape, like well-waxed leather.

...with muscular skin

The foreskin, penile shaft, and scrotum share a very important—and unique—feature: a thin sheet of muscle fibres embedded right in the skin. This muscle layer, called “Dartos muscle,” is best known for causing the scrotum to shrink during erection and of course during cold showers. As explained in Function, Dartos muscle also has an interesting and probably important effect on the skin of the penis.

Ridged band: specialized sexual tissue

The ridged band is a zone of strongly ridged or corrugated tissue normally hidden from view just inside the tip of the foreskin. Large bunches of coiled nerve endings known as “Meissner’s corpuscles” (also called “genital corpuscles”) are concentrated in the peaks of the ridges. The ridged band was first described in 1996. (See British Journal of Urology, 1996, Vol. 77, pp. 291-295). There is no other structure like it on the human body.

Junctional zones

The whole of the inner lining of the foreskin, the glans and the urethral opening form a “muco-cutaneous junctional zone.” This means that (like the lips again) they lie at the junction between ordinary skin and mucous membrane. Muco-cutaneous junctional zones are rich in specialized nerve endings.

Females also have a muco-cutaneous junctional zone, but it is spread out over a wider area to form the inner labia and hood of the clitoris. It requires no great stretch of the imagination to realize that the ultimate purpose of penile erection is to bring one muco-cutaneous zone into contact with another.

1 picture = 1,000 words

The anatomy of the foreskin is discussed in more detail in a series of pictures.

Summary

The foreskin is specialized sensory tissue. Its unique structure, and the position of the ridged band, indicate sexual function(s).

FUNCTION OF THE FORESKIN The foreskin occupies a prominent position on an important organ. The foreskin’s location and structure indicate that it is the most important sensory tissue of the penis. Its persistence over millions of years suggests that it has played a role in the propagation of the species.

A well-integrated organ

Structurally, the penis is highly integrated. The glans, foreskin and skin of the penile shaft function as a single unit, not as a collection of separate parts with entirely different functions. The functions of the glans and foreskin are similar, and overlapping, but come fully into their own at different times during intercourse.

Simple sensations

The outer surface of the foreskin is specialized to detect feather-light touch and other sensations, including painful ones. The infamous “zipper injury” is an extreme example of the sort of damage the outer skin was designed to detect and prevent, long before the zipper posed a threat to the uninitiated.

Compared with the true (outer) skin of the foreskin, the glans is only feebly sensitive to light touch, pain, heat and cold. This is part of the reason we call the foreskin the primary sensory tissue of the penis. Without the foreskin, the end of the penis is numb to a host of sensations that tell the owner whether one of his most prized organs is in good company, or should move to safety.

Complex sensations

Thanks to its ridged band, the inner lining of the foreskin is specialized sexual tissue. The ridged band readily expands and contracts and is obviously designed to detect stretching forces. When penile shaft skin tugs on the ridged band, special “genital corpuscles” in the peaks of the ridges detect movement and trigger ejaculation. Stretching of the ridged band may also trigger and sustain erection.

Electrical stimulation of the glans triggers nerve impulses that pass to the spinal cord and then to the muscle of ejaculation. Clearly the glans has much in common with the foreskin. Where foreskin and glans part company, functionally as well as physically, is in their sensitivity to light touch, pain and heat and cold. Contrary to common opinion, the glans is not highly sensitive to a broad range of stimuli.

Foreskin versus glans

It is unclear whether the ridged band simply plays “backup” for the glans, or whether the two have different functions. The location of the retracted ridged band on the erect penile shaft suggests that the difference is one of timing. Possibly, the foreskin and its ridged band are designed to ensure that sexual reflexes are triggered when, and only when, these structures are stretched during intercourse. The biological importance of the ridged band to conception is self-evident, but there is still a major gap in our understanding of the relation between form and function of the penis.

Dartos muscle

Penile skin has two important characteristics, apparent only on erection. Firstly penile skin tenses, stiffens and shortens, firming up the connection between shaft skin and ridged band. This change allows for the transmission of movement from the base of the erect penis to the ridged band.

Secondly, penile skin undergoes a marked frictional change, brought about by stiff, forward-pointing skin folds. The mechanism is similar to that which raises goosebumps.

The changes in penile skin are brought about by contraction of the Dartos muscle. Between them, stiffening and frictionality ensure that the ridged band is instantly “alerted” to changes in position of the penis within the vagina.

Why two layers?

The double-layering of the foreskin allows the delicate ridged band, which normally is safely hidden from view, to be deployed on the upper surface of the penile shaft during erection. There it stands a better chance of being activated. Double-layering also eases vaginal entry by offsetting the frictional resistance of “erect” shaft skin.

Summary

The various parts of the penis, including the foreskin, form a functional whole. The foreskin is the primary sensory tissue of the penis. The ridged band of the foreskin is built to trigger orgasm and ejaculation.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei eg har sagt fleire gongar at eg ikkje er for det. Det bør du ha fått med deg.

Heile denne debatten går på arrogansen Nosferatu viser ved å kasta ut påstandar og døma folk utan å dokumentere påstandane.

Da ble jeg glad. For det er det viktigste her. Ikke måten man formulerer seg på f.eks. For det er alltid dolere som kan misforstå den minste ting, må du huske på.

Og det er så dumt hver gang en viktig diskusjon går over på en krangel om helt andre ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er i veien nå da sussebassen?

Jeg trodde vi var enige for lengst. At du nå kommer for å prøve å redde Zirine fra å miste ansikt, er en smule patetisk.

Hva skal du ha bevis for?

Kom med usanne påstander, og du skal få motbevis. Jeg kan da for pokker ikke poste 150 sider med forskningsrappoerter og diverse her. Det skjønner til og med du.

Mvh.

No greier eg ikkje halde meg unna lenger her... Du skriv til forsvar for di manglande dokumentering at 'Jeg kan da for pokker ikke poste 150 sider med forskningsrappoerter og diverse her', og det har du jammen rett i! Men dokumentasjon er da heller ikkje nødvendigvis det same som å sitere/kopiere det du referer til, det er nok å referere til det.

Eksempel: namn på forfattar, tittel på artikkel, tidsskrift artikkelen er å finne i, årstal/tidsskriftnr. I forum som dette kan det vere greit å nevne kva slags stilling artikkelforfattaren har evt. kva slags institusjon han er knytta til.

Kjekt å vite for deg som skal skrive bok om dette....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...