Gå til innhold

Har jeg virkelig bulimi?


Gjest Malika

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om jeg virkelig har et problem..

Jeg prøver alltid og slanke meg men det går aldri bra.. ender alltid opp med at jeg spiser og spyr etter det..

Det kan gå dager mellom hver gang jeg spyr.. jeg blir kvalm ette jeg har spist men greier og la være vis jeg må..

Altså vis jeg er hos ei vennine eller ei vennine med mistanke er i nærheten..

Det er ikke no "problem" og spy.. det er godt.. det er som om å få vekk en stor klomp fra magen.. så hvorfor si at jeg har et problem?

Jeg vet at jeg har et forvridd bildet på hvordan jeg vil se ut.. Jeg vil være så tynn at beina mine stikker ut og alle buksene mine bare henger og slenger på meg...

jeg vil virkelig det!

Jeg vet mange synes de ikke er noe pent og være så tynn, men jeg syns det...

Har jeg liksom en spiseforstyrrelse fordi jeg syns det?

har jeg et problem fordi jeg liker og spy og vil se kjempe tynn ut?

Vil bare høre andre sine meninger... Ingen som vet dette, så jeg spør derre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det som er helt sikkert er at du har en sf. Du må søke hjelp så fort som mulig slik at du kan få hjelp på en eller annen måte! Snakke med en du stoler på: Helsesøster, forelder, tante

eller kanskje en lærer. De vil finne ut hva du trenger kanskje en psykolog eller psykiater. Lykke til!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Masse klemmer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Sundgot Schneider, lege

Kjære Malika ! Å være spiseforstyrret betyr å være overopptatt av kropp, vekt og utseende. Du vil føle at du blir styrt av slike tanker og følelser og det kan være vanskelig å forholde seg til enkelte mennesker. Du sier at det ikke er noe "problem" å spy, det er godt...det er som om å få vekk en stor klomp fra magen...jeg blir lurer på hva denne klompen betyr for deg ? Jeg vil råde deg å søke hjelp, snakke med helsesøster, ta kontakt med helsestasjon for ungdom, kontakte lege eller fortelle en du stoler på om hvordan du har det- dersom du ennå holder det for deg selv. Det kan ofte ta lang tid før en med spiseforstyrrelse innrømmer/innser overfor seg selv- og andre at de sliter med en spiseforstyrrelse. Det tar som regel også altfor lang tid før de tørr å søke hjelp. Derfor oppforderer jeg deg til å gripe fatt i ditt problem nå- ikke vente, lykke til !

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...