Gå til innhold

Hva skjer steg for steg med beltelegging


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

emilie321

For flere er det verre å bli holdt av flere i lang tid, enn å bli lagt i belter. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
emilie321 skrev (2 minutter siden):

Bagasjen blir vanligvis gått igjennom av personalet.

Ja jeg mener når han kommer inn på sykehus. Blir det bare tatt fra han med makt og så blir han kastet inn på en belteseng? 

Anonymkode: f80e8...afc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
emilie321 skrev (1 minutt siden):

For flere er det verre å bli holdt av flere i lang tid, enn å bli lagt i belter. 

 

Hvordan kan de gjøre noe sånn mot et sårbart menneske? 

Anonymkode: f80e8...afc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Trinity80 skrev (4 minutter siden):

Er vel bare å google. 

Det står vitamin. 

Anonymkode: f80e8...afc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvordan kan de gjøre noe sånn mot et sårbart menneske? 

Anonymkode: f80e8...afc

Det ‘sårbare’ mennesket er enten til fare for seg selv eller andre. Kan dere vennligst bestemme dere? Skal man bruke tvang eller ikke??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det står vitamin. 

Anonymkode: f80e8...afc

??? Legg deg du 🤣🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

emilie321
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja jeg mener når han kommer inn på sykehus. Blir det bare tatt fra han med makt og så blir han kastet inn på en belteseng? 

Anonymkode: f80e8...afc

Nei, ikke slik jeg har opplevd det. En får først rom og deretter går personalet igjennom bagasjen.  En kommer ikke i belteseng uten at en virkelig trenger det. @Glitter skrev noe om belterom, men det har ikke jeg opplevd. Der jeg har vært har de hatt en belteseng som de tar inn på rommet til pasienten når det er behov. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Trinity80 skrev (1 minutt siden):

Det ‘sårbare’ mennesket er enten til fare for seg selv eller andre. Kan dere vennligst bestemme dere? Skal man bruke tvang eller ikke??

Nei stakkars mennesker. 

Anonymkode: f80e8...afc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvordan kan de gjøre noe sånn mot et sårbart menneske? 

Anonymkode: f80e8...afc

For av og til blir livet så vanskelig og en kan bli utagerende på forskjellige vis. Da kan det faktisk være bedre å bli beltelagt enn å måtte være i det som er ekstremt vanskelig.   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321
Trinity80 skrev (4 minutter siden):

Det ‘sårbare’ mennesket er enten til fare for seg selv eller andre. Kan dere vennligst bestemme dere? Skal man bruke tvang eller ikke??

En bør bruke minst mulig tvang, men innimellom er det til pasientens beste. Da bør tvang kunne brukes etter min mening. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80
emilie321 skrev (1 minutt siden):

En bør bruke minst mulig tvang, men innimellom er det til pasientens beste. Da bør tvang kunne brukes etter min mening. 

Takk, tror det er greit å si det sånn. Selvsagt helt fortvilende situasjon, men noe må jo gjøres. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321

For de som aldri har vært så urolig og uttafor at de har trengt tvangsvedtak, så kan jeg skjønne at det kan være vanskelig å forstå dette rundt tvang. Men innimellom må det til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva med å ta seg sammen så man slipper bli beltelagt?

Anonymkode: 67437...6fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

emilie321
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hva med å ta seg sammen så man slipper bli beltelagt?

Anonymkode: 67437...6fb

Når en er skikkelig syk, så er det ikke bare til å ta seg sammen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Hva med å ta seg sammen så man slipper bli beltelagt?

Anonymkode: 67437...6fb

Sier du det til de som har kreft og ligger på sykehus også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
emilie321 skrev (46 minutter siden):

For av og til blir livet så vanskelig og en kan bli utagerende på forskjellige vis. Da kan det faktisk være bedre å bli beltelagt enn å måtte være i det som er ekstremt vanskelig.   

Det virker skikkelig skremmende… men de som har opplevd det sier jo de husker alt? Da var de jo seg selv? Det virker så rart at de skal straffes for det. 

Anonymkode: f80e8...afc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis det er tvang innleggelse blir du ikke utskrevet. 

Anonymkode: f80e8...afc

Antar nå du ble innlagt pga selvskading siden du snakket om å ta med deg speil inn. Da tenker jeg at da burde du kanskje heller unngå å selvskade så slipper du traumene med å bli innlagt. 

Anonymkode: 4257a...688

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Trinity80 skrev (16 minutter siden):

Sier du det til de som har kreft og ligger på sykehus også?

Det kan ikke sammenlignes.

Anonymkode: 67437...6fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Det kan ikke sammenlignes.

Anonymkode: 67437...6fb

Jo da. Fysisk sykdom og psykisk sykdom er mye mer lik enn man skulle tro. Kropp og psyke henger faktisk sammen. Ikke alt man kan noe for.

Som kreftsyk kan man gjøre tiltak selv og ta best mulig vare på helsa, men man trenger fortsatt hjelp for å bli frisk. Samme med psykdom også. Veeeeldig rart at de diagnoseres i samme system internasjonalt da, om det ikke kan sammenliknes. 

Endret av Trinity80
Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Det virker skikkelig skremmende… men de som har opplevd det sier jo de husker alt? Da var de jo seg selv? Det virker så rart at de skal straffes for det. 

Anonymkode: f80e8...afc

Det er ikke straff. Innimellom er det kanskje den beste måten å roe ned en pasient og å forhindre at vedkommende skader seg selv eller andre.  Noen opplever det som trygt å bli beltelagt (når en er veldig urolig og en kanskje tror at en er i en annen situasjon. Da kan beltelegging få en tilbake til virkeligheten)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...