Gå til innhold

Hva skjer steg for steg med beltelegging


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

frosken
Trinity80 skrev (13 timer siden):

Jeg mener at i slike tilfeller bør pasientes holdes fast, og få ketamin kjapt heller enn å på voldsomt vis settes i belter. En sprøyte tar mindre styrke å få injisert enn å stroppe hele kroppen fast.

Ketamin gis preoperativt på sykehus, og til barn som er kjemperedde når de skal ta diverse skumle undersøkelser som MR av hodet hvor hode må settes fast.

Det finnes alltid en bedre løsning, helsevesenet må bare ta seg sammen litt. 

Og det gis i USA til folk i forbindelse med arrestasjoner og har forårsaket flere dødsfall.  De skjulte dødsfallene: Politiet sa at sprøyten skulle roe ham ned. Men Demetrio (43) våknet aldri (tv2.no)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
emilie321 skrev (10 minutter siden):

Leste dette jeg også. Heller bli beltelagt enn dø.

Har du blitt beltelagt selv? Og hvorfor?

Anonymkode: a5382...b7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Har du blitt beltelagt selv? Og hvorfor?

Anonymkode: a5382...b7d

Ja, det har jeg. Fordi jeg trengte det da jeg var veldig dårlig.  For meg var det mye verre å bli holdt lenge av flere menn enn å bli lagt i belter.  Det beste er selvsagt og ikke bli lagt i belter, men av og til så må en velge mellom pest og kolera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
emilie321 skrev (Akkurat nå):

Ja, det har jeg. Fordi jeg trengte det da jeg var veldig dårlig.  For meg var det mye verre å bli holdt lenge av flere menn enn å bli lagt i belter.  Det beste er selvsagt og ikke bli lagt i belter, men av og til så må en velge mellom pest og kolera.

Hva mener du med dårlig? At du selvskadet? 

Anonymkode: 4257a...688

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva mener du med dårlig? At du selvskadet? 

Anonymkode: 4257a...688

Jeg selvskadet ikke. Det er mange måter å være veldig dårlig på, men har ikke lyst til å skrive mer om det nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Man blir ikke beltelagt med mindre man selvskader, er voldelig eller utagerer på andre måter. 

Anonymkode: 4257a...688

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
emilie321 skrev (22 timer siden):

Ja, det har jeg. Fordi jeg trengte det da jeg var veldig dårlig.  For meg var det mye verre å bli holdt lenge av flere menn enn å bli lagt i belter.  Det beste er selvsagt og ikke bli lagt i belter, men av og til så må en velge mellom pest og kolera.

Hvorfor er det menn som gjør det?

Anonymkode: f80e8...afc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Hvorfor er det menn som gjør det?

Anonymkode: f80e8...afc

Kanskje fordi de er sterke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skogbrann
AnonymBruker skrev (På 9.5.2024 den 21.30):

Det virker skikkelig skremmende… men de som har opplevd det sier jo de husker alt? Da var de jo seg selv? Det virker så rart at de skal straffes for det. 

Anonymkode: f80e8...afc

Tror du virkelig at bare fordi man husker situasjonen, så var man seg selv? Det er også flere som opplever hukommelsestap i akutte og alvorlige sykdomsfaser, meg selv inkludert. Det er likevel ikke slik så lenge man husker episoden, så var man seg selv. Mange husker alvorlige psykotiske episoder, selv om de befant seg i en helt annen virkelighet da de var syke. Helt absurd å trekke en slik slutning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
skogbrann skrev (18 minutter siden):

Tror du virkelig at bare fordi man husker situasjonen, så var man seg selv? Det er også flere som opplever hukommelsestap i akutte og alvorlige sykdomsfaser, meg selv inkludert. Det er likevel ikke slik så lenge man husker episoden, så var man seg selv. Mange husker alvorlige psykotiske episoder, selv om de befant seg i en helt annen virkelighet da de var syke. Helt absurd å trekke en slik slutning. 

Jeg vet ikke? Vet ikke hvordan det er og kan ikke se det for meg hvordan sånn skjer. 

Anonymkode: f80e8...afc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
emilie321 skrev (31 minutter siden):

Kanskje fordi de er sterke?

Men fordi som er redde menn blir det verre 

Anonymkode: f80e8...afc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Veldig fascinerende å lese hvordan det oppleves fra pasientperspektivet - så takk til alle som deler.

Hilsen en som jobber i psykiatri og dessverre må gjøre dette til tider. 

Anonymkode: a3325...e6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

emilie321
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Men fordi som er redde menn blir det verre 

Anonymkode: f80e8...afc

Ja, nettopp, og da er det bedre å bli lagt i belter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Veldig fascinerende å lese hvordan det oppleves fra pasientperspektivet - så takk til alle som deler.

Hilsen en som jobber i psykiatri og dessverre må gjøre dette til tider. 

Anonymkode: a3325...e6d

For en fæl ting å gjøre. Hilsen en som ikke har vært på psykiatrisk og som ikke forstår dette. 

Anonymkode: f80e8...afc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
emilie321 skrev (2 minutter siden):

Ja, nettopp, og da er det bedre å bli lagt i belter.

Forbinder belteseng med sånn elektrisk stol fra film 

Anonymkode: f80e8...afc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Veldig fascinerende å lese hvordan det oppleves fra pasientperspektivet - så takk til alle som deler.

Hilsen en som jobber i psykiatri og dessverre må gjøre dette til tider. 

Anonymkode: a3325...e6d

Fascinerende faktisk...

Anonymkode: a5382...b7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Fascinerende faktisk...

Anonymkode: a5382...b7d

Reagerte jeg på og. Det virker ikke som hen forstår hva hen gjør, med andre. 

Anonymkode: f80e8...afc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Fascinerende faktisk...

Anonymkode: a5382...b7d

Beklager feil ordvalg, det var ment som noe positivt. Er «fint» å se hvordan det oppleves for pasienten, sånn at man har det med seg inn i situasjoner hvor beltelegging dessverre er nødvendig. 

Anonymkode: a3325...e6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Beklager feil ordvalg, det var ment som noe positivt. Er «fint» å se hvordan det oppleves for pasienten, sånn at man har det med seg inn i situasjoner hvor beltelegging dessverre er nødvendig. 

Anonymkode: a3325...e6d

Hvorfor gjør du sånt med de som er deprimerte? 

Anonymkode: f80e8...afc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...