Gå til innhold

IQ-test


Nils Håvard Dahl, psykiater

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida
1 minutt siden, Trine skrev:

Hva er SJ.M? Jeg tror noen klarer å bruke opp alt fokuset på en eller noen få ting, så er de på en måte ikke helt tilstede i alt det andre. Men så lenge man klarer å være skarp på et område så holder jo det.

Jeg er sikkert litt paranoid, med pga google og søkemuligheten vil jeg ikke skrive det . Nå må du tenke og det må man i denne «sportsgrenen» også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

scoret 122 jeg, med 150-200 mg truxal som døgndose, har ADD og skal snart få meds for det, gjorde det elendig på hukommelse.  og alt fra 14-19/20 på de andre tingene. men jeg mener veldig bestemt at denne testen gir alt for høy score sammenlignet med scoren du vil få hos en psykolog. jeg scoret 115-120 på WAIS, og det var før jeg startet på truxal, når jeg tok wais nå nylig scoret jeg knapt over 100. selvom jeg tok meg mye bedre tid enn hva jeg gjorde på denne testen her..

Anonymkode: 4c897...635

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Du har godt over gjennomsnittet. Mer kan en ikke si på grunnlag av disse to testene på nett.

Om du har noen problemer i livet, skyldes det ikke lav IQ :-)

Det er bra du er så positiv til de som har høyere IQ enn gjennomsnittet. Skjønner godt at du er så positiv til dem. 

Anonymkode: 2b27a...e4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

scoret 122 jeg, med 150-200 mg truxal som døgndose, har ADD og skal snart få meds for det, gjorde det elendig på hukommelse.  og alt fra 14-19/20 på de andre tingene. men jeg mener veldig bestemt at denne testen gir alt for høy score sammenlignet med scoren du vil få hos en psykolog. jeg scoret 115-120 på WAIS, og det var før jeg startet på truxal, når jeg tok wais nå nylig scoret jeg knapt over 100. selvom jeg tok meg mye bedre tid enn hva jeg gjorde på denne testen her..

Anonymkode: 4c897...635

WAIS kan jo egentlig ikke sammenlignes siden det er en mye mer grundig test. Jeg gjorde det langt bedre her enn på WAIS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok "evnetest" et sted jeg ble utredet, som varte i 8 timer (2 dager à 4 timer). Jeg fikk ikke noen "IQ", men de kunne peke på hva mine styrker og svakheter var, og ting jeg kunne gjøre for å tilpasse meg dette. Denne tilnærmingen har jeg tillit til, men det Mensa holder på med syns jeg blir mest underholdning og sosialt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Det er nok riktig at denne testen gir et noe for høyt resultat. Det er viktig at en leser beskrivelsen og reservasjonene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Du ønsker ikke å publisere av andre grunner :)

Men jeg var jo forfengelig og nysgjerrig nok til å prøve ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

umakenverdt

Ble litt nysgjerrig jeg med, liker egentlig ikke slike tester, for tror egentlig ikke jeg er noe særlig god på slike ting. Fikk 120 her, så var egentlig ikke så ille som jeg hadde fryktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, umakenverdt skrev:

Ble litt nysgjerrig jeg med, liker egentlig ikke slike tester, for tror egentlig ikke jeg er noe særlig god på slike ting. Fikk 120 her, så var egentlig ikke så ille som jeg hadde fryktet.

Haha, da er vi like "smarte" :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

umakenverdt
6 minutter siden, Trine skrev:

Haha, da er vi like "smarte" :D

:) Jeg var klart dårligst på hukommelse, noe som var litt overraskende... Heldigvis ble jeg ingen idiot (under 25 ;)), iq er altså ikke vårt største problem da...

Endret av umakenverdt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, umakenverdt skrev:

:) Jeg var klart dårligst på hukommelse, noe som var litt overraskende... Heldigvis ble jeg ingen idiot (under 25 ;)), iq er altså ikke vårt største problem da...

Nei, men det hadde kanskje vært lettere om iq var våre største problem ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutes ago, Trine said:

Nei, men det hadde kanskje vært lettere om iq var våre største problem ;)

Det tror jeg ikke.

Anonymkode: 47064...bd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
2 minutes ago, Trine said:

Hvorfor ikke?

Er det sånn at de dumme har det bra da, fordi de ikke skjønner? Er det det du tenker?

Anonymkode: 47064...bd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

umakenverdt
16 minutter siden, Trine skrev:

Nei, men det hadde kanskje vært lettere om iq var våre største problem ;)

Ja, kanskje det ;)

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det tror jeg ikke.

Anonymkode: 47064...bd5

Selvsagt kan vi ikke si det sikkert, men jeg skulle gjerne gitt noen iq poeng eller hva det heter, mot bedre sosiale ferdigheter og ro. Jeg kunne godt hatt iq rett under gjennomsnittet da. Det betyr selvsagt ikke at det hadde vært lettere om vi hadde hatt svært lav iq. Nå vet jeg heller ikke om iq kan trenes opp, er egentlig ikke så belest på iq, tok bare testen fordi jeg var nysgjerrig siden så mange tok den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det sånn at de dumme har det bra da, fordi de ikke skjønner? Er det det du tenker?

Anonymkode: 47064...bd5

Nei. Men jeg tror det er lettere å ha lavere iq enn å ha noen av de problemene umaken og jeg har. Derfor skrev jeg at om iq hadde vært vårt største problem så hadde det kanskje vært lettere. Da hadde vi ikke hatt noe særlig problem. Man trenger ikke være dum selv om man har en iq på under 120.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er noe av det samme med en annen bruker her, som skryter av å ha så høyt symptomtrykk, når funksjonsgraden er så høy.

Anonymkode: 47064...bd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Den 07.07.2016 at 9.34, Xtra skrev:

Men jeg var jo forfengelig og nysgjerrig nok til å prøve ;)

Jeg tok den mellom 4-5 på natta, men jeg har tatt mensa sin egen test og jeg ligger der på det samme omtrent. Denne her testen skal jeg ta på nytt på dagtid når jeg er ferdig med ferien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...