Gå til innhold

Politiinspektør: – Folks fremmedfrykt er rasjonell og berettiget


heisenberg

Anbefalte innlegg

Bra noen tør kalle en spade for en spade.

http://gjest.blogg.no/1470918562_uberettiget_fremmedfr.html

Haugesunds Avis har 22.07.16 en artikkel der en filosof undrer seg over norske borgeres fremmedfrykt og det han karakteriserer som et kaldere og mer kynisk samfunn. Filosofen undrer seg over bakgrunnen for dette.

Undertegnede er av den oppfatning at Norge som et rikt land både har en etisk og moralsk forpliktelse til å hjelpe mennesker på flukt. At skepsis til flyktninger og asylanter blir karakterisert som utslag av kynisme, er jeg imidlertid uenig i.

Folks fremmedfrykt i forhold til denne gruppen er høyst rasjonell og berettiget, og jeg vil forsøke å vise dette med lokale og nasjonale eksempler.

I 2015 hadde undertegnede påtaleansvar for en rekke arrestanter med til sammen ca. 2.600 varetektsdøgn - 2.200 av disse døgnene var utenlandske menn.

Asylsøkere har i «lille» Haugesund de senere årene stått for en rekke voldtekter.

Senest nå i sommer ble en afghansk asylsøker dømt for voldtekt av et norsk barn. Haugesunds Avis har tidligere i vår omtalt en annen sak der tre syriske asylsøkere er siktet for voldtekt av to norske barn.

Når politikere i fjor sommer skulle overby hverandre i hvor mange flyktninger og asylsøkere Norge skulle ta imot, så visste de ? dersom de er noenlunde realitetsorienterte - at dette ville medføre flere voldtekter og andre grove integritetskrenkelser.

Kvinner og barn ofres på asyl- og flyktninginstituttets alter.

På nasjonalt nivå er også tallene urovekkende.

I mars 2014 var over 30 prosent av de innsatte på Ullersmo personer med utenlandsk bakgrunn. I mars 2014 var ca. 33 prosent av alle varetektsinnsatte utlendinger.

I mars 2016 var 50 prosent av alle innsatte på Ullersmo utlendinger. En slik betydelig økning ville på de fleste andre samfunnsområder medført krav om gransking og tiltak.

Ikke i Norge. Statistikere mener at bildet er skjevt da en sammenligner med den generelle befolkningen, mens en burde sammenligne med norske, utilpassede unge menn.

Vi kan i alle fall fastslå at ca. 80 prosent av dem som søkte asyl i Norge høsten 2015 er unge menn - og at disse er en risikogruppe hva gjelder kriminalitet.

Undertegnede er opptatt av kriminalitetsbekjempelse - og et av de viktigste enkeltstående tiltak Norge kan gjøre for å begrense kriminalitet er å begrense innvandringen. Det er derfor med undring jeg registrerer at denne faktoren er nærmest fraværende i media og blant politikere når det kappes om hvor mange asylsøkere og flyktninger Norge skal ta imot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For å undersøke om en tilfeldig del av virkeligheten likner på det Pettersen beskriver, hentet Nettavisen ut tiltalene i straffesakene som begynte i Oslo tingrett i forrige uke.

Utvalget er alle tiltaler på domstol.no for Oslo tingrett fra mandag til fredag.

Dette er ikke gyldig som generell statistikk, men i disse fem dagene var folk med utenlandske navn betydelig overrepresentert.

Av de 35 tiltalte har hele 27 personer navn som tyder på at de ikke kommer fra Norge eller Norden. Mange av disse har likevel bostedsadresser i Norge, og Nettavisen kjenner ikke deres statsborgerskap. Bare 8 personer har norske (eller nordiske) navn. 

Tidligere politietterforsker Finn Abrahamsen er ikke overrasket over det listen over de tiltalte kan tyde på. 

- Det har vært en tendens til det i flere år, og er ikke overraskende. I en by som Oslo er dette et kjempeproblem. Jeg tror, uten at jeg skal si noe sikkert, at man ville sett at disse har kommet til Norge for veldig kort tid siden hvis man hadde gått det nærmere i sømmene, sier han til Nettavisen.

http://www.nettavisen.no/nyheter/innenriks/tiltalte-i-oslo-tingrett-en-tilfeldig-uke-35-tiltalte-8-norske-eller-nordiske-navn/3423253287.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen overraskelse dette her akkurat, men det er mye viktigere for Norge å ha et godt ansikt utad enn å passe på våre egne. Så barnevoldtekter får vi bare leve med, vi kan jo ikke risikere at andre land skal tro vi er gniene og rasistiske. Forskjell på rasist og realist, mener nå jeg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Sånn høres debatten ut for meg:

Vanlig fyr: "Det er mer snø om vinteren enn om sommeren."

Meteorolog "Har du først systematisk statistikk på det, og tatt med hele landet? Har du kompensert for at sommer og vinter har ulik temperatur? Du kaller det snø, men mye av det vi ser er faktisk omdannet til is. etc etc."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Gargamel skrev:

Sånn høres debatten ut for meg:

Vanlig fyr: "Det er mer snø om vinteren enn om sommeren."

Meteorolog "Har du først systematisk statistikk på det, og tatt med hele landet? Har du kompensert for at sommer og vinter har ulik temperatur? Du kaller det snø, men mye av det vi ser er faktisk omdannet til is. etc etc."

PK-eliten er flinke til å snakke bort fakta. Det er ikke måte på hvor mye pepper Pettersen har fått. Visse ting vil en helst ikke ha frem i lyset. Det er snart like ille som i Sverige.

Anonymkode: c8822...480

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man skulle diskutere "rase" eller "opphav" eller "etnisitet" så vil det være feil å sammenligne statistikk for nordmenn generelt og asylsøkere, siden de sosiale forholdene er veldig forskjellig.

Men det er ikke vesentlig i en innvandringsdebatt. Det er ikke rase/opphav/etnisitet dette dreier seg om, det er hva som fungerer for landet. Og i så måte lyver ikke statistikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...