Gå til innhold

Til dere som har sett "Kongens nei"-filmen på kino


laban

Anbefalte innlegg

I beskrivelsen av filmen står det følgende:

Språk: Norsk/dansk/tysk/engelsk m/norsk tekst

Betyr det at de delene av dialogen som ikke foregår på norsk, er tekstet - eller er det norske undertekster på alt som sies?

Jeg vet det av og til settes opp en versjon med engelske undertekster, men det er ikke relevant.  Jeg lurer på om det er norsk tekst (for hørselshemmede og andre som strever med norsk filmlyd) på den norske dialogen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg så filmen for et par uker siden. Det som ble sagt på tysk og engelsk var tekstet til norsk. Men jeg husker ikke om norsk tale var tekstet.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen andre her som har sett filmen?

Jeg lurer fortsatt på om alt er tekstet eller om det gjelder bare den utenlandske delen av dialogen, og gjentar spørsmålet for å få det på førstesiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, laban skrev:

Er det noen andre her som har sett filmen?

Jeg lurer fortsatt på om alt er tekstet eller om det gjelder bare den utenlandske delen av dialogen, og gjentar spørsmålet for å få det på førstesiden. 

Det er ikke vanlig at norske filmer med norsk tale er tekstet.

Anonymkode: f16d3...5d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, laban skrev:

Er det noen andre her som har sett filmen?

Jeg lurer fortsatt på om alt er tekstet eller om det gjelder bare den utenlandske delen av dialogen, og gjentar spørsmålet for å få det på førstesiden. 

Hei Laban!

Jeg har vært innom Oslo Kino for å sjekke, men fant ikke noe der.

Jeg så filmen for litt siden med min kinoglade tenåringsnevø. Jeg er ikke så observant som han, men han mente at det kun var kongen pluss tyskerne som var tekstet.

Det jeg husker var at tekstingen ofte var litt utydelig å lese pga lys bakgrunn. Ofte legges en lett grå kontrast bak bokstavene, men altså ikke i dette tilfellet.

Jeg håper at du får like stor glede av filmen som vi. Den var svært bra!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke vanlig at norske filmer med norsk tale er tekstet.

Anonymkode: f16d3...5d9

Jeg vet det, men det er litt spesielt når det snakkes mange forskjellige språk i løpet av filmen. 

Dessuten går denne på veldig mange oslokinoer samtidig, inkludert en versjon som er tekstet på engelsk.  I slike tilfeller er det ikke uvanlig at det også er én av versjonene som har norske tekster for hørselshemmede.  Når det ikke er satt opp noen med norsk tekst, bare med engelsk, lurer jeg på om kanskje grunnen kan være at hele filmen har norske tekster. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, laban skrev:

Jeg vet det, men det er litt spesielt når det snakkes mange forskjellige språk i løpet av filmen. 

Dessuten går denne på veldig mange oslokinoer samtidig, inkludert en versjon som er tekstet på engelsk.  I slike tilfeller er det ikke uvanlig at det også er én av versjonene som har norske tekster for hørselshemmede.  Når det ikke er satt opp noen med norsk tekst, bare med engelsk, lurer jeg på om kanskje grunnen kan være at hele filmen har norske tekster. 

Kan du ikke bare sende en mail til distributøren og spørre, eventuelt en kino?

Anonymkode: f16d3...5d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kan du ikke bare sende en mail til distributøren og spørre, eventuelt en kino?

Anonymkode: f16d3...5d9

Joda, det kan jeg selvfølgelig, hvis det er så innmari farlig at jeg startet en tråd om en uviktig bagatell. 

Men ofte går det vel så raskt å få svar her, det er flere tusen som ser den filmen hver dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, bibben skrev:

Jeg har vært innom Oslo Kino for å sjekke, men fant ikke noe der.

Jeg så filmen for litt siden med min kinoglade tenåringsnevø. Jeg er ikke så observant som han, men han mente at det kun var kongen pluss tyskerne som var tekstet.

Hei og takk for svar - jeg fant heller ikke noe annet der enn at den finnes med engelsk tekst og altså at språket er "Norsk/dansk/tysk/engelsk m/norsk tekst ".  Men det er vel ikke satt opp noen versjon med full teksting denne gangen. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, laban skrev:

 

Joda, det kan jeg selvfølgelig, hvis det er så innmari farlig at jeg startet en tråd om en uviktig bagatell. 

Men ofte går det vel så raskt å få svar her, det er flere tusen som ser den filmen hver dag. 

Trur ikke DOL har så stort publikum.

Anonymkode: f16d3...5d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...