Gå til innhold

Resirkulering av menn - Hva kan det skyldes?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

http://psykiskhelse.no/bladet/2016/resirkulering-av-menn

Prosentandelen menn som ikke får barn i Norge, har økt dramatisk de siste tjue årene. Ettersom det blir født omtrent like mange barn som før, betyr det at de mennene som får barn, får flere. Ettersom kvinner ikke får flere barn, må vi forstå det sånn at de mennene som får mange barn, får det med flere kvinner.

Man kan lure på hvorfor kvinner heller velger en mann med barn og tidligere forhold bak seg enn en ubrukt ungkar. Umiddelbart kunne man tenkt seg at det sistnevnte ville vært enklere på mange måter. Det er flere grunner til at det likevel ikke er slik. Fra kvinnenes side uttrykkes det en viss skepsis til menn som i voksen alder ikke er i et forhold.

Anonymkode: daf2f...240

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gargamel

Det er litt rart, for de som er resirkulert har tross alt ikke lykkes med å holde familien sammen.

Jeg lurer på om menn på samme måte foretrekker damer med forhistorie. Unge menn gjør definitivt ikke det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
42 minutter siden, Gargamel skrev:

Det er litt rart, for de som er resirkulert har tross alt ikke lykkes med å holde familien sammen.

Jeg lurer på om menn på samme måte foretrekker damer med forhistorie. Unge menn gjør definitivt ikke det. 

Det er nok fordi de mennene som ikke blir resikulert er for lite attraktive for kresne norske damer. Det kan være pga utseende og væremåte, eller for lav status, utdanning og inntekt.

Anonymkode: 5141e...39f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Gargamel skrev:

Det er litt rart, for de som er resirkulert har tross alt ikke lykkes med å holde familien sammen.

Jeg lurer på om menn på samme måte foretrekker damer med forhistorie. Unge menn gjør definitivt ikke det. 

Her i huset er det jeg som er resirkulert. :) Med unger og full pakke. Han fikk klar beskjed om at det ikke var noen mulighet for egne unger om han ble i lag med meg da (han hadde ingen fra før) og det brydde han seg ikke om, men vi var nesten 40 år den gangen så han hadde alt tenkt den tanken sa han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 3/17/2017 at 5:46 PM, Lillemus said:

Her i huset er det jeg som er resirkulert. :) Med unger og full pakke. Han fikk klar beskjed om at det ikke var noen mulighet for egne unger om han ble i lag med meg da (han hadde ingen fra før) og det brydde han seg ikke om, men vi var nesten 40 år den gangen så han hadde alt tenkt den tanken sa han.

Her snakker vi om menn eller kvinner som får barn med flere enn 1 person. Således er ikke du resirkulert.

Anonymkode: 27837...b1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Her snakker vi om menn eller kvinner som får barn med flere enn 1 person. Således er ikke du resirkulert.

Anonymkode: 27837...b1e

Åkei. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg var ung og ikke hadde truffet mitt barns far ennå var jeg overhodet ikke interessert i å finne en mann som hadde barn fra før. For meg var det direkte diskvalifiserende. Jeg ville at det å få barn sammen skulle være førstegangsopplevelse for oss begge. Men... det var veldig lett å ha et sånt krav: De aller aller fleste rundt meg hadde ikke barn. Jeg var 23 år og student da jeg traff han. 

Hva et det som får barnløse kvinner til å foretrekke menn som allerede har barn? Jeg tror ikke det er hans forhistorie i seg selv som er trekkplasteret. Men det at han er den han er har jo gitt han "suksess" i utgangspunktet, og det er det som trekker tror jeg. 

Og: med økende alder på den man ser etter blir dette ofte tydeligere. 

Nå er jeg på "runde 2" mtp mann, men barn kommer vi ikke til å få, så derfor er ingen av oss resirkulert i konteksten som er i denne tråden. Men da jeg som nyskilt 47-åring var "på markedet" igjen var mine tanker fra 25 år tidligere om at barn = diskvalifiserende helt utenkelig. Ikke fordi utvalget av menn ville blitt for snevert om jeg utelukket fedre, men fordi jeg følte at en mann med barn og "familieerfaring" ville lettere forstå min situasjon og mine prioriteringer, og ville være mer sannsynlig til å ha de samme mål og ønsker med parrelasjonen enn som hadde vært ungkar og barnløs i ca 50 år. Unntak finnes sikkert, men det kunne vært som nåla i høystakken også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Jeg ville nok sett på det som en fordel at en kvinne var litt samme sted i livet mentalt, og kanskje hadde litt forhistorie. Men jeg vet ikke. Det kan være så mange grunner til at folk er barnløse, og det er slett ikke bare raringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Gargamel skrev:

Jeg ville nok sett på det som en fordel at en kvinne var litt samme sted i livet mentalt, og kanskje hadde litt forhistorie. Men jeg vet ikke. Det kan være så mange grunner til at folk er barnløse, og det er slett ikke bare raringer.

Det er jeg helt enig med deg i! Og jeg kjenner jo kvinner som er barnløse uten at jeg synes de er rare. Men det er jo ofte slik at en som har blitt 40-50 uten å ha hatt verken samboer/ektefelle eller barn har blitt preget av det både mht vaner og innstilling. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...