Gå til innhold

Hvem har rett (islam)?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det islamskeptikere som f.eks. Pegida / mange på interweb, eller antirasistene, som har rett, om islam, vel.

Anonymkode: 36227...0c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det islamskeptikere som f.eks. Pegida / mange på interweb, eller antirasistene, som har rett, om islam, vel.

Anonymkode: 36227...0c9

Alt er subjektivt, vel.

Men når man ser hvor dysfunksjonelle samtlige islamske land er så tenker man sitt.

 

Anonymkode: 6f1ec...7ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Pegida er for unyansert. Jeg har vært medlem av feks Stop Islamiseringen av Norge, og på facebook siden der er det mange som tar det altfor langt. Men islam er farlig. Det er det ingen tvil om. Men ikke slik att alle muslimer er hatefulle svin som antiislam folk synes å tro. Det er ikke slik att profetens ummah, er representativ for alle muslimer. 

Anonymkode: c3b97...f96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har nære venner som kommer fra muslimske land de er sjokkerte og uenige i mye av det som skjer i i regi av Islam. Samtidig har de sine helt spesielle meninger om mye selv etter flere tiår i Norge. Ofte har de TVkanaler fra sitt land og er mye sammen med andre muslimer . Så selv om disse er inngift i min slekt blir det tydelige forskjeller i samtalene når vi treffes. Deres verdensbilde og tanker om feks kvinner er veldig forskjellig fra oss. De er veldig stolte og opptatt av ære og forsvarer  sin gruppe sterkt. Dette er ikke praktiserende muslimer en gang. 

Hvis ikke det er seriøse grupper som prøver å få til en dialog og vil hindre uheldige konsekvenser av islam tror jeg bare det vil provosere og virke mot sin hensikt . 

Anonymkode: 582cb...4a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 hours ago, AnonymBruker said:

De er veldig stolte og opptatt av ære og forsvarer  sin gruppe sterkt. Dette er ikke praktiserende muslimer en gang.

Ja, de er som en flokk. Vi vestlige er mer individualistiske.

Individualismen begynte vel i renessansen. Når individet begynte å tenke: "Alle sier dette, men er det rett? Hva om det heller er slik og slik? Hvordan kan jeg bevise eller argumentere for det?"

Samme med kineserene. Skulle nesten tro de var verdensledende innen forskning, så godt økonomien deres fungerer. Men egentlig så har de bare stjålet og kopiert mesteparten.

Men i Kina er det teknokrati, ikke religiøs galskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tror ingen har rett når det gjelder relgion da relgion er basert på tro Et tilfluktssted for mennesker som søker en åndelig overbygning nårsomhelst. Relgionshistorikere har sikkert veldig interessante tider nå bare med tanke på hvordan kristendommen tar spenstige utviklingskritt (?)Enkelte debatterer jo også om rettsvitenskap egentlig er så vitenskapsbasert at det gjør noe. Advokater hevder jo at en ting er å ha rett noe annet er å få rett.

Når man analyserer synes jeg man ofte ikke tar høyde for at vi mennesker lever ikke helt de samme livene i våre dager heller

Urett skjer dessverre mot alle grupperinger Urimelig å kreve beviser for en tro men uretten danner grobunn for mer urett så dessverre for oss alle.

Så mye kunnskap om andres trosliv har ikke jeg og jeg tar sterk avstand fra all misbruk av andre personer og deres liv og holder hva jeg kjenner til om menneskerettigheter svært høyt og tar avstand fra alle menneskerettighetsbrudd til enhver tidMener også at ikke tro er helt ok og at man må være tålmodig og toleranse viktig

Menneskeheten er kanskje bare " en slow learner" At ting blir bedre når forskning og utvikling gir oss alle mere kunnskap

Men det er vanskelig å forstå mye relgiøs både teori og praksis Og jeg tar også bare avstand når relgion ikke lenger er privatliv Jeg er av dem som trenger også distanse til ting føler jeg

Jeg er absolutt enig i at man bør bry seg

Håper ikke jeg misforstår men føler det er så lett å stigmatiser

Hva er det man sier Prøve å tenke globalt men handle lokalt i forvaltningen av ressursene

men ser masse konfliktstoff jeg også fremfor meg

 

Anonymkode: 15533...e9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Jeg mener at sannheten ligger et sted mellom ytterpunktene. Terrorisme er f.eks et problem som har noe med Islam å gjøre, selv om muslimer ikke er alene om å drive terror. IS og Erdogan har noe med islam å gjøre, selv om mange muslimer sikkert er uenig med dem.

Teoriene til Pegida og anti-muslimer er at det ikke finnes noe moderat islam, og at omtrent alle muslimer har en terrorist i magen. Koranen påbyr hellig krig og lover vin og jomfruer i himmelen til den som ofrer seg, og helvete til den som faller fra. Vi har over hundre tusen muslimer i Norge og de er fredelige. Altså er det ikke en gang en hundredels promille av muslimene i Norge som har gått til hellig krig mot oss å langt. Derimot er det mange som drikker alkohol, spiser pølser og driver hor som oss andre. Det er rart, for hvis man virkelig tror på himmel og helvete er det eneste rasjonelle valget å være fanatiker.

Pegida undervurderer menneskelig svakhet. Kristne lever ikke etter bibelen og Muslimer lever ikke etter Koranen. De velger ut de delene som er forenelig med et komfortabelt liv

Jeg ser på islamismen som en panisk reaksjon mot en megatrend som heter sekularisering. Lederskapet i Iran strammer grepet, men folket slipper ut mellom fingrene deres. Folk har brennevin i skapet, slår ut håret, kler seg sexy og hører på vestlig musikk i hjemmet sitt. Jeg tror islamistene kan lage masse trøbbel, men de lever på lånt tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EnVeldigMerkeligMann
På 20.3.2017 den 21.18, AnonymBruker skrev:

Er det islamskeptikere som f.eks. Pegida / mange på interweb, eller antirasistene, som har rett, om islam, vel.

Anonymkode: 36227...0c9

Jeg har ikke helt skjønt hva dette her handler om. Hvis antirasistene er for islam, så burde de begynne å gå i moske og be 5 ganger om dagen, for du kommer ikke til paradis ved å stå og skrike og kaste råtne egg på folk som er mot islam. Islam er resultatorientert - dvs Allah gir ingen nåde om du er en latsabb for der skal det gode veies opp mot det onde når den tid kommer, i motsetning til kristendommen, hvor det holder å bare tro fordi Jesus gjorde alt klart for oss og det går på det indre liv - dvs at du skal få glede ut av troa og gjør gode ting fordi du vil, ikke fordi du må.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...