Gå til innhold

Hvordan slippe å bli kontaktet av all verdens hjelpeorganisasjoner?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har reservert oss på brønnøysundregisteret

Prøver å formidle at vi ikke er intetessert

Må man legge ut " selvskudd" som de som hadde noe gjøre før i hyttene sine???

Anonymkode: e53b9...b18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har reservert oss på brønnøysundregisteret

Prøver å formidle at vi ikke er intetessert

Må man legge ut " selvskudd" som de som hadde noe gjøre før i hyttene sine???

Anonymkode: e53b9...b18

Jeg tror ikke disse organisasjonene er inkludert i det reservasjonsregisteret? Er usikker der altså. Om de ringer til meg og jeg tar telefonen så sier jeg at det dessverre ikke passer nå og avslutter samtalen. Etterpå blokkerer jeg nummeret og hører ikke mer fra akkurat den oppringeren i alle fall. Men stort sett tar jeg ikke telefonen om det er ukjente som ringer jeg da... Pleier å sjekke hvem nummeret tilhører og i overveldende flertall er det meningsmålinger og slike. Blokkerer dem alltid etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Lillemus skrev:

Jeg tror ikke disse organisasjonene er inkludert i det reservasjonsregisteret? Er usikker der altså. 

Hvis det fortsatt er som det var for noen år siden, er det to uavhengige valg - reservasjon mot telefonsalg inkludert eller unntatt veldedige organisasjoner. 

Det tar uansett litt tid før valget får virkning, og de har lov til å ringe de som har bidratt tidligere. Men du kan be om å bli slettet fra akkurat den organisasjonens lister når de ringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blokkerte alltid slike nummer, samtidig som appene gulesider og truecaller (iPhone) hjelper meg å blokkere nummere som typisk er salg osv. Kan ikke huske sist jeg fikk en slik samtale etter at jeg fikk de appene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Du må be de slette deg fra sine telefonlister.

 

De har lov, å ringe hvis du har gitt de tidligere, selv om du er reservert. Men de skal respektere det hvis du ber om å bli slettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en egen boks du må hake av i brreg hvis du vil reservere deg mot hjelpeorganisasjoner. 

Generelt gjelder følgende: Er du lei av selgere, så tar du telefonen, sier "Jeg er ikke interessert og ønsker ikke å bli kontaktet mer". Deretter legger du på. Det tar nøyaktig fem sekunder. Da blir du sannsynligvis slettet fra listene. 

Tror jeg har lest tusen ganger at folk frustrerer seg over å bli ringt mange ganger når de kjenner nummeret og ikke svarer. Det er dumt. Du fjernes ikke fra listen før du svarer. Systemet ringer deg igjen og igjen. 

Jeg merker at jeg ikke klarer å ha så veldig stor sympati for de som klager livet av seg over en telefon i ny og ne. Det finnes da virkelig større problemer i verden.

Endret av issomethingwrong
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Lillemus skrev:

Jeg tror ikke disse organisasjonene er inkludert i det reservasjonsregisteret? Er usikker der altså. Om de ringer til meg og jeg tar telefonen så sier jeg at det dessverre ikke passer nå og avslutter samtalen. Etterpå blokkerer jeg nummeret og hører ikke mer fra akkurat den oppringeren i alle fall. Men stort sett tar jeg ikke telefonen om det er ukjente som ringer jeg da... Pleier å sjekke hvem nummeret tilhører og i overveldende flertall er det meningsmålinger og slike. Blokkerer dem alltid etterpå.

Den strategien hjelper ikke så godt. Flere og flere i bransjen får 20-100 ulike numre som ringes fra i tilfeldig rekkefølge. Det beste er å ta telefonen og si "nei takk, ikke ring meg mer". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Den strategien hjelper ikke så godt. Flere og flere i bransjen får 20-100 ulike numre som ringes fra i tilfeldig rekkefølge. Det beste er å ta telefonen og si "nei takk, ikke ring meg mer". 

Jeg ringes heldigvis ikke opp så ofte at det er noe stort problem, har funket fint med blokkering for meg. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

 

Tusen takk for veldig gode svar.Vi har gitt litt av og til og vi ser hvor forferdelig stort behovet er men nå som ingen av oss er i jobb er det vanskeligere for vi må se fremover på noe vi føler vi vet mindre og mindre om.

Men pågangen med bønn om pengestøtte  har bare økt og økt på alle måter og vi har mye tatt det som tegn på at det er noe iveien med de " vanlige" hjelpekanalene eller at noe er galt i forhold til mulighetene til å få hjelp spesielt for flyktningene for det er blandet annet hva det handler om.

Også blir vi ekstra urolige for at alt er ikke som det skal være og har ikke vært det på flere år..

Ja fantasien tar en av sted og det er jo ikke rart når så mye vondt skjer minutt for minutt.

Vi ser også at andres arbeidsplasser i alle disse organisasjonene er veldig verdifulle men det må bare være lov å skjerme seg

Så det vil jeg svare neste gang at " Vi må bare skjerme oss en stund"

Anonymkode: e53b9...b18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...