Gå til innhold

stikkende smerte...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Håper det er ok at jeg spør her. Er kvinne 47 år og i dag har jeg hatt slik stikkende smerte i venstre side av underlivet/magen. Ja, det kan være så mangt.. Men er det ok å ta kombinasjon av ibux og paracet mot det. Har smerter ca 5 ganger i timen.. Noen råd?

Anonymkode: 3a387...4ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ring legevakten og hør med dem!:)

Anonymkode: b941b...08f

Takk for svar. Legevakta er veldig strenge på at det bare er til for akutt sykdom her.. Så tenker jeg ser det an.. Men blir jo litt bekymra når jeg ikke har opplevd dette før..

Anonymkode: 3a387...4ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Håper det er ok at jeg spør her. Er kvinne 47 år og i dag har jeg hatt slik stikkende smerte i venstre side av underlivet/magen. Ja, det kan være så mangt.. Men er det ok å ta kombinasjon av ibux og paracet mot det. Har smerter ca 5 ganger i timen.. Noen råd?

Anonymkode: 3a387...4ec

Jeg mener det er greit å ta litt smertestillende for det og så se det an.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, frosken skrev:

Jeg mener det er greit å ta litt smertestillende for det og så se det an.

Takk for svar. Hvor mye kan jeg ta? Tok 500 mg paracet og 400 mg ibux i morges var det vel, men hjalp ikke noe særlig..

Anonymkode: 3a387...4ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Hvor mye kan jeg ta? Tok 500 mg paracet og 400 mg ibux i morges var det vel, men hjalp ikke noe særlig..

Anonymkode: 3a387...4ec

Det går greit å ta 1 g paracet 3 ganger pr døgn. Doseringen av ibux er fleksibel, men for å bruke ibux så bør du være rimelig sikker på at smertene ikke skyldes magesår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, frosken skrev:

Det går greit å ta 1 g paracet 3 ganger pr døgn. Doseringen av ibux er fleksibel, men for å bruke ibux så bør du være rimelig sikker på at smertene ikke skyldes magesår.

Ok.. Hva er symptomer på magesår? Orker ikke google for da blir jeg bare så bekymret.

 

Anonymkode: 3a387...4ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok.. Hva er symptomer på magesår? Orker ikke google for da blir jeg bare så bekymret.

 

Anonymkode: 3a387...4ec

Er det bedre å få symptomene ramset opp her?

Magesår-smerter er ofte brennende eller verkende, og nok av av lenger varighet enn "stikk,  og pleier å sitte lenger oppe,  mellom navle og brystbetenet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, Villanda skrev:

Er det bedre å få symptomene ramset opp her?

Magesår-smerter er ofte brennende eller verkende, og nok av av lenger varighet enn "stikk,  og pleier å sitte lenger oppe,  mellom navle og brystbetenet.

Neida, tenkte bare at da kommer jeg innom mange alvorlige sykdommer, sikkert tullete av meg.. :-) Googlet det selv og høres ikke ut som magesår. Takk for svar. :-)

Anonymkode: 3a387...4ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis smerten er i underlivet kan du jo kanskje høre med gynekologen innpå her.

Anonymkode: 0fa5b...efe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Legevakta er veldig strenge på at det bare er til for akutt sykdom her.. Så tenker jeg ser det an.. Men blir jo litt bekymra når jeg ikke har opplevd dette før..

Anonymkode: 3a387...4ec

Hvis du er bekymret kan du fint ringe legevakten på fellesnummeret og høre! Verken du eller de kan på forhånd vite om det er akutt eller ei...:) dessuten er det ikke medisinsk personell som svarer her inne og dermed enda en grunn for å kunne ringe legevakten!

Anonymkode: b941b...08f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Neida, tenkte bare at da kommer jeg innom mange alvorlige sykdommer, sikkert tullete av meg.. :-) Googlet det selv og høres ikke ut som magesår. Takk for svar. :-)

Anonymkode: 3a387...4ec

Eggløsningssmerter ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...