Gå til innhold

Klage


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvorfor kan man ikke i stedet for å legge ut om sykdommen og problemets art, bare si at livet er vondt etc? Ser ikke hvilken rolle det spiller, og det krever mye mindre energi å bare klage om at livet er som en mørk kjeller. Mange som har det vondt er slitne i hodet.

Anonymkode: ff3ec...242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor kan man ikke i stedet for å legge ut om sykdommen og problemets art, bare si at livet er vondt etc? Ser ikke hvilken rolle det spiller, og det krever mye mindre energi å bare klage om at livet er som en mørk kjeller. Mange som har det vondt er slitne i hodet.

Anonymkode: ff3ec...242

Ok. Livet er vondt, det er vondt å leve med alle disse bivirkningene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

yellow ledbetter

Det er jo et poeng å finne ut hvorfor det er vondt, og så om det er mulig å gjøre noe for at det skal bli mindre vondt. Klaging i seg selv hjelper fint lite. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
6 minutter siden, yellow ledbetter skrev:

Det er jo et poeng å finne ut hvorfor det er vondt, og så om det er mulig å gjøre noe for at det skal bli mindre vondt. Klaging i seg selv hjelper fint lite. 

Hvem skal hjelpe med det? For jeg klarer det saktens ikke alene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

yellow ledbetter
7 minutter siden, stjernestøv skrev:

Hvem skal hjelpe med det? For jeg klarer det saktens ikke alene. 

Nei, det er jo ikke alltid det er hjelp å få. Ikke med alt, i alle fall. Men hvis plagene skyldes sykdom, så må en jo prøve å få medisinsk hjelp så langt som denne rekker. Og det er ikke alltid langt nok, dessverre. Men litt er vel sikkert bedre enn ingenting. Og det er lov å klage når en har det vondt, altså. Jeg håper du ikke oppfattet meg sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, yellow ledbetter skrev:

Nei, det er jo ikke alltid det er hjelp å få. Ikke med alt, i alle fall. Men hvis plagene skyldes sykdom, så må en jo prøve å få medisinsk hjelp så langt som denne rekker. Og det er ikke alltid langt nok, dessverre. Men litt er vel sikkert bedre enn ingenting. Og det er lov å klage når en har det vondt, altså. Jeg håper du ikke oppfattet meg sånn.

Neida, det er bare det at jeg har fysisk vondt/bivirkninger...har lest om det. Og det bryr ikke psykiatrien seg om, burde jeg gå til lege med dette? Kan ikke seponere for fikk det i sprøyte, er dårlig hver dag nå. Prøvde å få det frem på melding til sykepleier i dag, men han bare jattet med meg. Å se og høre ting gjør ikke noe for meg, det er bedre enn dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

yellow ledbetter
43 minutter siden, stjernestøv skrev:

Neida, det er bare det at jeg har fysisk vondt/bivirkninger...har lest om det. Og det bryr ikke psykiatrien seg om, burde jeg gå til lege med dette? Kan ikke seponere for fikk det i sprøyte, er dårlig hver dag nå. Prøvde å få det frem på melding til sykepleier i dag, men han bare jattet med meg. Å se og høre ting gjør ikke noe for meg, det er bedre enn dette. 

Jeg vet rett og slett ikke. Har aldri hatt sånne bivirkninger av min medisin. Men det kan vel uansett ikke skade å snakke med fastlegen din hvis du trenger smertestillende utover det du får uten resept. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, yellow ledbetter skrev:

Jeg vet rett og slett ikke. Har aldri hatt sånne bivirkninger av min medisin. Men det kan vel uansett ikke skade å snakke med fastlegen din hvis du trenger smertestillende utover det du får uten resept. 

Ja trenger smertestillende hver dag og det er ikke alltid paracet hjelper, kan jo bestille en time. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja trenger smertestillende hver dag og det er ikke alltid paracet hjelper, kan jo bestille en time. 

Det er vanlig å få vont i kroppen når man er inaktiv.

Anonymkode: 99c34...da8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er vanlig å få vont i kroppen når man er inaktiv.

Anonymkode: 99c34...da8

Ja hahaha....så jævlig vondt? Nei det er faens bivirkninger! Har lest om det! Ikke kom her og tro at du vet alt om meg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 hour ago, stjernestøv said:

Ja hahaha....så jævlig vondt? Nei det er faens bivirkninger! Har lest om det! Ikke kom her og tro at du vet alt om meg! 

Kanskje det er begge deler, og at det derfor vil hjelpe på med mosjon i en eller annen grad. Men nå blir du vel sur igjen, fordi du ikke orker tanken på det...

Anonymkode: ff3ec...242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje det er begge deler, og at det derfor vil hjelpe på med mosjon i en eller annen grad. Men nå blir du vel sur igjen, fordi du ikke orker tanken på det...

Anonymkode: ff3ec...242

Det er jævlig vanskelig å gå ut i den formen jeg er i nå. Skal slutte på xeplion, det er den som gjør det. Klarte iallefall å gå ut litt før jeg begynte på den, var på dagsenteret noen dager. Ja kanskje det er begge deler, men hos psykiatere finnes ikke bivirkninger...bare sykdom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutes ago, stjernestøv said:

Det er jævlig vanskelig å gå ut i den formen jeg er i nå. Skal slutte på xeplion, det er den som gjør det. Klarte iallefall å gå ut litt før jeg begynte på den, var på dagsenteret noen dager. Ja kanskje det er begge deler, men hos psykiatere finnes ikke bivirkninger...bare sykdom. 

Det er da trim du kan gjøre innendørs. Hvis du har eiebolig har du kanskje plass til et "apparat".

Anonymkode: ff3ec...242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, stjernestøv skrev:

Neida, det er bare det at jeg har fysisk vondt/bivirkninger...har lest om det. Og det bryr ikke psykiatrien seg om, burde jeg gå til lege med dette? Kan ikke seponere for fikk det i sprøyte, er dårlig hver dag nå. Prøvde å få det frem på melding til sykepleier i dag, men han bare jattet med meg. Å se og høre ting gjør ikke noe for meg, det er bedre enn dette. 

Hva gjør at du mener dine fysiske smerter er bivirkninger? Du pleier jo alltid å ha smerter i kroppen når du er dårlig psykisk, aller verst pleier det å være når du ikke tar AP.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, stjernestøv skrev:

Det er jævlig vanskelig å gå ut i den formen jeg er i nå. Skal slutte på xeplion, det er den som gjør det. Klarte iallefall å gå ut litt før jeg begynte på den, var på dagsenteret noen dager. Ja kanskje det er begge deler, men hos psykiatere finnes ikke bivirkninger...bare sykdom. 

Du ble svært dårlig mot slutten av den perioden du var uten medisiner. Mye dårligere enn du har vært etter du startet med xeplion. En helt annen ting er at det virker som om du har betydelige restsymptomer til tross for xeplion. Dette må du snakke med dine behandlere om etter hvert. Kanskje finnes det måter å hjelpe deg enda bedre på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er da trim du kan gjøre innendørs. Hvis du har eiebolig har du kanskje plass til et "apparat".

Anonymkode: ff3ec...242

Har et apparat, orker ikke et minutt på det en gang. Men kan jo tøye og bøye litt hver dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 minutter siden, frosken skrev:

Hva gjør at du mener dine fysiske smerter er bivirkninger? Du pleier jo alltid å ha smerter i kroppen når du er dårlig psykisk, aller verst pleier det å være når du ikke tar AP.

Men hvorfor skal jeg være så dårlig nå psykisk? Tar høyeste dose xeplion! Og er dårlig hver dag, har lest om bivirkninger og det stemmer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
4 minutter siden, frosken skrev:

Du ble svært dårlig mot slutten av den perioden du var uten medisiner. Mye dårligere enn du har vært etter du startet med xeplion. En helt annen ting er at det virker som om du har betydelige restsymptomer til tross for xeplion. Dette må du snakke med dine behandlere om etter hvert. Kanskje finnes det måter å hjelpe deg enda bedre på.

De tar meg ikke alvorlig og skrev ikke i journalen etter sist de var her, og hva betyr det? Jo de kan jo ikke skrive at de tror på meg, det er jo sykdom alt sammen? Men det er ikke det, husker ikke at jeg ble dårlig uten medisiner. Syns jeg var bedre enn det jeg er nå, og dette er mer en ti prosent. Ødelegger jo hele dagen, må ofte legge meg ned. Hvordan kan jeg gå ut da? Hvorfor kjenner jeg energier nå? Men skal skrive i morgen at det er bivirkninger! Jeg bare vet det. Og jeg skal i konfirmasjon på søndag, får putte i meg vival og smertestillende så håper jeg at jeg klarer å holde meg på bena. Ellers blir det nok en fiasko for meg, og minner meg om for mange år siden. Jeg har måttet gå fra selskaper og brylupp, har måttet støtte meg til min samboer. Det blir ikke kjekt hvis det skjer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutes ago, stjernestøv said:

Har et apparat, orker ikke et minutt på det en gang. Men kan jo tøye og bøye litt hver dag. 

Definer "orker"... man blir aldri i bedre form hvis man ikke sliter litt.

Hvis du ikke orker ett minutt på apparatet (vet ikke hva slags apparat det er), så er du i så elendig form at det er svært helseskadelig. Det er farlig.

Forskning viser at det er ikke overvekt som gjør at folk blir syke og dør, det er inaktiviteten som ofte henger sammen med overvekten som er synderen (og kosthold). Overvekt fører kun til slitasjeskader og enkelte former for kreft.

Anonymkode: ff3ec...242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Definer "orker"... man blir aldri i bedre form hvis man ikke sliter litt.

Hvis du ikke orker ett minutt på apparatet (vet ikke hva slags apparat det er), så er du i så elendig form at det er svært helseskadelig. Det er farlig.

Forskning viser at det er ikke overvekt som gjør at folk blir syke og dør, det er inaktiviteten som ofte henger sammen med overvekten som er synderen (og kosthold). Overvekt fører kun til slitasjeskader og enkelte former for kreft.

Anonymkode: ff3ec...242

Ja og jeg tenker mye på døden, forbereder meg på å dø. Tror jeg kommer til å dø snart, jeg føler meg ikke frisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...