Gå til innhold

Har du lyst til å bli lege?


Kanonføde

Anbefalte innlegg

Nei. Ville aldri blitt lege.

Det er et så krevende yrke med så stor arbeidsmengde og så stort ansvar at det hadde jeg aldri greid.

Har stor respekt for de som velger å bli lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutes ago, laban said:

Beklager, jeg oppfatter nok "folk" som et ganske vidt begrep. I denne sammenheng, omtrent som et synonym for "den typiske fastlegepasient".  Og jeg tror slett ikke den typiske fastlegepasienten ønsker å se på seg selv som sykest mulig for å framstå som en kjempesuksess i egne øyne.  Men nå begynner jeg å gjenta meg selv, så jeg avslutter her ;) 

Tviler på at du vet noe om dette. Du skrev at du hadde vært der 1 gang siden 1994.

Og det er ikke noe bevisst. Folk blir irriterte om man påpeker at de er slik. Folk blir gjerne mest irriterte når man rokker ved ting som stemmer men som de ikke vil vedkjenne seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Kanonføde skrev:

Tviler på at du vet noe om dette. Du skrev at du hadde vært der 1 gang siden 1994.

Men det er da vel ikke fastlegen min jeg trenger å oppsøke for å vite noe om hvordan "folk" / en gjennomsnittlig fastlegepasient ser på seg selv?  Er det ikke gjennom normal kontakt med vanlige mennesker at vi får kjennskap til hvordan folk flest ønsker å oppfatte seg og sin helse?

Jeg kjenner kanskje én person som har et snev av den der "jeg er en vinner på tross av alt jeg har vært gjennom"-holdningen som du beskriver.  Jeg påstår ikke at den ikke finnes, jeg protesterer på at den er et typisk trekk ved et typisk møte mellom fastlege og pasient.     

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, stjernestøv skrev:

Vil gjerne samarbeide med døde leger. 

Er det ikke bedre å samarbeide med de levende? :ph34r:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutes ago, laban said:

Men det er da vel ikke fastlegen min jeg trenger å oppsøke for å vite noe om hvordan "folk" / en gjennomsnittlig fastlegepasient ser på seg selv?  Er det ikke gjennom normal kontakt med vanlige mennesker at vi får kjennskap til hvordan folk flest ønsker å oppfatte seg og sin helse?

Jeg kjenner kanskje én person som har et snev av den der "jeg er en vinner på tross av alt jeg har vært gjennom"-holdningen som du beskriver.  Jeg påstår ikke at den ikke finnes, jeg protesterer på at den er et typisk trekk ved et typisk møte mellom fastlege og pasient.     

Hvem vet. Nå er jeg ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

46 minutes ago, laban said:

Men det er da vel ikke fastlegen min jeg trenger å oppsøke for å vite noe om hvordan "folk" / en gjennomsnittlig fastlegepasient ser på seg selv?  Er det ikke gjennom normal kontakt med vanlige mennesker at vi får kjennskap til hvordan folk flest ønsker å oppfatte seg og sin helse?

Jeg kjenner kanskje én person som har et snev av den der "jeg er en vinner på tross av alt jeg har vært gjennom"-holdningen som du beskriver.  Jeg påstår ikke at den ikke finnes, jeg protesterer på at den er et typisk trekk ved et typisk møte mellom fastlege og pasient.     

Jeg har bedre kritisk sans enn deg, og klarer å se gjennom fasaden og falskheten, inn til de ubevisste egenskaper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Kanonføde skrev:

Jeg har bedre kritisk sans enn deg, og klarer å se gjennom fasaden og falskheten, inn til de ubevisste egenskaper.

Javel. Jeg er kjent for å ha dårlig pokerfjes, så man trenger ikke ha spesielle evner for å trenge gjennom "falskheten" min. Den er av spindelvev.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, laban said:

Javel. Jeg er kjent for å ha dårlig pokerfjes, så man trenger ikke ha spesielle evner for å trenge gjennom "falskheten" min. Den er av spindelvev.

Det er ikke det nivået jeg tenker på, jeg tenker på det du ikke er bevisst selv, som det kreves spesielle evner for å avdekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Kanonføde skrev:

Det er ikke det nivået jeg tenker på, jeg tenker på det du ikke er bevisst selv, som det kreves spesielle evner for å avdekke.

Godt vi har deg, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Kanonføde skrev:

Har du lyst til å bli lege? Det er fett med penger å tjene. Trenger ikke bruke mer enn 5-10-15 minutter per pasient som fastlege. Det er bare å fylle opp listen med flest mulig pasienter for å fylle lommeboken til randen. Det er skrikende behov etter "behandling" for alskens plager og vondter, og Staten betaler. Jo flere pasienter du stapper inn, jo kortere tid trenger du bruke, det er ikke noe stress med arbeidsmengde.
 Og hvis du syns det er slitsomt med lange søknader, er det bare å rable ned noe svada for å få arbeidet unna.

Lykke til.

Har du vært hos legen i dag? :ph34r:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutes ago, slabbedask said:

Har du vært hos legen i dag? :ph34r:

Nei. Hva er vitsen med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, slabbedask said:

Nei, det er et poeng.

Da sier vel de som elsker legen og systemet at da har man ikke problemer. Nei, da er man fornøyd da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreaswell
9 timer siden, Kanonføde skrev:

Har du et saklig argument?

Nei, ikke i dine øyne. Beklager, men du la den på sølvfat. Ikke vondt ment.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreaswell

Som flere poengterer i tråden, det å være lege er ikke lettjente penger. For å bli allmennlege kreves minimum 6 års profesjonsstudie, men veldig mange har spesialisering innen et felt (i hvertfall "bylegene") som krever enda mer studier/praktisering. 

For å i det hele tatt mestre studiene må man være opptatt av det man studerer (finnes alltid få unntak). Dessuten, om en ønsker å tjene fett med penger, hvorfor ikke "bare" ta ingeniør som er en bachelor på 3 år? Mindre studiegjeld, sjappere ut i jobb og ofte mer lønn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
10 timer siden, slabbedask skrev:

Er det ikke bedre å samarbeide med de levende? :ph34r:

Jo det er kanskje det. Men nå tenkte jeg på hvis jeg skulle begynne med healing igjen, de kan hjelpe mye til da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Andreaswell said:

Nei, ikke i dine øyne. Beklager, men du la den på sølvfat. Ikke vondt ment.

Idiot. Kan ikke komme med et eneste argument engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...