Gå til innhold

Kan de kreve referanser av nåværende arbeidsgiver?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er på jobbsøk i og med at jeg ikke trives i jobben min og har vært på noen intervjuer for noen dager siden. Jeg opplyste på intervjuet at jeg ba dem holde prosessen konfidensielt ovenfor nåværende arb.giver og det var ikke noe problem for de kontaktet ikke referansene før på slutten og da fikk jeg også beskjed. Jeg tolket det slik at de da ønsker referanser fra nåværende arb.plass. Dette har jeg ikke oppgitt, har flere referanser fra tidligere jobber, men jeg ønsker ikke å oppgi noen på nåværende arbeidsplass som referanse. Først og fremst fordi jeg ikke ønsker at de skal vite at jeg søker jobber da jeg tror dette vil ødelegge fremtiden min der hvis jeg ikke får jobben. I tillegg har jeg en kortere sykemelding gående og hvis de hadde kontaktet nåværende arb.plass tror jeg de ville nevnt dette fordi de nok er litt bitre på meg. Og på toppen av det hele er sjefen og måten de behandler folk på grunnen til at jeg vil bort derfra.

Slik jeg har forstått det er det helt normalt å ikke ville oppgi nåværende sjef som referanse, men kan de kreve det? Jeg må jo bare nekte for det, og dessverre avslå videre prosess hvis det er et krav fra deres side. (noe som jo ville vært litt rart). Jeg har 3-4 andre referanser fra tidligere jobber selvom noen av de er en god stund siden. Allikevel ønsker de å stille opp fordi jeg gjorde et bra inntrykk den gangen

Anonymkode: e1871...5d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...