Gå til innhold

Poengkrav til en spesiell videregående skole


påskelilje

Anbefalte innlegg

påskelilje

Dattera mi skal begynne på videregående skole nå, og ønsker selvsagt å komme inn på førstevalget sitt. Forstår at hun får vite om hun kommer inn litt uti juli. Men hvor kan en finne hvilke poengkrav som har vært ved denne skolen og denne linja tidligere? Har googlet og lett, men finner bare generell informasjon om skolen og fagene, ikke om hvilke poeng som har vært kravet de siste årene. Mener at jeg for noen år siden fant en side der en kunne søke på fylke, skole, programfag etc og se hvor mange poeng en måtte ha for å komme inn tidligere år. Vet selvsagt at dette kan endre seg fra år til år.

Hun har gjort en kjempeinnsats på skolen dette året, og vi regner med at hun kommer inn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, påskelilje skrev:

Dattera mi skal begynne på videregående skole nå, og ønsker selvsagt å komme inn på førstevalget sitt. Forstår at hun får vite om hun kommer inn litt uti juli. Men hvor kan en finne hvilke poengkrav som har vært ved denne skolen og denne linja tidligere? Har googlet og lett, men finner bare generell informasjon om skolen og fagene, ikke om hvilke poeng som har vært kravet de siste årene. Mener at jeg for noen år siden fant en side der en kunne søke på fylke, skole, programfag etc og se hvor mange poeng en måtte ha for å komme inn tidligere år. Vet selvsagt at dette kan endre seg fra år til år.

Hun har gjort en kjempeinnsats på skolen dette året, og vi regner med at hun kommer inn :)

I Oslo er listene offentlig tilgjengelige for tidligere år, vet ikke hvordan det er i kommunen din. Men jeg tror alle kommuner har et opptakskontor du kan ringe og høre, om du ikke finner info'en på nett.

 

Jeg har også en sønn som håper på førstevalget og helst under førsteopptaket 8. juli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
17 timer siden, Xtra skrev:

I Oslo er listene offentlig tilgjengelige for tidligere år, vet ikke hvordan det er i kommunen din. Men jeg tror alle kommuner har et opptakskontor du kan ringe og høre, om du ikke finner info'en på nett.

 

Jeg har også en sønn som håper på førstevalget og helst under førsteopptaket 8. juli.

Jeg tror ikke jeg ringer for å høre. Er jo bare nysgjerrig, og poengkravet fra i fjor vil jo uansett ikke gi noen fasit for opptaket i år. Så jeg får smøre meg med tålmodighet og vente et par-tre uker.

Var på avslutning for 10. trinn i går. De var så flotte, alle ungdommene, pyntet og glade og triste og rørt. Og lærerne på den skolen er bare helt fantastiske! Veldig bra underholdning av både lærere og elever, taler av både elever, rektor og foreldre, hyggelig stemning - og vemodig stemning. Et kapittel er over - og de skal over i en ny fase... :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lurt på det samme, og fant aldri noen poengkrav.

Imidlertid fant jeg oversikt over hvor mange som har søkt de forskjellige linjene, og hvor mange plasser det er.  Det er jo om ikke et sikkert svar, så i alle fall interessant å se.

Side 3 i pdf-dokumentet her:

http://opengov.cloudapp.net/Meetings/VAF/AgendaItems/Details/212853

Endret av Kalevaala
Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
På ‎23‎.‎06‎.‎2017 den 15.53, Kalevaala skrev:

Jeg har lurt på det samme, og fant aldri noen poengkrav.

Imidlertid fant jeg oversikt over hvor mange som har søkt de forskjellige linjene, og hvor mange plasser det er.  Det er jo om ikke et sikkert svar, så i alle fall interessant å se.

Side 3 i pdf-dokumentet her:

http://opengov.cloudapp.net/Meetings/VAF/AgendaItems/Details/212853

Takk! Det hjalp litt :-)

 Får bare smøre meg med tålmodighet sammen med dattera. Håper hun kommer inn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...