Gå til innhold

Tilbakevendende angst


aa-k-j

Anbefalte innlegg

Har hatt en fin periode uten angst etter et 2 ukers behandlingsopphold på DPS i januar, men har i det siste kjent tegn til at det begynner igjen. Jeg grubler ikke så mye som tidligere siden jeg nå skriver huskeliste og får ting avklart så tidlig om mulig. Ska kvitte meg med bilen da den tar for mye energi fra meg og jeg har mye forsømt meg selv. Mye reparasjoner (gammel bil) og bekymringer rundt det og det økonomiske. Blir første gang uten bil på 17 år, men jeg må tenke mer på meg selv istedenfor en metallboks på 4 hjul :P Den frekke angsten prøver seg igjen og liker det dårlig. Da er jo mitt spørsmål hvordan dempe angsten om den kommer tilbake og det blir ille igjen? Vil helst slippe både angst og medisiner, men kan jo ikke få i både pose og sekk heller. Siden jeg nå kvitter meg med bilen står jeg friere i forhold til medisiner så tør mer prøve det nå. Skal bruke sykkel mer framover. Har brukt lite vanedannende og vil helst at det forblir slik, men har innsett at noen ganger kan det i verste fall være nødvendig. 

"Skriver jeg litt umodent så er det pga lærevansker"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

FjellOgDalar

Kvitte seg med bilen synes jeg høres klokt ut jeg, særlig når den skaper så mye bekymring og psykisk stress for deg. Det er jo, som du også er inne på, en flott anledning til å være mer fysisk aktiv - noe som igjen er bra for angstproblemene. Kanske behovet for "nødmedisiner" vil avta noe og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, FjellOgDalar skrev:

Kvitte seg med bilen synes jeg høres klokt ut jeg, særlig når den skaper så mye bekymring og psykisk stress for deg. Det er jo, som du også er inne på, en flott anledning til å være mer fysisk aktiv - noe som igjen er bra for angstproblemene. Kanske behovet for "nødmedisiner" vil avta noe og :)

Angsten kan være der selv om jeg er i aktivitet merkelig nok. Har til og med hatt depresjon mens jeg var i aktivitet (arbeidspraksis). Fastlegen mener jeg trenger miljøterapi i lengre periode, men her er det kun døgnavdeling på dps som har det tilbudet og jeg kan jo ikke være innlagt bare pga det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har ikke bil ( har heller aldri hatt økonomi til dette etter all fornuft)Leverte uoppfordret inn sertifikat da jeg var så bekymret i forhold til hva som stod på pakningsvedlegget av de medisiner jeg ihvertfall frem til nå har vært anbefalt å ta

Når det gjelder angst så er ikke den værste angsten for hunder eller sånn Den værste angsten er når alt blir helt oppløst og man bare må kaste inn håndkleet Når alt du klarer å se for deg er et hjerte som er iferd med å glemme å slå Når du ikke lenger kan puste og alt omkring er borte Panikken (låta desperado med engels virker beroligende synes jeg)brer seg og man må konsentrere seg bare om at nå kommer døden for alvor med nådeløs styrke Det er bare å stå stile og håpe at det går over også denne gang Jeg tror vi alle bare har den tida på jord som vi skal Har etter noen konkrete hendelser i livet lite håp om noe hinsidige 

Savnet av bil er noe man opplever med lange arbeidsreiser eller innkjøp til familien i det daglige Ellers er jo for mange bilen bare noe mer Den er en kjær venn og står for frihetsymbolet fremfor noe for mange Men man sparer jo miljøet for mye og kan hvis man liker det unne seg en biff i ny og me ( om man bare ikke har spist sine biffer som en veldig oppegående og flink og bevisst hybelvertinne sa til meg over en kopp te på tidlig åttitall)hvis man tror der er noe bakenforliggende regnskap utover eget husholdningsbudsjett er manglende sådant

Sparer man på noe har det lett for å gå til forbruk av noe annet

Spørs om man har mange hobbys og interesser eller jobber for å nå noe annet i livet.

Noe kommer selvsagt til alle

Uansett Lykke til Håper du ikke kommer til å oppleve mye angst videre😊

Unnskyld skrivefeil😊

Anonymkode: 56814...f03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...