Gå til innhold

Diffuse symptomer på hjerte og nyre


danny100

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nå har jeg levd over 60 år med et hjerte jeg ikke kjenner noe til, og det er slik det skal være. Hjertet ordner seg selv helt uten at du tenker på det. Du er somatisk frisk, men du lider dessverre av helseangst/hypokondri.

Anonymkode: cac57...2b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå har jeg levd over 60 år med et hjerte jeg ikke kjenner noe til, og det er slik det skal være. Hjertet ordner seg selv helt uten at du tenker på det. Du er somatisk frisk, men du lider dessverre av helseangst/hypokondri.

Anonymkode: cac57...2b6

Hvor mye har du sliti med hjertet hvor hjertet har ordna seg igjen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, issomethingwrong skrev:

Jeg tror dessverre de fleste her har sluttet å svare på hjertespørsmål pga mye trolling og tull. 

Usikker på om det er trolling eller om Ts er skikkelig hypokonder. Tror det siste, og da er det ingen her inne som kan hjelpe Ts - den hjelpen må starte hos fastlegen.

Ts kan dessuten kanskje prøve å være en smule mer lugn i sin atferd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 timer siden, danny100 skrev:

Hvor mye har du sliti med hjertet hvor hjertet har ordna seg igjen? 

Du fikk svar av en fagperson der. Du må forholde deg til det svaret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Du fikk svar av en fagperson der. Du må forholde deg til det svaret.

ISW😛😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, issomethingwrong skrev:

Jeg tror dessverre de fleste her har sluttet å svare på hjertespørsmål pga mye trolling og tull. 

Dette er ikke noe trolling. Jeg har diffuse symptomer jeg ikke klarer å overse. Litt lett for deg å si siden du ikke kjenner det jeg kjenner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, danny100 skrev:

Dette er ikke noe trolling. Jeg har diffuse symptomer jeg ikke klarer å overse. Litt lett for deg å si siden du ikke kjenner det jeg kjenner.

Tror det kan være lett å kjenne for mye på symptomer hvis en føler seg litt tufs og da kan nok symptomene etterhvert virke verre enn det de egentlig er.

De siste åra har jeg hatt noen tilfeller av alvorlig sykdom og var kjempe syk. Nå sist hvor jeg var litt syk så var jeg nok redd for at det skulle utvikle seg til å bli noe lignende som den ene gangen. Følte meg mer og mer tufs, ble da også mer redd og det gjorde nok til at jeg følte meg verre enn det jeg egentlig var. Da jeg greide å legge bort redselen så forsvant mange av symptomene.

Tror du bør prøve og ikke tenke så mye på symptomer hele tiden, kanskje du etterhvert vil føle deg litt mindre syk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, danny100 skrev:

Dette er ikke noe trolling. Jeg har diffuse symptomer jeg ikke klarer å overse. Litt lett for deg å si siden du ikke kjenner det jeg kjenner.

Skjønner, men det du skriver er umulig.

Du kan ikke bare miste pulsen. Da hadde du i såfall vært bevisstløs i løpet av sekunder. Sannsynligvis kjenner du feil, eller at pulsen bare er litt svakere, utvidede blodårer, eller lignende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, issomethingwrong skrev:

Skjønner, men det du skriver er umulig.

Du kan ikke bare miste pulsen. Da hadde du i såfall vært bevisstløs i løpet av sekunder. Sannsynligvis kjenner du feil, eller at pulsen bare er litt svakere, utvidede blodårer, eller lignende. 

Det som er rart er at jeg kjenner pulsen mer og mer i magen. Når jeg har gått lange gå turer som er på noen timer så er hvile pulsen oppi 99- 105 en stund etterpå . Hva syns du om det ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
På 20.8.2017 den 22.41, danny100 skrev:

Må jeg absolutt innom fastlegen for å ta det 24 ekg greiende. Som måler i 7 dager ?

jeg sliter med hjertet mitt av at det banker uregelmessig og mye svetting og utslitthet. derfor skal jeg ta 24 timers ekg nå 29 augist til 30 august og ultralyd av hjertet for å se etter skader/sykdom. jeg har fedme "sikkert stadium 4" ifølge denne bmi testen her jeg tok på meg selv i dag:

Screenshot_20170821-123726

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, danny100 skrev:

Det som er rart er at jeg kjenner pulsen mer og mer i magen. Når jeg har gått lange gå turer som er på noen timer så er hvile pulsen oppi 99- 105 en stund etterpå . Hva syns du om det ?

Helt normalt, spesielt i settingen engstelig. Du kjenner rett og slett at hjertet pumper mer blod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Blomsterfluen skrev:

jeg sliter med hjertet mitt av at det banker uregelmessig og mye svetting og utslitthet. derfor skal jeg ta 24 timers ekg nå 29 augist til 30 august og ultralyd av hjertet for å se etter skader/sykdom. jeg har fedme "sikkert stadium 4" ifølge denne bmi testen her jeg tok på meg selv i dag:

Screenshot_20170821-123726

 

Hvor mye uregelmessighet er det i pulsen din ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, issomethingwrong skrev:

Helt normalt, spesielt i settingen engstelig. Du kjenner rett og slett at hjertet pumper mer blod.

Kan du fortelle hva som er normalen i din puls i rolig og i aktivitet ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.8.2017 den 22.43, emilie321 skrev:

Tror det kan være lett å kjenne for mye på symptomer hvis en føler seg litt tufs og da kan nok symptomene etterhvert virke verre enn det de egentlig er.

De siste åra har jeg hatt noen tilfeller av alvorlig sykdom og var kjempe syk. Nå sist hvor jeg var litt syk så var jeg nok redd for at det skulle utvikle seg til å bli noe lignende som den ene gangen. Følte meg mer og mer tufs, ble da også mer redd og det gjorde nok til at jeg følte meg verre enn det jeg egentlig var. Da jeg greide å legge bort redselen så forsvant mange av symptomene.

Tror du bør prøve og ikke tenke så mye på symptomer hele tiden, kanskje du etterhvert vil føle deg litt mindre syk.

Ja kanskje det er alderdom symptomer jeg kjenner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
2 timer siden, danny100 skrev:

Hvor mye uregelmessighet er det i pulsen din ?

flere ganger daglig. svak til sterk og til svak puls.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...