Gå til innhold

Date... Men orker ikke å ha date i byen av noen grunner..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har tenkt å begynne å date igjen, men jeg orker ikke å ha date i byen av noen spesielle grunner. Byen er jo et samlingspunkt når man kommer fra ulike plasser rundt byen, men er det dumt av meg å ha et kriterie om å møtes utenfor byen, foreks i et turområdet osv? 

Jeg høres gjerne veldig rar ut, med mine kriterier, men jeg må unngå byen for å ta hensyn til at jeg skal ha mest mulig ro rundt datingen? Det er pga byen er liten, og at jeg kjenner til en som bor i byen som vandrer rundt der ganske mye av dagen, som jeg ikke orker å være nervøs for å støte på. 

Hva mener dere? Er jeg for kravstor nå? 

Anonymkode: 9532b...839

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har tenkt å begynne å date igjen, men jeg orker ikke å ha date i byen av noen spesielle grunner. Byen er jo et samlingspunkt når man kommer fra ulike plasser rundt byen, men er det dumt av meg å ha et kriterie om å møtes utenfor byen, foreks i et turområdet osv? 

Jeg høres gjerne veldig rar ut, med mine kriterier, men jeg må unngå byen for å ta hensyn til at jeg skal ha mest mulig ro rundt datingen? Det er pga byen er liten, og at jeg kjenner til en som bor i byen som vandrer rundt der ganske mye av dagen, som jeg ikke orker å være nervøs for å støte på. 

Hva mener dere? Er jeg for kravstor nå? 

Anonymkode: 9532b...839

Jeg hadde ikke hatt første daten i et turområde der det kanskje er lite folk for å si det sånn, men det er godt mulig jeg har lest for mange krimbøker. :) Jeg foretrakk alltid å ha første date på en kafe eller enkel restaurant der det var folk i umiddelbar nærhet. Jeg skjønner ikke hvorfor det skal være noe galt i å date, noe du for meg sier når du er nervøs for å møte en spesiell type mens du dater noen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
51 minutter siden, Lillemus skrev:

Jeg hadde ikke hatt første daten i et turområde der det kanskje er lite folk for å si det sånn, men det er godt mulig jeg har lest for mange krimbøker. :) Jeg foretrakk alltid å ha første date på en kafe eller enkel restaurant der det var folk i umiddelbar nærhet. Jeg skjønner ikke hvorfor det skal være noe galt i å date, noe du for meg sier når du er nervøs for å møte en spesiell type mens du dater noen. 

Det en en fyr som jeg aldri vil møte på . Han bor midt i lille byen her. Vandrer mye rundt i byen og jeg orker ikke å møte på han. Det gjelder ikke bare på date. Det gjelder ellers og. 

Jeg foretrekker at det er folk i nærheten. Men det er det i nærområdet mitt og. 

Anonymkode: 9532b...839

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ikke du er kravstor fordi du heller vil møtes i et turområde, jeg ville mye heller gått en tur med en date enn å gått på café. Men det er vel fordi jeg ikke fikser den sitte stille og småprate settingen. Men jeg skjønner ikke hvorfor det er noen du er så nervøs for å møte i byen mens du er på date.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
50 minutter siden, Trine skrev:

Syns ikke du er kravstor fordi du heller vil møtes i et turområde, jeg ville mye heller gått en tur med en date enn å gått på café. Men det er vel fordi jeg ikke fikser den sitte stille og småprate settingen. Men jeg skjønner ikke hvorfor det er noen du er så nervøs for å møte i byen mens du er på date.

Jeg kan ikke sitte å fortelle hva det gjelder her og nå. Men jeg fikser ikke å treffe en viss person som har gjort meg ganske vondt i byen når jeg er på date eller ikke i det hele tatt ennå faktisk  

Årsaken er sikkert forståelig om dere hadde visst hva det gjaldt. Men jeg kan ikke si det her. 

46 minutter siden, Gargamel skrev:

Jeg ville ikke tenkt så mye på det, men tenkt at det var en sporty dame som likte å gå tur. 

Bra. For da kan jeg satse på turdater. Jeg fikser ikke resturant i starten. Slapper bedre av med å gå en tur :)

 

 

Anonymkode: 9532b...839

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan ikke sitte å fortelle hva det gjelder her og nå. Men jeg fikser ikke å treffe en viss person som har gjort meg ganske vondt i byen når jeg er på date eller ikke i det hele tatt ennå faktisk  

Årsaken er sikkert forståelig om dere hadde visst hva det gjaldt. Men jeg kan ikke si det her. 

Bra. For da kan jeg satse på turdater. Jeg fikser ikke resturant i starten. Slapper bedre av med å gå en tur :)

 

 

Anonymkode: 9532b...839

Svaret ditt til lillemus kom ikke opp på pcen før jeg hadde trykket send, så da leste jeg jo det litt sent. Jeg tenker jo at om du har lyst til å gå på tur på date og daten ikke vil det, så er det kanskje ikke en person du ønsker å date uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har tenkt å begynne å date igjen, men jeg orker ikke å ha date i byen av noen spesielle grunner. Byen er jo et samlingspunkt når man kommer fra ulike plasser rundt byen, men er det dumt av meg å ha et kriterie om å møtes utenfor byen, foreks i et turområdet osv? 

Jeg høres gjerne veldig rar ut, med mine kriterier, men jeg må unngå byen for å ta hensyn til at jeg skal ha mest mulig ro rundt datingen? Det er pga byen er liten, og at jeg kjenner til en som bor i byen som vandrer rundt der ganske mye av dagen, som jeg ikke orker å være nervøs for å støte på. 

Hva mener dere? Er jeg for kravstor nå? 

Anonymkode: 9532b...839

Men hva skjer på evt date 4 og 5? Eller tenker du å heise rundt i lysløypa da og? ;-)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, Trine skrev:

Svaret ditt til lillemus kom ikke opp på pcen før jeg hadde trykket send, så da leste jeg jo det litt sent. Jeg tenker jo at om du har lyst til å gå på tur på date og daten ikke vil det, så er det kanskje ikke en person du ønsker å date uansett.

Enig med deg i den. Jeg ønsker å treffe en som er glad i å gå på turer fordi jeg elsker det selv. Noen av oss liker å gå på turer og synes det er fint å finne en lignende person for da har man noe til felles. Sant det :) 

Anonymkode: 9532b...839

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, XbellaX skrev:

Men hva skjer på evt date 4 og 5? Eller tenker du å heise rundt i lysløypa da og? ;-)  

Må før eller siden komme meg en tur til byen med daten og ... om det blir flere dater. Men akkurat nå så orker jeg det ikke. Ikke på første date. Årsaken er som sagt at jeg har vært i en veldig kjip situasjon med en person som bor midt i byen. Og jeg har ikke ork til å treffe på han akkurat nå. Hadde jeg forklart hva det gjaldt så hadde du kanskje forstått det :) 

Anonymkode: 9532b...839

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på flere turdater. De fleste har vært i mer befolket område, typisk hvervenbukta eller langs Akerselva. Dette er som du skjønner i og rundt Oslo.  I likhet med lillemus har jeg tenkt at jeg gjerne vil være i nærheten av folk, men i motsetning til lillemus synes jeg kaffedate på Kaffebar ofte er veldig kjedelig og blir lett Blablabla. Jeg liker bedre at man gjør noe, samtalen blir ofte mer naturlig. Men det trenger ikke være tur til de dypeste skoger med turklær og ryggsekk for å oppnå det! Byturer/parkturer tas typisk med mer vanlige klær på  

Men jeg har faktisk også vært på skikkelig skogstur med en fyr, og langt inn i marka der det ikke var mobildekning en gang!  Hehe. Klart jeg ikke ville anbefalt det uten videre med hvem som helst – det har noe med hva slags kontakt vi hadde på forhånd av hva vi visste om hverandre og så videre. Nå ble ikke det noe romantisk forhold ut av den turen, men vi hadde en veldig fin tur og jeg har fortsatt venner på Facebook! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Må før eller siden komme meg en tur til byen med daten og ... om det blir flere dater. Men akkurat nå så orker jeg det ikke. Ikke på første date. Årsaken er som sagt at jeg har vært i en veldig kjip situasjon med en person som bor midt i byen. Og jeg har ikke ork til å treffe på han akkurat nå. Hadde jeg forklart hva det gjaldt så hadde du kanskje forstått det :) 

Anonymkode: 9532b...839

Gå for en koselig tur-date du. Det er litt utenom det vanlige på en positiv måte, kanskje det lokker frem en date nummer 2? Lykke til uansett :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, XbellaX skrev:

Gå for en koselig tur-date du. Det er litt utenom det vanlige på en positiv måte, kanskje det lokker frem en date nummer 2? Lykke til uansett :-)

Jeg gikk på en turdate. Jeg vet ikke om han var interessert i meg. Jeg trodde det en stund, men på slutten så tenkte jeg at han sikkert ikke var. Samtidig våknet jeg opp og tenkte at jeg må jo ikke bare være opptatt av å bli likt og akseptert. Og tenke over hva jeg synes om han. Svaret er : man kjenner hveandre dårlig i løpet av en date... men jeg tenker at vi er mulig litt forskjellig ja. Men samtidig: dersom han tar kontakt igjen så står jeg åpen til å ta en date til for å lære han å kjenne. Men jeg har ikke noe forventninger. 

Men det var greit og enkelt med en turdate. :) Mye bedre det enn å stresse med ting man ikke er akseptabelt med. 

Anonymkode: 9532b...839

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...