Gå til innhold

Har jeg hatt et hjerteinfarkt?? NHD?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei!

Jeg har for tredje gang opplevd en intens smerte i brystkassen, øverst i ryggen, brystet, strålende opp mot kjeven og i armene. De tre gangene har det vart mellom 5-10 minutter. Første gang skjedde det midt på natta mens jeg sov for 2 år siden, andre gangen var jeg sammen med noen venner for ca 4 mnd siden. Smerten var så intens at svetten rant og hadde lyst til å kaste opp...

I natt skjedde det igjen, jeg våknet av smerten midt på natta.Det var grusomt og svetten rant.

Jeg har tidligere tatt ecg, men legene fant ikke ut noe. Jeg har også hatt uregelmessige hjerteslag, noe de mener kommer av stress,selv om jeg har hatt det siden jeg var tenåring.

Jeg har to nære familie medlemmer som døde av hjertesvikt i veldig ung alder; En i tredve årene, den andre i femti årene. Jeg selv er 36 år.

Kan noen si meg hva jeg skal gjøre? Legen min tar meg ikke på alvor!!

 

Anonymkode: 4450a...129

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

Jeg har for tredje gang opplevd en intens smerte i brystkassen, øverst i ryggen, brystet, strålende opp mot kjeven og i armene. De tre gangene har det vart mellom 5-10 minutter. Første gang skjedde det midt på natta mens jeg sov for 2 år siden, andre gangen var jeg sammen med noen venner for ca 4 mnd siden. Smerten var så intens at svetten rant og hadde lyst til å kaste opp...

I natt skjedde det igjen, jeg våknet av smerten midt på natta.Det var grusomt og svetten rant.

Jeg har tidligere tatt ecg, men legene fant ikke ut noe. Jeg har også hatt uregelmessige hjerteslag, noe de mener kommer av stress,selv om jeg har hatt det siden jeg var tenåring.

Jeg har to nære familie medlemmer som døde av hjertesvikt i veldig ung alder; En i tredve årene, den andre i femti årene. Jeg selv er 36 år.

Kan noen si meg hva jeg skal gjøre? Legen min tar meg ikke på alvor!!

 

Anonymkode: 4450a...129

NHD er dessverre sykemeldt, det er ingen fagpersoner som svarer på psykiatri. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

NHD er ikke på dette forumet for tiden.

Jeg er ikke ekspert på dette men jeg ville absolutt ha fått en ny sjekk hos lege. Det er viktig å ta kontakt så  raskt som mulig etter et anfall. Man kan da ta ny EKG og blodprøver. Si at du ønsker videre utredning av en hjertespesialist. Slike smerter kan også komme ved feks gallestein eller fordøyelsesplager. Uansett viktig  å få undersøkt. Men som sagt er jeg ikke ekspert . 

Anonymkode: 408e5...d2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for svar!

Har lest om gallestein betennelse nå, og smertene er slik de beskriver det. Huden min klør også, selv om den ikke er tørr. Har også løs mage innimellom... 

Tusen takk anonym! Skal sjekke med legen. Også hjertet mitt.

Anonymkode: 4450a...129

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

Jeg har for tredje gang opplevd en intens smerte i brystkassen, øverst i ryggen, brystet, strålende opp mot kjeven og i armene. De tre gangene har det vart mellom 5-10 minutter. Første gang skjedde det midt på natta mens jeg sov for 2 år siden, andre gangen var jeg sammen med noen venner for ca 4 mnd siden. Smerten var så intens at svetten rant og hadde lyst til å kaste opp...

I natt skjedde det igjen, jeg våknet av smerten midt på natta.Det var grusomt og svetten rant.

Jeg har tidligere tatt ecg, men legene fant ikke ut noe. Jeg har også hatt uregelmessige hjerteslag, noe de mener kommer av stress,selv om jeg har hatt det siden jeg var tenåring.

Jeg har to nære familie medlemmer som døde av hjertesvikt i veldig ung alder; En i tredve årene, den andre i femti årene. Jeg selv er 36 år.

Kan noen si meg hva jeg skal gjøre? Legen min tar meg ikke på alvor!!

 

Anonymkode: 4450a...129

jeg har uregelmrssige hjertebank ofte, og da hender det at jeg kan få press i brystet og holde på å besvime av det. jeg fikk time til ekko og 24 timers ekg av hjertet av dette i tenårene mine, men hjettet var fint. ingen i slekta mi har hjertesvikt. men jeg at fått ny time til ekg og ekko (ultralyd) på hjertet nå i august. jeh er 32 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blomsterfluen
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar!

Har lest om gallestein betennelse nå, og smertene er slik de beskriver det. Huden min klør også, selv om den ikke er tørr. Har også løs mage innimellom... 

Tusen takk anonym! Skal sjekke med legen. Også hjertet mitt.

Anonymkode: 4450a...129

må fortelle at jeg har mye gallevondter, og får da også mer løs mage og luft.

Endret av Blomsterfluen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...