Gå til innhold

«Hvit flukt» fra deler av Oslo


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, Xtra skrev:

 innstramming av asylpolitikken er ikke noe jeg har samvittighet til å ønske. 

Fordi denne politikken er helt grei så lenge den ikke påvirker deg og dine direkte? Ganske hyklerisk spør du meg.

Jeg anbefaler deg å lese Hilal av Torgrim Eggen. Skrevet for nesten 25 år siden, og gir en lite hyggelig fremstilling av fremtidens Oslo, delt på midten av Akerselva, østsiden muslimkontrollert styrt av Sharia-prinsipper. Mannen var nesten profetisk.

Anonymkode: d5d51...81a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Maggie55

Tror det blir et Annerledesvalg etter hva jeg tror mange har opplevet man har gjort Norge og veldig mange mennesker her i landet til.( den moderne tids leilendinger)

Vanskelig å se noe særlig framtid for mange og det har skjedd uten at noen har brydd seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri før har det vært flere som bare ønsker å utnytte andres ulykke og vonde krisetider har jeg inntrykk av.

Selv politikere og leger og forskere og psykologer utvikler de beste og mest innbringende løsningene sine i privat  firma og " utenom" i mye større grad enn før.

Samfunnsvitere virker helt " kneblet" Det er trist. Hvor er "de beste hodene "og de beste løsningene egentlig.

Vi som tør å kny må betale . Det eneste vi kan være sikker på er kanskje at vi får betale til slutt.

Anonymkode: 6a6c2...305

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri før har det vært flere som bare ønsker å utnytte andres ulykke og vonde krisetider har jeg inntrykk av.

Selv politikere og leger og forskere og psykologer utvikler de beste og mest innbringende løsningene sine i privat  firma og " utenom" i mye større grad enn før.

Samfunnsvitere virker helt " kneblet" Det er trist. Hvor er "de beste hodene "og de beste løsningene egentlig.

Vi som tør å kny må betale . Det eneste vi kan være sikker på er kanskje at vi får betale til slutt.

Moen vil kanskje også hevde at myndighetene bare err interessert i å få folk til å jobbe gratis for seg. Satt på spissen selvsagt. Og da blir det kanskje bare sånn.

Anonymkode: 6a6c2...305

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man er bare interessert i å få folk til å jobbe gratis for seg.Selv samfunnsviterne er visst" kneblet".

De beste hodene med de beste løsningene laver sånt i privat firma på si har jeg inntrykk av nå i alle bransjer i samfunnet.

Aldri før har så mange bare utnyttet andres ulykke og elendighet har jeg intrykk av også politikere som jo burdevære mere " edle".

Vi andre får bare være glade om vi "får "betale til slutt.

"Ikke rart det blir sånn."

Anonymkode: 6a6c2...305

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Maggie55 skrev:

Vanskelig å se noe særlig framtid for mange og det har skjedd uten at noen har brydd seg.

Dette er en tråd om Oslo, så jeg antar det er vårt eget land du beskriver her, ikke f.eks. Syria? Hvem er alle disse som ikke har noen framtid og som ingen bryr seg om?

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Aldri før har det vært flere som bare ønsker å utnytte andres ulykke og vonde krisetider har jeg inntrykk av.

Det er harde ord.  Kan du ta noen eksempler?  Tenker du på f.eks. private aktører innenfor asylmottak og barnevernsinstitusjoner, eller på noe som har med trådens tema å gjøre? 

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man er bare interessert i å få folk til å jobbe gratis for seg.

Hvem er "man"?  Jeg synes penger gjennomsyrer flere aktiviteter enn før, og at ting i mindre grad foregår helt gratis.

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi som tør å kny må betale. Det eneste vi kan være sikker på er kanskje at vi får betale til slutt.

Hva slags protest eller opprør er du med på, som straffer seg slik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser flere og flere tendenser til mere og mere " fåmannsvelde" som er et begrep i forbindelse med debatten omkring et demokrati.

Det er jeg mot for alle.

Anonymkode: 6a6c2...305

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...