Gå til innhold

Har du ikke høyere utdanning, blir du sett litt ned på


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Alt handler i dag om status. Jeg er ikke lenger god nok som har fagbrev. Merker jeg føler meg underlegen. 

Anonymkode: 9712d...6b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Misliker sterkt dette prestige jaget. Ja, vi skal bedødelig være så ufattelig intelligente og smarte, for å være gode nok.

Anonymkode: 9712d...6b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har høyere utdanning, men ser da fader ikke ned på mennesker som ikke har det! Hvorfor skal jeg det? Alle kan ikke ha høyere utdanning, vi trenger fortsatt mennesker uten utdannelse, med lavere og høyere utdannelse og med ph.d. Men en lege er ikke et bedre menneske enn deg og meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at man alltid kan finne en grunn til å føle seg underlegen. Jeg føler meg underlegen av mange årsaker, men tror ikke jeg tenker slik av at alle andre ser ned på meg. Slik tror jeg det er med utdannelse også 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bør du ikke gjøre. Norge trenger fagbrev! Og mange fagbrev (uten at dette har noe å si da) gir høy lønn, fleksible arbeidsmuligheter og mange videreutdanningsmuligheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Alt handler i dag om status. Jeg er ikke lenger god nok som har fagbrev. Merker jeg føler meg underlegen. 

Anonymkode: 9712d...6b1

Jeg har ikke fagbrev engang.

Anonymkode: 977e4...69c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke fagbrev engang.

Anonymkode: 977e4...69c

Har du jobb da? Og er fornøyd med den? Hvis ikke er det aldri for sent å studere. Og parker tanken om status.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Andreaswell skrev:

Jeg har høyere utdanning, men ser da fader ikke ned på mennesker som ikke har det! Hvorfor skal jeg det? Alle kan ikke ha høyere utdanning, vi trenger fortsatt mennesker uten utdannelse, med lavere og høyere utdannelse og med ph.d. Men en lege er ikke et bedre menneske enn deg og meg!

Takk Andreaswell!

Ble selv syk i 3 klasse på gymnas så det er den utdannelsen jeg har. Kan jo knapt kalles en utdannelse. Føler at mange ser ned på meg som verken har utdannelse eller jobb, føler meg ofte innmari dum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, cilie skrev:

Har du jobb da? Og er fornøyd med den? Hvis ikke er det aldri for sent å studere. Og parker tanken om status.

Jeg misunner ikke de med høyere utdannelse. Ofte kreves det mer ansvar. Er takknemmelig for at noen vil bli leger, advokater, politi,lærere osv. Kanskje vi skal slutte å sammenligne oss med hverandre og misunne folk som har høyere status og lønn enn oss selv. Som om det er deres feil eller som om de automatisk går rundt å ser ned på andre. Er ikke så sikker på at de gjør det. Har selv en høyskoleutdannelse og klarte ikke " presset". Fokuser på å trives og vit at din verdi har ingenting med utdannelse og gjøre. 

Anonymkode: b6410...76d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, cilie skrev:

Har du jobb da? Og er fornøyd med den? Hvis ikke er det aldri for sent å studere. Og parker tanken om status.

Nei, er trygde-snylter.

Anonymkode: 977e4...69c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, er trygde-snylter.

Anonymkode: 977e4...69c

Det er dumt hvis du er det... Men regner med at du fortjener den trygden, så bedre å framsnakke seg selv mer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Jeg har alltid følt meg god nok som meg selv og trodd at det er godt håp for alle mennesker. 

Men ofte når jeg hører og ser nyheter tenker jeg at enkelte mennesker må ha det mye vanskeligere enn folk flest.

Fagbrev er noe som henger høyere enn det meste.

På den annen side tror jeg aldri det er for sent også for eldre generasjoner å lære  nye ting. Men det er ofte med kunnskap som alt annet i livet. At høyt henger de og sure er de som ordtaket går.😊

At man aldri blir utlært liksom😊

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...