Gå til innhold

Schiphol - rekke en tur inn til sentrum?


påskelilje

Anbefalte innlegg

Nå begynner kriblingen å komme - gleder meg veldig til høstferie!

Vi kommer til å få noen timers venting på Schiphol. Er det sånn at en da kunne ha rukket en tur inn til Amsterdam og kikket litt der - eller blir det bare stress? Vi får fire timers venting. Er ikke så himla vant til reising, så kanskje det bare blir jag og mas? Samtidig så hadde det jo vært koselig med en liten time i Amsterdam :) Hva tror dere? To voksne og tre ungdommer som skal på tur :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, påskelilje skrev:

Nå begynner kriblingen å komme - gleder meg veldig til høstferie!

Vi kommer til å få noen timers venting på Schiphol. Er det sånn at en da kunne ha rukket en tur inn til Amsterdam og kikket litt der - eller blir det bare stress? Vi får fire timers venting. Er ikke så himla vant til reising, så kanskje det bare blir jag og mas? Samtidig så hadde det jo vært koselig med en liten time i Amsterdam :) Hva tror dere? To voksne og tre ungdommer som skal på tur :D

Usikker på om det er anbefalt, men jeg dro inn til Amsterdam en gang jeg hadde tilsvarende tid, og det gikk helt fint. Går kjapt inn til sentrum med toget. Men husk å beregne nok tid til sikkerhetskontroll etc. når du skal tilbake på flyplassen (husker ikke hvor mye jeg hadde, men jeg er typen som alltid beregner nok tid til sånt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, påskelilje skrev:

Nå begynner kriblingen å komme - gleder meg veldig til høstferie!

Vi kommer til å få noen timers venting på Schiphol. Er det sånn at en da kunne ha rukket en tur inn til Amsterdam og kikket litt der - eller blir det bare stress? Vi får fire timers venting. Er ikke så himla vant til reising, så kanskje det bare blir jag og mas? Samtidig så hadde det jo vært koselig med en liten time i Amsterdam :) Hva tror dere? To voksne og tre ungdommer som skal på tur :D

Det er en av mine absolutte favoritter av flyplasser, den er veldig oversiktlig og enkel. Den er til gjengjeld svær og du bruker tid på å bevege deg fra a til å fordi du i blant må ha busser. Jeg ville ikke dratt til sentrum i det hele tatt men brukt tiden godt til å tråle alle de flotte butikkene og fått meg noe godt å spise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, påskelilje skrev:

Nå begynner kriblingen å komme - gleder meg veldig til høstferie!

Vi kommer til å få noen timers venting på Schiphol. Er det sånn at en da kunne ha rukket en tur inn til Amsterdam og kikket litt der - eller blir det bare stress? Vi får fire timers venting. Er ikke så himla vant til reising, så kanskje det bare blir jag og mas? Samtidig så hadde det jo vært koselig med en liten time i Amsterdam :) Hva tror dere? To voksne og tre ungdommer som skal på tur :D

Jeg har ikke vært der, men hadde aldri hatt mage til et slikt stunt. Tror også Schippol er så stort at det er masse å se på der også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.9.2017 den 13.55, påskelilje skrev:

Nå begynner kriblingen å komme - gleder meg veldig til høstferie!

Vi kommer til å få noen timers venting på Schiphol. Er det sånn at en da kunne ha rukket en tur inn til Amsterdam og kikket litt der - eller blir det bare stress? Vi får fire timers venting. Er ikke så himla vant til reising, så kanskje det bare blir jag og mas? Samtidig så hadde det jo vært koselig med en liten time i Amsterdam :) Hva tror dere? To voksne og tre ungdommer som skal på tur :D

Jeg var i ca 4 timer på Schiphol i sommer, og nei du rekker ikke inn der. For det blir for hektisk. Det tar litt tid frem og tilbake. Amsterdam ligger et stykke fra flyplassen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.9.2017 den 14.14, XbellaX skrev:

Det er en av mine absolutte favoritter av flyplasser, den er veldig oversiktlig og enkel. Den er til gjengjeld svær og du bruker tid på å bevege deg fra a til å fordi du i blant må ha busser. Jeg ville ikke dratt til sentrum i det hele tatt men brukt tiden godt til å tråle alle de flotte butikkene og fått meg noe godt å spise.

Jeg må ærlig si at jeg likte bedre flyplassen enn selve Amsterdam sentrum. Det er en veldig koselig flyplass :) . Det er så lange avstander og mye tråkking inni sentrum.. langt å gå mellom hvert område man skal se osv. Og det er et godt stykke fra flyplassen inn til sentrum. Vi tok tog en gang da vi var på ferie i Amsterdam, og det tok sin tid med tog inn til sentrum. Så nei: du kan risikere å ikke rekke neste fly ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, påskelilje skrev:

Vi valgte å bli på flyplassen. Fire timer gikk relativt fort. Takk for innspill :)

Deilig å være på ferie!

De fire timene går altfor fort, og smart valg å velge å bli på flyplassen. Ønsker dere en tur til Amsterdam, vil jeg råde dere å ta det som en egen tur. Jeg har vært i Amsterdam, men jeg må ærlig si at ja vi hadde en koselig tur, men jeg foretrekker heller å reise lenger sydover til varmen enn Amsterdam. Jeg er glad for opplevelsen jeg har opplevd med å ha sett Redlightdistrict, og vært på ulike museumer i Amsterdam. Men må ærlig si at jeg er langt mer fornøyd med tur lengre syd. 

Det fineste med Amsterdam var faktisk flyplassen synes jeg . Og flyplassområdet ;) . Men det var jo fint ellers og, men jeg følte det ble for mye uro rundt meg til alle kanter når man gikk rundt i Amsterdam.. Masse folk, og fikk utrolig vondt i bein av å gå rundt der.. store avstander... 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mina1 skrev:

 

Det fineste med Amsterdam var faktisk flyplassen synes jeg . Og flyplassområdet ;) . Men det var jo fint ellers og, men jeg følte det ble for mye uro rundt meg til alle kanter når man gikk rundt i Amsterdam.. Masse folk, og fikk utrolig vondt i bein av å gå rundt der.. store avstander

 

Hver sin smak. Jeg kan godt slappe av på en stor flyplass noen timer, mn det kan på ingen måte sammenlignes med et kort besøk til en metropol som Amsterdam. Bare Van Gogh-museet eller Rijksmuseum per jo verd turen alene. Ikke er de tidkrevende å finne til heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Xtra skrev:

Hver sin smak. Jeg kan godt slappe av på en stor flyplass noen timer, mn det kan på ingen måte sammenlignes med et kort besøk til en metropol som Amsterdam. Bare Van Gogh-museet eller Rijksmuseum per jo verd turen alene. Ikke er de tidkrevende å finne til heller.

Parken ved Van Gogh og riksmuseumet er fin. Ja enhver sin smak. Jeg elsker Amsterdam men jeg følte at det ble litt mye kaos inni den byen med masse folk osv. Men byen er vakker. Og jeg kan gjerne dra tilbake dit. Men jeg foretrekker bedre sydligere byer pga varmen. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...