Gå til innhold

Nettdating og jobben


Gjest Mina1

Anbefalte innlegg

42 minutter siden, Lillemus skrev:

Det er i alle fall en fyr med totalt manglende sosiale antenner du har truffet på, det er helt sikkert! Du kan trygt si fra om at du ikke er interessert i mer kontakt og ikke vil at han skal oppsøke deg, verken hjemme eller på jobb. Om han bare fortsetter så kan du jo true med å melde ham til politiet, forhåpentligvis vil det holde med en liten trussel fra deg bare.

Jeg aksepterer ikke at han bringer privatlivet mitt inn i jobben min. Jeg vil ikke ha private spørsmål, eller privat snakk fra "fremmede" fra nettet på min jobb. 

Jeg har faktisk opplevd at flere på nettet har spurt: "hvor jobber du?" "Vil finne ut for da er det en enkel og fin måte å hilse/ se hveandre på". Jeg har spurt om hvorfor de synes det er greit... Men det virker som om noen ikke forstår. Kanskje det ikke er noen problem for dem å få nett-damer inn på jobben sin i front av kollegaene sine, og samtidig bli stillt private spørsmål osv, mens de er på jobb og jobber... 

Nei det er ikke greit. Jeg får håpe at han forstår det. Og at det ikke gjentar seg. Jeg har opplevd folk som ikke forsto det, inntil sjefen jaget de ut. ;) . Sjefen tolererer ikke at ansatte skal bli brydd eller plaget personlig på jobben. Jeg jobber i en jobb der det er klare regler for slikt. Jeg hadde også en tidligere kjæreste som holdt på å plage meg hele tiden med å "direkte bosette seg" på jobben min i slutten av forholdet. Han aksepterte ikke et nei om å gå inn der.  Sjefen snakket til han også.... etter å ha konfrontert med meg om at han så at jeg hadde fått et problem. Så jepp : jeg behøver nok en pause fra nettdatingen. Blir bare sprø av den, når det er ting jeg ikke klarer av som skjer. ;). Men jeg håper på at den fyren forstår det. Og at han holder unna jobben.  

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

17 timer siden, Gargamel skrev:

Klart du ikke vil ha ukjente beilere på jobben eller på overraskelsesbesøk. Lurer på hva han tenker på. 

Typisk for meg er at mannfolkene har sånne creepy tendenser. Skulle jo tro de beundret meg..., men de fleste av de samme typene behandler meg som dritt og vil ikke tilbringe en hel natt med meg engang, uten å løpe hjem for å sove der, men kommer igjen når de vil ha mer sex, eller selskap. Så jeg tar det absolutt ikke som noe kompliment heller. ;) . Var noen kollegaer som spurte meg en gang om jeg skulle ta det som et kompliment med slike mannfolk inn på jobben.. Da sa jeg sannheten! Og det er absolutt ikke! ;) . En sak er sikker: Mitt privatliv hører til utenfor virksomheten!. Og det er ikke aktuellt med kåte beilere inn på min arbeidsplass. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mina1 skrev:

Jeg aksepterer ikke at han bringer privatlivet mitt inn i jobben min. Jeg vil ikke ha private spørsmål, eller privat snakk fra "fremmede" fra nettet på min jobb. 

Jeg har faktisk opplevd at flere på nettet har spurt: "hvor jobber du?" "Vil finne ut for da er det en enkel og fin måte å hilse/ se hveandre på". Jeg har spurt om hvorfor de synes det er greit... Men det virker som om noen ikke forstår. Kanskje det ikke er noen problem for dem å få nett-damer inn på jobben sin i front av kollegaene sine, og samtidig bli stillt private spørsmål osv, mens de er på jobb og jobber... 

Nei det er ikke greit. Jeg får håpe at han forstår det. Og at det ikke gjentar seg. Jeg har opplevd folk som ikke forsto det, inntil sjefen jaget de ut. ;) . Sjefen tolererer ikke at ansatte skal bli brydd eller plaget personlig på jobben. Jeg jobber i en jobb der det er klare regler for slikt. Jeg hadde også en tidligere kjæreste som holdt på å plage meg hele tiden med å "direkte bosette seg" på jobben min i slutten av forholdet. Han aksepterte ikke et nei om å gå inn der.  Sjefen snakket til han også.... etter å ha konfrontert med meg om at han så at jeg hadde fått et problem. Så jepp : jeg behøver nok en pause fra nettdatingen. Blir bare sprø av den, når det er ting jeg ikke klarer av som skjer. ;). Men jeg håper på at den fyren forstår det. Og at han holder unna jobben.  

Jeg er helt enig i at dette er uhørt. Man kommer ikke uanmeldt på noens jobb (eller hjem) på denne måten. Det er et dårlig tegn, og jeg ville ha kuttet ut denne beileren.

Det er ikke noe galt i seg selv at noen googler en person og da også finner ut hvem du er på bakgrunn av ting som har blitt sagt i chat på datingapper - problemet er hva man gjør med den informasjonen.

Ettersom du tydeligvis er et fluepapir for mange rare fyrer er det lurt for din egen del at du tenker nøye gjennom hva du skriver på et tidlig stadium. Over tid med en og samme person som man fatter interesse for er det jo vanskelig å være for vag, men i starten kan man gjerne være det. Si for eksempel at du bor "i nærheten av Oslo", fremfor å si at du bor på "Jar", at du jobber "i en jernvareforretning" istedenfor "Jernia på Haslum" (aner ikke om du ligger en Jernia der, men du ser poenget.:-)) Osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, morsan skrev:

Jeg er helt enig i at dette er uhørt. Man kommer ikke uanmeldt på noens jobb (eller hjem) på denne måten. Det er et dårlig tegn, og jeg ville ha kuttet ut denne beileren.

Det er ikke noe galt i seg selv at noen googler en person og da også finner ut hvem du er på bakgrunn av ting som har blitt sagt i chat på datingapper - problemet er hva man gjør med den informasjonen.

Ettersom du tydeligvis er et fluepapir for mange rare fyrer er det lurt for din egen del at du tenker nøye gjennom hva du skriver på et tidlig stadium. Over tid med en og samme person som man fatter interesse for er det jo vanskelig å være for vag, men i starten kan man gjerne være det. Si for eksempel at du bor "i nærheten av Oslo", fremfor å si at du bor på "Jar", at du jobber "i en jernvareforretning" istedenfor "Jernia på Haslum" (aner ikke om du ligger en Jernia der, men du ser poenget.:-)) Osv

Jeg er helt tydelig et slags "fluepapir" for en del menn. Har altfor mye blitt behandlet som dritt. Men jeg har også latt en del drittsekker behandle meg dårligere enn jeg fortjener så det er viktig å sette seg i respekt og ikke akseptere hensynsløs oppførsel. 

Er en del som  skriver: " hva heter du? Jeg heter foreks Gåse Gåsehud... bare et eksempel hehe. Og jeg sier da gjerne bare fornavnet og så finner de ut resten selv og plutselig så har de søkt seg frem til hvor jeg jobber på nettet uten at jeg sier noe om det. Og så spør de : jobber du på lasse-smurfeklær foreks... jeg sier at jeg sier ikke hvor jeg jobber for jobb har ikke med privaten å gjøre. Og så sier de: tror du jobber der. Og plutselig så er de innom på jobben min og begynner å prate om dating og nettet osv mens kollegaene og sjef hører alt, itilegg til kunder. Ikke kjekt. 

Jeg har latt meg bli dårlig behandlet av mannfolk innen forhold, og dating. Det er viktig å være skeptisk og forsiktig samt ikke tolerere ikke-verdig og respektløs behandling. Dersom noen skal behandle meg uten respekt så vil jeg ikke ha med det å gjøre. Jeg fortjener respekt og verdig behandling :). Hvis ikke så klarer jeg meg alene. Jeg er verdt noe og ikke et papir!!!! :)

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er absolutt verdt noe og er definitivt ikke et papir!! :) 

Men sikkert lurt også å vurdere hva du skriver i profilen, bildene du bruker etc. Snakk gjerne med venninne. Jeg sier ikke du tiltrekker deg raringer pga det, men hvem vet. Jeg tror ALLE får sin dose raringer uansett hva man har i profilen sin, og da blir utfordringen å prøve å finne det ut før de finner ut hvem du er. :) Om mulig. Lykke til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Mina1 skrev:

Kanskje det ikke er noen problem for dem å få nett-damer inn på jobben sin i front av kollegaene sine, og samtidig bli stillt private spørsmål osv, mens de er på jobb og jobber... 

For en del menn vil det definitivt være en fjær i hatten om det kommer en flott dame på jobben så alle kollegene får se at de har dametekke kan du skjønne! Menn er gjerne enkle sånn. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

32 minutter siden, morsan skrev:

Du er absolutt verdt noe og er definitivt ikke et papir!! :) 

Men sikkert lurt også å vurdere hva du skriver i profilen, bildene du bruker etc. Snakk gjerne med venninne. Jeg sier ikke du tiltrekker deg raringer pga det, men hvem vet. Jeg tror ALLE får sin dose raringer uansett hva man har i profilen sin, og da blir utfordringen å prøve å finne det ut før de finner ut hvem du er. :) Om mulig. Lykke til! 

Og jeg mistenker at en del av de "rare" mennene behandler andre damer bedre enn meg. Og med mer verdighet og respekt. Så derfor er jeg blitt god på å trekke meg unna når jeg ser disse tegnene. 

Og takk :)  Ja jeg er verdt like mye som  alle andre :)

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Lillemus skrev:

For en del menn vil det definitivt være en fjær i hatten om det kommer en flott dame på jobben så alle kollegene får se at de har dametekke kan du skjønne! Menn er gjerne enkle sånn. ;) 

Haha mulig det er slik de tenker. Men ofte har jeg trodd at de kun kom innom fordi de manglet respekt. ;). Men der kom du med et poeng som var litt humor i haha. Mulig de kan se det sånn. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...