Gå til innhold

– Takk Gud, for at du ikke skapte meg som kvinne


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

De ultraortodokse jødiske miljøene i USA er i vekst. Grupperingene drives som sekter. Avhoppere forteller om religiøse ledere som styrer alt fra medlemmenes yrkesvalg til når ektepar kan ha samleie. 

De jødiske barna skal ikke utsettes for skadelig påvirking. De får ikke se fjernsyn, lese bøker, aviser eller tidsskriftene de selv ønsker.

Ved enkelte av skolene er lærebøkene sensurert. Bilder som viser ansikter til kvinner og jenter, i tillegg til enkelte matvarer, er overstrøket med svarte tusjpenner.

– Takk Gud for at du ikke skapte meg som slave. Takk Gud for at du ikke skapte meg som kvinne, minnes Fay Samuels.

Det var det hun hørte mennene sa når de ba til sin gud.

https://www.nrk.no/urix/_-takk-gud_-for-at-du-ikke-skapte-meg-som-kvinne-1.13839905
 

Dette er nok et eksepel på hvor skummet det er med sektbasert religion. Systematisk undertrykkelse, detaljert sosial kontroll, total isolering og umyndiggjøring av kvinnene. Islamistene burde være misunnelige. Helt vanvittig at dette er kulturer på frammars - i Vesten! - ved inngangen til 2018.

Anonymkode: c2590...92d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

*gjesp*

Anonymkode: f9bd9...d78

Sikkert mer interessant å diskutere seg selv om sine egne problemer.

Anonymkode: c2590...92d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sikkert mer interessant å diskutere seg selv om sine egne problemer.

Anonymkode: c2590...92d

Mellommenneskelige ting er i det minste noe alle kan relatere til, men ekstremisme blir litt for spesielt interesserte..

Anonymkode: f8509...240

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.12.2017 den 10.21, AnonymBruker skrev:

Dette er nok et eksepel på hvor skummet det er med sektbasert religion. Systematisk undertrykkelse, detaljert sosial kontroll, total isolering og umyndiggjøring av kvinnene. Islamistene burde være misunnelige. Helt vanvittig at dette er kulturer på frammars - i Vesten! - ved inngangen til 2018.

Anonymkode: c2590...92d

Det er helt vanvittig! Jeg har en viss forståelse for at det er vanskelig å bryte ut, kvinnene har vel ingen "på utsiden" som de kan søke til. Men at de fortsetter å oppdra sine egne døtre på samme undertrykkende måte som de selv har blitt oppdratt, det er vanskelig å forstå. De skjønner vel ikke bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er underliggende strømmer man finner overalt tror jeg forkledt i så mye,og ikke mindre skumle av den grunn. Får bare håpe at ikke de kommer hit. 

Det er veldig vanskelig å forstå hvorfor vi mennesker er så forskjellige. Man kan bare prøve å gjøre så godt man kan uansett.😊

Anonymkode: 59d3a...863

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...