Gå til innhold

– Musikk har blitt veldig jentete


gråstein

Anbefalte innlegg

Morsom skrue han Bono. U2 har ikke vært relevante, og gitt ut et bra album, på 25 år. Og «rock and roll» er død og begravet, for lengst.

http://www.dagsavisen.no/kultur/musikk-har-blitt-veldig-jentete-1.1077677

– Musikk har blitt veldig jentete

Og det er ikke en bra ting, mener U2-Bono i et intervju med Rolling Stone magazine.

Bono uttaler videre at «Da jeg var 16 år, hadde jeg mye sinne i meg. Du trenger å finne en plass for det» Og med det, mener han gitarer.

«Når alt kommer til alt, hva er rock’n roll? Sinne ligger i hjertet av det. Noen store rock’n roll-artister og band tenderer mot å ha det sinnet i seg, og det er grunnen til at the Who var et så stort band. Eller Pearl Jam. Eddie har den aggressiviteten», sier han.

Bono mener strømming er en faktor til det han mener er «feminisering av musikk».

Sangeren mener også at strømming har gjort at bandet hans har endret sin tilnærming til musikk:
«Vi er tilbake på 50-tallet nå, hvor fokuset ligger mer på enkeltlåter, heller enn album. U2 lager album, så hvordan overlever vi? Ved å gjøre låtene bedre.»

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gargamel

Kanskje det er noe i det. Tror musikken og tekstene var råere på 80-90 tallet, hvis man snakker om det som var litt mainstream. Tror det i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Jeg følger ikke med på hva som er in for tiden. Jeg hører stort sett på undergrunnsmusikk. Der er det ikke noen feminisering. Men det hender jeg skrur på MTV hvis det ikke er noe annet på. Dagens musikk er veldig snill. I alle fall det som går på MTV.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...