Gå til innhold

Idag fikk jeg vite..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

.. at folk blir lei av meg.. fordi jeg er positiv og skriver oppmuntrende ting til andre på fb.. det er bare sånn jeg er.. og det gjør så forbaska vondt :( jeg kommer ikke til å være den samme mer, jeg tok tilvakemeldingen så tungt. Jeg vet ikke hvordan jeg skal takle det. 

Anonymkode: c1d85...e19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

.. at folk blir lei av meg.. fordi jeg er positiv og skriver oppmuntrende ting til andre på fb.. det er bare sånn jeg er.. og det gjør så forbaska vondt :( jeg kommer ikke til å være den samme mer, jeg tok tilvakemeldingen så tungt. Jeg vet ikke hvordan jeg skal takle det. 

Anonymkode: c1d85...e19

Hva konkret er det de er lei av? Er det f.eks hyppigheten eller noe annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hent frem positiviteten og kom deg videre. Om tilbakemeldingen gjelder at du er for positiv så la de slippe den og bruk den på de som verdsetter  nettopp det. Og husk at alle er ikke på samme sted hele tiden og derfor kan vi gå trette av for mye av både det ene og det andre. Om noen feks sliter,  så er din positivitet det samme som å få sin egen elendighet gnidd litt ekstra inn og det må du akseptere at kan være krevende for enkelte i den situasjonen de befinner seg i. 

Jeg aner ikke på hvilken måte du er positiv. Om det er i egne postinger eller i tilbakemeldinger til andre? Om det er flere som har gitt samme tilbakemelding til deg eller om det er bare en enkelt. Er det 1, gå videre og glem det. Kan skyldes en dårlig dag osv. Er det flere tilbakemeldinger av samme type, slikk dine sår og innse at du er noe for «mye» for flere og lær deg kunsten å begrense deg og inns at det meste er best i passe mengder.

Anonymkode: dbe67...9d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

.. at folk blir lei av meg.. fordi jeg er positiv og skriver oppmuntrende ting til andre på fb.. det er bare sånn jeg er.. og det gjør så forbaska vondt :( jeg kommer ikke til å være den samme mer, jeg tok tilvakemeldingen så tungt. Jeg vet ikke hvordan jeg skal takle det. 

Anonymkode: c1d85...e19

Forstår deg :( . Ikke kjekt å høre. 

Jeg skriver veldig lite på facebook. Og derfor så får ikke folk noe særlig å si om meg der. Men de som er venn med meg der er folk som ikke er typene til å si at de blir lei av meg til meg. Så huff... må være kjedelig å få en slik tilbakemelding. Ikke vær lei deg. Kan du gi et eksempel på hvilke ord og hva de var lei av å høre? Hva slags folk har du på facebook?  

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner det ikke helt, jeg er jo så forsiktig med å poste noe også.. jeg veier mine ord og kommenterer ikke ting hver uke en gang. Jeg er veldig reservert når det kommer til å vise følelser, være spontan og snakke. Faktisk så mye at jeg har prøvd å øve på å være litt mer spontan og åpen.. men det er vel derfor dette har skjedd.

Jeg hater virkelig å være synlig.. selvtilliten min fikk seg en knekk igjen idag, og jeg skal ikke dumme meg ut mer. 

Anonymkode: c1d85...e19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner det ikke helt, jeg er jo så forsiktig med å poste noe også.. jeg veier mine ord og kommenterer ikke ting hver uke en gang. Jeg er veldig reservert når det kommer til å vise følelser, være spontan og snakke. Faktisk så mye at jeg har prøvd å øve på å være litt mer spontan og åpen.. men det er vel derfor dette har skjedd.

Jeg hater virkelig å være synlig.. selvtilliten min fikk seg en knekk igjen idag, og jeg skal ikke dumme meg ut mer. 

Anonymkode: c1d85...e19

Når man øver på nye ting, så må man også tåle å ikke mestre det helt perfekt. Sannsynligvis er det slik at noen er blitt lei, men neppe slik at det gjelder alle. 

Anonymkode: 971e3...fa1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, Mina1 skrev:

Forstår deg :( . Ikke kjekt å høre. 

Jeg skriver veldig lite på facebook. Og derfor så får ikke folk noe særlig å si om meg der. Men de som er venn med meg der er folk som ikke er typene til å si at de blir lei av meg til meg. Så huff... må være kjedelig å få en slik tilbakemelding. Ikke vær lei deg. Kan du gi et eksempel på hvilke ord og hva de var lei av å høre? Hva slags folk har du på facebook?  

Hn sa at det blir for mye av det gode. Mer sa hn ikke, jeg spurte. Jeg vet bare at jeg ikke kommer til å være den samme mer. Jeg slet mye med selvtilliten fra før. 

Anonymkode: c1d85...e19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner det ikke helt, jeg er jo så forsiktig med å poste noe også.. jeg veier mine ord og kommenterer ikke ting hver uke en gang. Jeg er veldig reservert når det kommer til å vise følelser, være spontan og snakke. Faktisk så mye at jeg har prøvd å øve på å være litt mer spontan og åpen.. men det er vel derfor dette har skjedd.

Jeg hater virkelig å være synlig.. selvtilliten min fikk seg en knekk igjen idag, og jeg skal ikke dumme meg ut mer. 

Anonymkode: c1d85...e19

Jeg kan ikke forstå at noen kan si at de er gått lei av deg på facebook. Det er aldri noen av mine facebookvenner som holder på sånn. Jo jeg har hatt en eks , pluss noen som jeg datet tidligere som også var venn med meg på facebook tidligere. De skrev på privaten at de var lei meg. Men det er det ingen andre som gjør... Og de var noe for seg selv uansett. 

Jeg er blitt veldig forsiktig med hvem jeg legger til på facebook... 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hn sa at det blir for mye av det gode. Mer sa hn ikke, jeg spurte. Jeg vet bare at jeg ikke kommer til å være den samme mer. Jeg slet mye med selvtilliten fra før. 

Anonymkode: c1d85...e19

Er det flere som sier det , eller bare en? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Mina1 skrev:

Er det flere som sier det , eller bare en? 

Det var en person som sa det og at hn tror det er slik med andre og. Jeg har grunn til å stole på det hn sier, for hn sier aldri noe hn ikke mener. 

Nå har det uansett kommet frem i lyset, og jeg tar konsekvensen av det uansett om hn har rett eller ikke. 

Anonymkode: c1d85...e19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var en person som sa det og at hn tror det er slik med andre og. Jeg har grunn til å stole på det hn sier, for hn sier aldri noe hn ikke mener. 

Nå har det uansett kommet frem i lyset, og jeg tar konsekvensen av det uansett om hn har rett eller ikke. 

Anonymkode: c1d85...e19

Nå nærmer du deg å være barnslig. Du kan bedre enn dette!

Anonymkode: 971e3...fa1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når man øver på nye ting, så må man også tåle å ikke mestre det helt perfekt. Sannsynligvis er det slik at noen er blitt lei, men neppe slik at det gjelder alle. 

Anonymkode: 971e3...fa1

Ja.. du har nok rett i det.. jeg forstår der også, men jeg trekker meg unna nå, jeg vil ikke være synlig på noen måter mer.

Anonymkode: c1d85...e19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om en følger en tråd på FB, en mailveksling på nett eller en samtale i RL, så kan det synes som om mange har en slags felles forståelse av at "samtalen" har kommet til en naturlig slutt. Men så er det noen som fortsetter, gjerne med positive innlegg, men de reagerer på at de ikke får respons. Dette fravær av respons kan skyldes at de fleste synes at det meste er sagt.

Kanskje kan det være at denne eller disse ikke er lei av deg, men ønske å gi deg et lite hint om det som er skrevet i forrige avsnitt. Ikke vet jeg, men det kan være positivt ment, og kanskje graver du deg ned uten grunn?

Anonymkode: e050c...2c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om en følger en tråd på FB, en mailveksling på nett eller en samtale i RL, så kan det synes som om mange har en slags felles forståelse av at "samtalen" har kommet til en naturlig slutt. Men så er det noen som fortsetter, gjerne med positive innlegg, men de reagerer på at de ikke får respons. Dette fravær av respons kan skyldes at de fleste synes at det meste er sagt.

Kanskje kan det være at denne eller disse ikke er lei av deg, men ønske å gi deg et lite hint om det som er skrevet i forrige avsnitt. Ikke vet jeg, men det kan være positivt ment, og kanskje graver du deg ned uten grunn?

Anonymkode: e050c...2c1

Jeg har flere ganger følt at jeg har dummet meg ut. Og jeg har slettet de få innleggene jeg har skrevet pga det. Nå VET jeg at jeg har dummet meg ut, vet du hvordan det føles? 

Anonymkode: c1d85...e19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det var en person som sa det og at hn tror det er slik med andre og. Jeg har grunn til å stole på det hn sier, for hn sier aldri noe hn ikke mener. 

Nå har det uansett kommet frem i lyset, og jeg tar konsekvensen av det uansett om hn har rett eller ikke. 

Anonymkode: c1d85...e19

Nei, du skal ikke la dette gå inn på deg. Ting kan ikke være så gale... Og hvis det er noe .. : så bør det kunne prates om sammen med den personen. 

Hva har du skrevet som var så gale? Har du noen eksempler? 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har flere ganger følt at jeg har dummet meg ut. Og jeg har slettet de få innleggene jeg har skrevet pga det. Nå VET jeg at jeg har dummet meg ut, vet du hvordan det føles? 

Anonymkode: c1d85...e19

Trøst deg med at jeg har dummet meg ut veldig noen ganger i livet mitt. Men jeg har lært meg at det er for dumt å dvele ved det. For det ødelegger bare for meg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Mina1 skrev:

Trøst deg med at jeg har dummet meg ut veldig noen ganger i livet mitt. Men jeg har lært meg at det er for dumt å dvele ved det. For det ødelegger bare for meg selv. 

Jeg skal prøve. 

Anonymkode: c1d85...e19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hn sa at det blir for mye av det gode. Mer sa hn ikke, jeg spurte. Jeg vet bare at jeg ikke kommer til å være den samme mer. Jeg slet mye med selvtilliten fra før. 

Anonymkode: c1d85...e19

Det høres ut som du fikk en konstruktiv kritikk av det milde slaget. Det hadde vært verre å høre at du var altfor negativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Gargamel skrev:

Det høres ut som du fikk en konstruktiv kritikk av det milde slaget. Det hadde vært verre å høre at du var altfor negativ.

Det er sant. 

Anonymkode: c1d85...e19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Gargamel skrev:

Det høres ut som du fikk en konstruktiv kritikk av det milde slaget. Det hadde vært verre å høre at du var altfor negativ.

Enig i at det må jo være bedre å høre at man er altfor positiv enn altfor negativ. 

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal prøve. 

Anonymkode: c1d85...e19

Jeg har opplevd mye sårt dritt før. Og det har satt sine spor i meg. Men de som jeg har på Facebook nå er familie, kollegaer, og folk som jeg kjenner. De er ganske gjennomtenkte i hva de sier. Så dermed får jeg ikke høre at jeg er verken for positiv eller negativ der inne... Men prell det av deg. Forsøk å ikke bry deg. Vi lever kun en gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...