Gå til innhold

er alle røde i navlen og stank uten vondte som på bildet her??


Blomsterfluen

Anbefalte innlegg

Blomsterfluen

eller er det tegn på at jeg bør gå til lege å få medisin dråper i navlen min? det stinker sur cheddarost inni der. jeg vasker meg inni der gjevnlig en gang i halvmåneden forsiktig med vann og naturell såpe og kutips for å prøve å få holde stanken vekk og ren navle, men nå er det stink og rødt inni der. har alle sånt? se bildet.

 

IMG_20180407_165705

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annenhver uke? Du dusjer vel oftere enn det? Skyll med lunkent vann daglig og sørg for å tørke det godt med et mykt håndkle etterpå, eller et lommetørkle eller noe annet som er tynnere enn et håndkle kanskje. Det blir nok sårt og rødt om det er fuktig og svett. Navlen skal ikke se sånn ut nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
20 minutter siden, Lillemus skrev:

Annenhver uke? Du dusjer vel oftere enn det? Skyll med lunkent vann daglig og sørg for å tørke det godt med et mykt håndkle etterpå, eller et lommetørkle eller noe annet som er tynnere enn et håndkle kanskje. Det blir nok sårt og rødt om det er fuktig og svett. Navlen skal ikke se sånn ut nei.

ok. jeg dusjer bare annen hver uke, fordi når jeg dusjer får jeg kløe og utslett i huden selvom jeg ikke bruker parfymert såpe, i tillegg til at jeg utenom dusjen, tar et badekar bad en gang i blant, og svømmer 2 ganger i uka i svømmehall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Blomsterfluen skrev:

ok. jeg dusjer bare annen hver uke, fordi når jeg dusjer får jeg kløe og utslett i huden selvom jeg ikke bruker parfymert såpe, i tillegg til at jeg utenom dusjen, tar et badekar bad en gang i blant, og svømmer 2 ganger i uka i svømmehall.

Da vasker du deg jo mye. :) Men pass på å tørke navlen godt, men forsiktig etterpå, kanskje du skulle prøve en salve eller noe annet fra apoteket dersom det er sårt og litt vondt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
3 minutter siden, Lillemus skrev:

Da vasker du deg jo mye. :) Men pass på å tørke navlen godt, men forsiktig etterpå, kanskje du skulle prøve en salve eller noe annet fra apoteket dersom det er sårt og litt vondt. 

ok. jeg må også tilføye at det kommer blank "rennende sevje" ut når jeg tar fingen i navlen. navlen gjør ikke vondt men den har ofte litt gult ostepoplukte lignende "voks" inni seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Blomsterfluen skrev:

ok. jeg må også tilføye at det kommer blank "rennende sevje" ut når jeg tar fingen i navlen. navlen gjør ikke vondt men den har ofte litt gult ostepoplukte lignende "voks" inni seg.

Jeg foreslår at du snakker med de som jobber på boligen hos deg, evt. snakker med de på apoteket. Du trenger ikke vise frem navlen din, bare forklar at navlen er rød og væsker litt så har de nok noen gode råd på apoteket tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blomsterfluen
3 minutter siden, Lillemus skrev:

Jeg foreslår at du snakker med de som jobber på boligen hos deg, evt. snakker med de på apoteket. Du trenger ikke vise frem navlen din, bare forklar at navlen er rød og væsker litt så har de nok noen gode råd på apoteket tenker jeg.

ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Høres ut som betennelse og du bør få en lege til å se på det.

Anonymkode: 92a06...d50

ok. jeg skal spørre personellet på omsorgsboligen om de kan kontakte fastlegen min på mandag å få time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...