Gå til innhold

Høyres Torbjørn Røe Isaksen mener den lave yrkesdeltagelsen blant mange innvandrere kommer til å undergrave velferdsstaten


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Kanskje de endelig kan bli en saklig åpen debatt om dette nå?

https://www.dn.no/nyheter/2018/04/08/1329/Politikk/varsler-dramatiske-konsekvenser-av-innvandring

– Hvis ikke flere av innvandrerne kommer i jobb, vil ikke det norske velferdssamfunnet være bærekraftig.

– Så du er blitt regjeringens nye Sylvi Listhaug i innvandringsdebatten?

– Nei, jeg har sagt dette i mange år. Høy innvandring er ikke forenlig med et bærekraftig velferdssamfunn. Sånn er det. Jeg har ofte blitt overrasket over at når jeg har sagt det, så er det ingen som reagerer. Men hvis Sylvi Listhaug sier det, er det mange som reagerer.

Høyrestatsråden viser til den lave sysselsettingen blant innvandrere med afrikansk og asiatisk bakgrunn (...) Han mener situasjonen er dramatisk og at det er naivt å tro at det blir lett å løse. Han påpeker at forskjellene i Norge vil øke og barnefattigdommen vil fortsette å vokse så lenge så store innvandrergrupper varig vil stå utenfor arbeidslivet.

– Det er et sosialt problem, det er et økonomisk problem, det er et problem for finansiering av velferdsstaten og det kan bli et kulturelt problem fordi det skaper motsetninger.

 

Anonymkode: d9c71...9bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ja du må velge, høy innvandring eller offentlig velferd.

Folket virker ønske høy innvandring isteden for, trolig fordi folk har relativt god økonomi og derfor ikke er så bekymret (med det bør de være for vi er i ferd med å gå på en skikkelig smell om noen tiår da er eventyret over)

Hvis folket hadde dratt på studietur til Rinkeby eller Oslo Øst eller dratt til land uten offentlig velferd ville nok mange innset wow dette er ille dette kan vi ikke innføre her. Men, istedenfor leser en propaganda fra venstre-ekstreme aviser om hvor berikende og flott høy innvandring er og hvor synd det er på de stakkars folkene som lever i områder uten høy offentlig velferd de må en hente hit... De innser ikke ironien i hele greia.

Spesielt "overraskende" er det hvordan et visst kjønn bruker stemmeretten sin, de stemmer for høy innvandring og eliminering av velferdsstaten, en velferdsstat som har muliggjort fremgangen som har gitt dem muligheter og rettigheter ingen av deres kjønn i jorden historie har hatt, og ikke bare det gjennom deres handlinger sørger de kanskje for at ingen av det kjønn i fremtiden heller vil få disse mulighetene. 

Lykke til

Anonymkode: c127c...ab6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

– Det er et sosialt problem, det er et økonomisk problem, det er et problem for finansiering av velferdsstaten og det kan bli et kulturelt problem fordi det skaper motsetninger.

 

Anonymkode: d9c71...9bd

Ja, det er et problem, så la oss fortsette som før

Det er høyre som blokkerer FRP fra å innføre restriktiv innvandringspolitikk, så ikke kom her med det våset Høyre. Put up or shut up, vil ikke høre dette våset og propagandaen, dere vil ha billig arbeidskraft og press på lønningene, dere gir F i fremtiden til velferdsstaten

Men ja vi får se om de "våkner opp" jeg tviler meget sterkt, begge sider ønsker dette venstre er empatiske kvinnfolk og vil redde kloden" gjennom å hente dem hit. Høyre er egoistiske mannfolk og vil hente dem hit for å utnytte dem som billig arbeidskraft å få press på lønningene i lavtlønnsyrker slik at de kan tjene mer penger og få mer profitt

Lykke til sier jeg bare, propaganda skuespill med landets fremtid som konsekvens

Blir mer og mer lei av mediene og politikerne, bare skuespill hele tida

 

Anonymkode: c127c...ab6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er et problem, så la oss fortsette som før

Det er høyre som blokkerer FRP fra å innføre restriktiv innvandringspolitikk, så ikke kom her med det våset Høyre. Put up or shut up, vil ikke høre dette våset og propagandaen, dere vil ha billig arbeidskraft og press på lønningene, dere gir F i fremtiden til velferdsstaten

Men ja vi får se om de "våkner opp" jeg tviler meget sterkt, begge sider ønsker dette venstre er empatiske kvinnfolk og vil redde kloden" gjennom å hente dem hit. Høyre er egoistiske mannfolk og vil hente dem hit for å utnytte dem som billig arbeidskraft å få press på lønningene i lavtlønnsyrker slik at de kan tjene mer penger og få mer profitt

Lykke til sier jeg bare, propaganda skuespill med landets fremtid som konsekvens

Blir mer og mer lei av mediene og politikerne, bare skuespill hele tida

 

Anonymkode: c127c...ab6

Ja, Høyre burde kanskje bestemme seg for hva de mener?

Victor Norman gikk vel friskt ut for et par år siden og hevdet Norge uten problemer kunne ta i mot et par hundre tusen flyktninger.

Når sier altså Rød Isaksen: – Vi har en systemsvikt, men uansett hvor godt system vi har så klarer vi ikke integreringen om det kommer for mange. Det kom 30.000 flyktninger og asylsøkere under asylkrisen. Det er helt umulig å integrere 30.000 mennesker på en god måte. Det er vanskelig nok når det kommer 4000.

Men folk, inkludert DOLerne, gir faen så lenge det går greit her i landet.  Men en dag er det for sent, nytter ikke klage da!

Lykke til med fremtiden, og husk å hamstre hermetikk, dasspapir og batterier, og gå til innkjøp av hagle.

Anonymkode: d9c71...9bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Selvfølgelge ord fra høyre mannen der ja. Kanskje vi som er avhengig av veldferdstaten stemmer FrP nettop pga dette? Som vi alle vet? Innvandrings liberale partier som er for en sterk velferdsstat, ser ut til å gjemme hodet i sanden. Se bare på videoen om husløse eldre i Stockholm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi stemmer FrP på grunn av Siv Jensen tror jeg. Hun tror jeg gjør en god jobb og ikke mange skandaler.

Anonymkode: ec96f...f48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...