Gå til innhold

Klage til skolen


laban

Anbefalte innlegg

I går ringte Andreas, han er 18 år, går på NTG Fotball og får snart kontrakt med Lyn. Kjendis i bydelen altså. Andreas trener det G98-laget som spiller i G97-serien. Lillebroren hans, Adrian i 6 A, spiller der. De spiller ordentlig fotball med 11 på laget, det er derfor de starter et år for tidlig, for å trene på elver.

Det er ikke lov å hospitere før man blir 12 år, men Håkon i 5 B og jeg vet godt når elverlaget trener, og at de helst må være 22 på trening for å få spilt mot hverandre. Det er ikke alltid de er så mange, så hvis vi tilfeldigvis er på linja da, får vi ofte være med. Jeg vet ikke hva hospitere egentlig betyr, men det er noe med å spille for de som er litt eldre. Håkon og jeg er født i mars 99, det er jo nesten 98, så det kan ikke være så farlig. Jeg fikk til og med spille en elverkamp i våres, da det var konfirmasjon og halve laget skulle i selskaper. Vi tapte, men jeg scorte et av målene. Andreas lot meg spille spiss, det var en av de beste dagene i mitt liv.

Mamma tok telefonen, men Andreas spurte etter meg, selv om det egentlig var sent og jeg var ett minutt fra å legge meg. Det likte jeg veldig godt. Når et 5.klasselag har for få spillere til en kamp og foreldrene ringer for å få med innbyttere, spør de alltid de voksne om jeg kan. Men Andreas har skjønt det. Jeg vet at han ikke ringer på tull, så jeg var ganske fornøyd da jeg overtok telefonen.

Andreas spurte om jeg kunne spille elverkampen dagen etter, og det sa jeg selvfølgelig ja til. Jeg fikk vite når den var, og så la jeg på. Typisk kjapp samtale menn imellom, den tok ca. 10 sekunder og hadde en veldig kul tone. Mamma prøvde å forstyrre oss, men jeg snudde meg så hun ikke klarte det. Men etterpå begynte hun å mase om at det var skoleavslutning den ettermiddagen og at det hadde vi nettopp snakket om, så det burde jeg husket. Hun sa også at jeg hadde vokst ca. 20 cm i løpet av samtalen, men det hjalp ikke. Jeg måtte i hvert fall ringe tilbake igjen og melde forfall.

Så jeg vil gjerne klage på at skolen ødelegger karrieren min. Skolen er på dagtid, om ettermiddagen er det fotball. Sånn er det med den saken. Det er krise i Liverpool også, så de kan ringe når som helst. Da må jeg være klar. Man lærer masse engelsk av å spille fotball, jeg kan i hvert fall mange fotballutrykk og stygge ord.

Hilsen laban junior, G99-4 og 5 D (ikke tilfeldig rekkefølge)

PS: Jeg skal til Elverum Cup på fredag, med avreise rett etter skoletid. Jeg har gledet meg i to år, så hvis jeg er litt fjern glassaktig i blikket på fredag, vet dere hvorfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herlig lesning :-)

Slik er det altså å være gutt og opptatt av fotball!

En total ukjent verden for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Jeg kjenner til synet hans :-)

Min keeper på G-99 funderte veldig i senga i går kveld. Vi lå og pratet om forkjellige utdanninger og yrker og hvilke fag han likte osv.

Vi kom frem til at både skuespiller, høytleser, arkitekt og ulike ingeniørretninger kunne passe godt til interessene hans.

MEN - så kom det fra ham: "Men mamma, det er jo profesjonell fotballkeeper jeg egentlig vil bli, og de som er skikkelig gode trenger jo ikke noen annen jobb...."

Sukk - han er kjempeivrig og veldig flink som keeper, men vi voksne ser vel helst at han holder fotballen på hobbyplan ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he

Her i huset er det omvendt.... Guttungen i 3. syns det er fryktelig urettferdig at alle bare MÅ spille fotball idag siden skolen har "fotball-VM". Det er så kjedelig med fotball! ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he

Her i huset er det omvendt.... Guttungen i 3. syns det er fryktelig urettferdig at alle bare MÅ spille fotball idag siden skolen har "fotball-VM". Det er så kjedelig med fotball! ...

På barneskolen her er det gjerne en fotballdag like før sommerferien. Den tror jeg ingen er likegyldig til - noen gruer seg, mens andre synes det er årets beste dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*LOL*

Det er faktisk fare for her i huset at mor hadde gitt seg (heller se poden i en overårig, kul kamp, enn i en skoleavsluting) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*LOL*

Det er faktisk fare for her i huset at mor hadde gitt seg (heller se poden i en overårig, kul kamp, enn i en skoleavsluting) :-)

Et tilleggsproblem her er at mor er klassekontakt og skal overrekke gave til læreren i løpet av seansen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et tilleggsproblem her er at mor er klassekontakt og skal overrekke gave til læreren i løpet av seansen...

Ups!

Deleger til far? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ups!

Deleger til far? :-)

Haha, jeg synes jeg ser ham gå alene på skoleavslutning :-|

Vi får krysse fingrene for at det kommer flere sjanser. Hvis det totale antall kamper hittil denne sesongen er noen målestokk, så vil det nok det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kayia

Hærlig lesing og gjenkjennbart! :D))

(Kanskje du ikke skal fortelle at Kaiya faktisk lot seg overtale til å spørre fri jr da han skulle hospitere for 16-gutta en gang de skulle spille i Langtvekkistan og måtte kjøre før skoleslutt? Jeg er nemlig enig med laban jr at han lærer masse mer enn fotball av å spille fotball :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*lol*

God tur dit hvor snøen sikkert ikke er dyp nå i helgen :-) Kanskje spiller Elverums-tremenningen til morsan junior der også, eller var det håndball?? ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På barneskolen her er det gjerne en fotballdag like før sommerferien. Den tror jeg ingen er likegyldig til - noen gruer seg, mens andre synes det er årets beste dag...

Det var alltid en slik fotballdag på sfo før sommerferien her. Men da var det alltid masse jenter som var cheerleaders og masse gutter som var "helspersonell" - utstyrt med doktorfrakker og bårer var det visstnok ganske kult å være med :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var alltid en slik fotballdag på sfo før sommerferien her. Men da var det alltid masse jenter som var cheerleaders og masse gutter som var "helspersonell" - utstyrt med doktorfrakker og bårer var det visstnok ganske kult å være med :-)

Det høres ut som en veldig smart strategi fra arrangørens side.

Det er egentlig litt på kanten å la én bestemt sport få sin egen hurradag år etter år etter år, mens andre overhodet ikke nevnes.

(Omtrent som i media, bare at der gjelder det hver dag.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ergerlige greier da at det skulle være klasseavslutning akkurat samme ettermiddag!

Får håpe det kommer flere sjanser for fotballstjerna di :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ergerlige greier da at det skulle være klasseavslutning akkurat samme ettermiddag!

Får håpe det kommer flere sjanser for fotballstjerna di :-)

Jeg forsikret ham om at det kommer flere sjanser, så jeg krysser fingrene for at jeg har rett.

Sesongen er lang ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som en veldig smart strategi fra arrangørens side.

Det er egentlig litt på kanten å la én bestemt sport få sin egen hurradag år etter år etter år, mens andre overhodet ikke nevnes.

(Omtrent som i media, bare at der gjelder det hver dag.)

*s* Sant nok!

Men slik kan det jo være på mange områder. På min forrige arbeidsplass var det noen som fikk til at man kunne avspassere "gratis" fra kl 12 én dag hver vinter for å gå på ski i marka. Fint tiltak hvis det hadde vært en tur til felles hygge, men dette ble nærmest en treningstur for de mest ivrige.

Man hadde neppe fått en halv fridag for å gå i svømmehallen! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...