Gå til innhold

Lærere som ikke svarer på mail


Gjest bekymret mor nå

Anbefalte innlegg

Gjest bekymret mor nå

På foreldremøtet ble vi sterkt oppfordret til å skrive mail til lærererne og de andre lærerne de har i andre fag. Det er omtrent umulig å nå de på telefon bortsett fra når de har matpause. Føles jo ikke så fint å ringe da.

Jeg skriver endelig mail. Men får omtrent aldri svar, selv ikke etter å ha spurt for første gang. Jeg passer på at jeg bare spørr om en ting når jeg skriver mail slik at det skal være kjapt å svare for læreren. Læreren som min andreklassing har i noen fag er ikke så begeistert for meg. Hun hilser ikke på meg. Sannsynligvis fordi vi tidligere har hatt et par småkrangler og hvor vi klaget til henne på rektor. Dette gjaldt et større barn vi har. Nå svarer hun ikke på en liten enkel mail og hilser som sagt aldri på meg. Jeg har prøvd ved flere anledinger å hilse på henne men møter ikke blikket hennes.

Føler det er skremmende at hun skal undervise mitt barn. Jeg er redd hun vil behandle ungen min dårligere enn de andre og unngå å hjelpe mitt barn. Eller at hun skal unngå å la mitt barn få svare når hun rekker opp handa. Har jo ofte hørt om lærere som mobber barn når de ikke liker foreldrene. Men om jeg tar opp dette med rektor så får jeg vel bare høre at det er jeg som er "paranoid".

Jeg er veldig redd for å klage til skolen da min erfaring gjør at læreren blir verre.

Hva skal jeg gjøre da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje du kan få be om et møte med læreren?

Der kan du legge frem dine mail som du ikke har fått svar på.

Men aller først kan du vel være ærlig og si at du ønsker å legge bak deg tidligere uoverenstemmelser og vise tegn til forsoning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ikke lysterlig ut.

Du kan jo gjøre deg litt dum og videresende e-posten til rektor. Si at du lurer på om du har feil e-postadresse eller om det er noe annet galt siden du ikke får svar.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du virkelig er bekymret må du selvsagt ta det opp med ledelsen på skolen. Hvis du tror ditt barn behandles dårlig av den grunn tror jeg du har liten tilitt til lærere generelt. Husk å skille mellom hva du tro/føler/tenker og det som kanskje er den reelle situasjonen. Tenk gjennom hvilket grunnlag du har for å tro at læreren ikke vil "se" ditt barn elller hjelpe ditt barn, har det skjedd tidligere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 13 år senere...

Annonse

Teacher123

Jeg er lærer og kan meddele at det er noen foreldre jeg er mindre begeistret for. Når det er sagt lar jeg ikke dette påvirke mine interaksjoner med barna deres - det er jo ikkje barna sin skyld at foreldrene er idioter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teacher123 skrev (10 timer siden):

Jeg er lærer og kan meddele at det er noen foreldre jeg er mindre begeistret for. Når det er sagt lar jeg ikke dette påvirke mine interaksjoner med barna deres - det er jo ikkje barna sin skyld at foreldrene er idioter. 

Tråden er 13 1/2  år gammel, så disse kontaktproblemene har nok løst seg - de fleste skoler har bedre systemer nå.

Velkommen hit, men se på datoen før du svarer på innlegg i forum for Barn og familie. De fleste debattene der er veldig gamle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Teacher123 skrev (På 23.2.2024 den 23.09):

Jeg er lærer og kan meddele at det er noen foreldre jeg er mindre begeistret for. Når det er sagt lar jeg ikke dette påvirke mine interaksjoner med barna deres - det er jo ikkje barna sin skyld at foreldrene er idioter. 

Det er også lærere som er idioter. 
Å hilse på foreldrene til elevene og svare på en Mail er normal høflighet og en del av å være profesjonell i jobben sin. 
så finnes det inkompetente lærere 

Anonymkode: 06cfb...72e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...