Gå til innhold

- Hele landet vårt er et eksperiment


Gjest dødogfordervelse

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Slike artikler, publisert ETTER at finanskrisen var et faktum i mange av de fleste av landene som IKKE har en velferdsstat, er jo nesten i kategorien "parodi".

Det er faktisk den norske økonomien - på grunn av meget god styring og bruk av oljepenger - som gjør at kronen er historisk sterk.

Og at andre land ser på denne modellen:

http://theforeigner.no/pages/news/norwegian-welfare-system-set-to-be-example-in-davos/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pøh. Han er en deprimerende nisse. Det er ikke penger og velferd som er det største problemet. Men troen på at alle er dønn like og at tilgangen til alle goder for den enkelte skal komme igjennom det lille nøkkelhullet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nord og ned.

Slike artikler, publisert ETTER at finanskrisen var et faktum i mange av de fleste av landene som IKKE har en velferdsstat, er jo nesten i kategorien "parodi".

Det er faktisk den norske økonomien - på grunn av meget god styring og bruk av oljepenger - som gjør at kronen er historisk sterk.

Og at andre land ser på denne modellen:

http://theforeigner.no/pages/news/norwegian-welfare-system-set-to-be-example-in-davos/

''på grunn av meget god styring og bruk av oljepenger''

Tullball og sammensurium. Saken er at det er tilnærmet umulig for noen regjering å styre et søkkrikt oljestinnt land som Norge totalt i grøfta. Dete r jo det vanvittige sløseriet vi nå opplever en god indikator for.

''Og at andre land ser på denne modellen:''

Jaja, de må jo bare trylle frem noen millialder fat med olje på sitt område først. men det er selvsagt ikke noe problem for en sosialistisk regjering vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pøh. Han er en deprimerende nisse. Det er ikke penger og velferd som er det største problemet. Men troen på at alle er dønn like og at tilgangen til alle goder for den enkelte skal komme igjennom det lille nøkkelhullet.

Hvem er det som tror at alle er "dønn like"?

Jeg har ikke hørt det fra noen (muligvis fra Rødt, men de lytter jeg ikke til), dog er det jo mest Frp osv. som ønsker monokultur.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snart pensjonist

Dette burde være obligatorisk lesning på alle skoler.

Vi har nettopp hatt "En trygdemisbruker's bekjennelser'', og som det sies her i artikkelen; aldri har så mange droppet ut av skoler etc. som nå.

Ikke så farlig, for det blir tatt hånd om - før eller senere.

Jepp, sannheten svir ofte den.

Jeg ser det på yngre yrkesutøvere også. De gir blanke blaffen i jobben sin (offhore dette da), og de ønsker helst å sitte å surfe på en eller annen slags datamaskin hele tiden.

Når det er sagt, så håper jeg at de neste genarasjonene ser dette komme, og er lure nok til å handle deretter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nord og ned.

Dette burde være obligatorisk lesning på alle skoler.

Vi har nettopp hatt "En trygdemisbruker's bekjennelser'', og som det sies her i artikkelen; aldri har så mange droppet ut av skoler etc. som nå.

Ikke så farlig, for det blir tatt hånd om - før eller senere.

Jepp, sannheten svir ofte den.

Jeg ser det på yngre yrkesutøvere også. De gir blanke blaffen i jobben sin (offhore dette da), og de ønsker helst å sitte å surfe på en eller annen slags datamaskin hele tiden.

Når det er sagt, så håper jeg at de neste genarasjonene ser dette komme, og er lure nok til å handle deretter.

Økningen av giddaslause nordmenn på trygd, masseimporten av ubrukelige fremmedkulturelle analfabeter på trygd og sosial, pluss eldrebølgen som kommer, vil i sum gi velferdstatens kollaps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...