Gå til innhold

Min datter på 15 år mottar og skriver grove sms

Anbefalte innlegg

Gjest Vær på vakt og pass på!

Den mannlige vennen deres på ca. 20år kan da ikke ha mye vett og fornuft i hodet når han skriver grove sms med ei jente på 15år.Synes at dere bør være litt på vakt der.Enten så gjør han det, fordi han har lyst på en tenåringsjente i og med at dem har så stramme og slank kropp, eller så vil han sikkert utnytte henne.

Antageligvis så tror jeg at den gutten på ca.20 år ikke kan være mer enn på 15år stadiet til å være så gammel når han tillater seg å skrive grove smsmeldinger til ei jente på 15år,men så er jo jenta dum nok også til å svare ham også da,men kanskje hun ikke tør noe annet av redsel for at han ikke skal synes at hun er noe særlig.

Vil bare be dere å være på vakt over slike voksne gutter som skriver slike grove sms meldinger til unge tenåringsjenter.Han kan umulig være helt riktig bevart eller mental frisk i hodet sitt.Kan også hende at han ikke får seg en dame på sin alder i og med at han ikke ligger på det stadiet mentalt.

Skjønner veldig godt at dere blir sjokkert over å oppdage dette.Det hadde jeg også blitt hvis det hadde vært min datter.

Det virket litt negativt skrevet som svar,men jeg håper at dere skjønner at dette her er en uvanlig opppførsel av en 20år gammel gutt.

Lykke til med å finne ut mer av dette!

Fortsetter under...

• Svar 61
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

16

• Ulv I Faarikaal

6

• Angela1365380318

2

• molli

1

Det er så typisk foreldre og unnskylde seg med at "det er med god grunn". Jeg synes det er umoralsk og respektløst av faren å "komme over" meldingene. Ville du likt om noen gjorde slik med deg?

Er din datter sammen med denne "mannen" som du kaller han? Er det ikke bedre at hun har en fast partner enn at hun ligger med flere som mange på den alderen gjør? Hva med å invitere han hjem slik at dere kan bli kjent med han?

Tenk tilbake på da du var ung. Var du alltid like prektig og snill pike som DINE foreldre kunne ønske? Selv om kanskje ikke du gjorde tilsvarende som hun gjør må du huske at tidene skifter.

Jeg ville ha snakket med typen hennes og fått dannet meg et inntrykk av ham. Og også forklart ham at hun bare er 15(noen jenter lyver på alderen).

Hvis hun er klar for et aktivt sexliv, selv om det for dere kan virke perverst, ville jeg latt paret være i fred.

Dere kan på en forsiktig måte prøve å finne ut om hun blir "presset" til noe hun ikke vil.

Det var et godt svar. Hvis foreldre er for mye på vakt og nekter ting, kan det fort ende opp med at datteren/sønnen gjør det på trass. Har vært 15 en gang jeg også, ja.

"Streng, men rettferdig" er min fars motto. Og det er jeg glad for. Men han snek aldri på mobiltlf min....

Jenta er under seksuell lavalder, det må vel være viktigere enn grisemeldinger på mobiltelefonene.

Han er voksen, hun er barn = han er strafferettslig på tynn is om hun aldri så mye er med på leken.

Var jeg dere, ville jeg straks tatt en prat med denne mannen og gitt ham en kraftig advarsel!

En kraftig advarsel vil ikke akkurat skremme datteren vekk fra denne mannen, om ikke gjøre han mer spennende. Men det er det jeg tror...

En 15-åring kan ikke styre sitt eget liv. Her er det ikke snakk om uskyldig flørting heller. Det er ikke spørsmål om å være enig eller uenig, men å stoppe noe forferdelig galt. Anmeldelser skjer hvis noen har brutt loven. Vold er ulovlig uansett alder. Etter som jeg forstår innlegget dreier dette seg heller ikke bare om "uskyldige" sexfantasier mellom to individer.

Det spørs jo hva foreldre mener med "uskyldig sex" da. Er det perverst med oralsex? skrevet i grove ord?

Det var et godt svar. Hvis foreldre er for mye på vakt og nekter ting, kan det fort ende opp med at datteren/sønnen gjør det på trass. Har vært 15 en gang jeg også, ja.

"Streng, men rettferdig" er min fars motto. Og det er jeg glad for. Men han snek aldri på mobiltlf min....

Men mange foreldre glemmer det

Annonse

Dessuten ser jeg for meg venninna til dattra di, og hennes 7 år eldre kjæreste, som presser på for å få viljen sin, og sier "Kom igjen, vær grei'a. Dattra til Dorthe gjør det jo!".

Tror du undervurderer 15åringer hvis du tror de faller for "datra til dorthe gjør det jo". Mulig jeg var en kvikk 15åring, men jeg ville nok gitt han en på trynet.

Men mange foreldre glemmer det

Sant nok. Og jeg synes det er respektløst. Da vi var 16, leste moren til venninna min i dagboken hennes. Om at hun og kjæresten på 19 hadde kjørt i 120km/t. Hun fikk ikke lov å være med han lenger. Men det hjalp ikke akkurat - de er fortsatt sammen. Og nå er vi 21.

Nei, men har man ikke klart å forklare det til ungene før så er det forseint når de er blitt 15 år. Og man skal lære ungene at de ikke skal la seg utnytte og man skal lære ungene å bruke prevensjon.

Jeg oppfordrer ingen til å ha sex før de er over lavalderen men vi kan ikke stoppe dem hvis de ønsker det. Skal man stenge dem inne? Vi vet jo at det skjer og vi vet at noen tenåringer er mer modne enn andre.

Jeg tror du er en god og forståelsesfull mor. Jeg blir sint av foreldre som tror de kan tvinge ting ned over ørene på ungene sine. Som du sier, det er for sent hvis de ikke allerede har verdiene som 15åringer. Jeg ble oppdratt som du oppdrar dine barn. Jeg debuterte som 17åring med min kjæreste. Det var en gang min far sa "det var godt jeg hentet deg nå ja", da jeg leide en "badguy" fra nabolaget. Og siden det hadde jeg lyst til å kline med han hvis jeg var skikkelig sint på pappa. lol. Gjorde det aldri, men jeg mener det sier litt om hvordan 15åringer kan tenke når de blir forbudt ting på den måten.

Tror du undervurderer 15åringer hvis du tror de faller for "datra til dorthe gjør det jo". Mulig jeg var en kvikk 15åring, men jeg ville nok gitt han en på trynet.

Dattera mi har ikke sex i hyttog pine. Og jeg tror de fleste gjør det når de er i et forhold. I hvert fall er jeg sikker på at datteren min hadde hatt sex uansett hva jeg sa.

Jeg er enig med deg, men at en 20-åring er sammen med en 15 åring er på grensa, og det er straffbart.

Et bilde jeg bruker er at hvis du har et svømmebasseng og er redd at unga skal falle i og drukne, er det bedre å lære dem å svømme enn å bygge piggtrådgjerder rundt. En dag kan du glemme å låse ....

Altså kan man ikke hindre barn i å gjøre ting, for da må man som du sier låse dem inne og det er ikke lovlig.

Å innse at ca halvparten av alle 15-åringe jenter har hatt sex, er ikke lett for naive mødre og fedre.

"Alle fedres døtre er jomfruer"

Annonse

Dattera mi har ikke sex i hyttog pine. Og jeg tror de fleste gjør det når de er i et forhold. I hvert fall er jeg sikker på at datteren min hadde hatt sex uansett hva jeg sa.

Nei, det var ikke sånn ment :)

Når vi gikk på ungdomsskolen, hadde alle som hadde vært i et fast forhold hatt sex. Så jeg tror nok det er ganske så vanelig, ja. Særlig hvis man har en kjæreste.

Jeg tror du er en god og forståelsesfull mor. Jeg blir sint av foreldre som tror de kan tvinge ting ned over ørene på ungene sine. Som du sier, det er for sent hvis de ikke allerede har verdiene som 15åringer. Jeg ble oppdratt som du oppdrar dine barn. Jeg debuterte som 17åring med min kjæreste. Det var en gang min far sa "det var godt jeg hentet deg nå ja", da jeg leide en "badguy" fra nabolaget. Og siden det hadde jeg lyst til å kline med han hvis jeg var skikkelig sint på pappa. lol. Gjorde det aldri, men jeg mener det sier litt om hvordan 15åringer kan tenke når de blir forbudt ting på den måten.

Jeg håper da det. I hvert fall får jeg bruke den klisjeen at jeg gjør så godt jeg kan. Men jeg ser jo at jeg gjør ting forskjellig fra endel av venninnene mine. Men deres døtre gjør jo det samme og det er de klar over.

Da er det bedre å snakke med ungene og så veilede dem litt. Datteren min er snart 18 og vi har et godt forhold. Tror vi snakker om det meste.

I dette tilfellet har du Angela ikke greie på hva det her antydes til. Ikke rart det er blitt mye vold, voldtekt, misshandling og drap når moralen ikke finnes lengere. Og datteren vår er umyndig og vi må da få lov å følge med henne slik vi synes er best. Vi er verken urimelige eller noe annet. Noen ganger trenger faktisk foreldrene følge ekstra med hvis det er grunn til det.

Så fordi hun ikke er myndig har du rett til å lese hennes private meldinger? Si meg, leser du dagboken hennes også?

Jeg håper da det. I hvert fall får jeg bruke den klisjeen at jeg gjør så godt jeg kan. Men jeg ser jo at jeg gjør ting forskjellig fra endel av venninnene mine. Men deres døtre gjør jo det samme og det er de klar over.

Da er det bedre å snakke med ungene og så veilede dem litt. Datteren min er snart 18 og vi har et godt forhold. Tror vi snakker om det meste.

Det er viktig. Jeg kan snakke mest med pappa :P Vi snakker ikke som at jeg hadde sex i går og sånn, men jeg har fortalt han om problemer i forholdet ( et aldri så lite feilgrep fra min side ) og slike ting. Mamma og jeg er også gode venner, men vi snakker ikke om forholdet mitt til min kjæreste - hun tar alltid hans parti :P

Det er viktig. Jeg kan snakke mest med pappa :P Vi snakker ikke som at jeg hadde sex i går og sånn, men jeg har fortalt han om problemer i forholdet ( et aldri så lite feilgrep fra min side ) og slike ting. Mamma og jeg er også gode venner, men vi snakker ikke om forholdet mitt til min kjæreste - hun tar alltid hans parti :P

Det husker jeg mora mi gjorde også. Det var kjedelig og det hjalp ikke meg. Håper jeg ikke er en mor som mora mi, tror jeg er helt annerledes.

Det finst ingen fasit på korleis ein skal handtere noko slikt. Det er store individuelle forskjellar på 15-åringar og 20-åringar. Ein 20-åring kan vera moden som ein 17-åring, og ein 15-åring kan vera moden som ein 18-åring. Skal ein kunne handla riktig i ein slik situasjon må ein kjenna både 15-åringen og 20-åringen.

Det faktum at han gjer noko ulovleg no er til sjuande og sist irrelevant når dette er fullt lovleg når jenta fyller 16, og det kan for alt eg veit vera berre nokre veker til.

Ein ting er sikkert, og det er at det at de har lese sms'ane hennar vil bli oppfatta som eit brot på tilliten ho har til dykk dersom de konfronterer henne med dette, og kan gjera meir skade enn gavn.

Eg har berre eitt råd. Snakk opent med henne om sex, få henne til å fortelja kva tilhøve ho har til gutten, og invitèr han heim til dykk og finn ut kva slags fyr han er. Ikkje sei til henne at de har lese meldingane, men vis at de stolar på henne. Visar det seg at han er no-good får de eventuelt gjera noko med det, men de kan neppe stengja henne inne heller. Dersom ho ynskjer å treffe han, så treff ho han - og då gjer ein berre ting verre med å setja urimelege grenser i hennar auger, og tilliten vil vera broten.

Ulv I Faarikaal

"Alle fedres døtre er jomfruer"

Faktisk er det en del gutter som blir anmeldt for sex med mindreårige, da av sinte foreldre. Når aldersforskjellen er 2-3 år og det har skjedd frivillig, blir det selvsagt ingen sak av det. Vi kan vel tenke oss at foreldrenes forhold til datteren og kjæresten blir anstrengt og tilknappet da. Neppe det de unge trenger.

Jeg kan vanskelig se hva det skal være godt for å anmelde forholdet, hva skal politiet gjøre ? Slå knute på pikken til fyren ? Låse dem inne ?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...