Gå til innhold

Bulgaria igjen :-)

Anbefalte innlegg

Gjest B&B fra Salten

Nå har vi lest og lest og lest og lest infomappene fra de ulike adopsjonsbyråene, samt fulgt flittig med i dette forumet over en god tid. Vi har sett at Bulgaria venter på en ny lovtekst som skal gjøre det "enklere" å gjennomføre adopsjoner. Så lurer vi da...hva innebærer det at de fleste barna er sigøynere? Hvor kommer de egentlig fra....er ikke sigøynere et sammensatt folkeslag fra flere land, eller har de sitt utgangspunkt fra et bestemt land? Håper på svar...vi har for tiden MANGE fler spørsmål en svar...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/100241-bulgaria-igjen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest sigøynermamma

Hei!

Vet ikke om jeg har helt rett nå, men jeg mener å ha lest at sigøynere er i "slekt" med en folkegruppe som utvandret fra India. Iallefall søte barn er det nok, som i alle andre land :-)

Man tror sigøynere opprinnelig kommer fra vest -India og utvandret på 1300-tallet.

Det er med sigøynere som med mange andre folk som lever i "fremmed" land - en del får barn med etniske Bulgarere, Tsjkkere osv, og barna får da ulike trekk og farger. Fra lys til gyllen hud, og brunt til svart hår og lys brune til mørk brune øyne. Mange av de "sigøyner-barna" jeg har truffet på adopsjonstreff ser ut som mørke nordmenn, andre ser mer sydenlandske ut - kanskje som spanjoler. Jeg er litt overrakset over at ingen av de jeg har møtt ligner indere.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/100241-bulgaria-igjen/#findComment-569096
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...