Gå til innhold

Lillebror har oppdaget nesa si.....

Anbefalte innlegg

En tid nå har lillebror på 2 1/2 år oppdaget at han har nesebor! Og at han kan putte forskjellige ting inn i dem. I dag skjønte mamma'n etter mange uthentinger av både papir biter og litt sammen brettet plastikk (fra kuben hvis dere husker de, en av rutene der) at det kanskje kunne være noe mer der og lenger opp. Pappa'n og lillebror dro til legevakta (siden legesenteret var stengt) og gjett hva doktoren fant?!

Et helt sammenbrettet Ole Brum plaster....

Nei,nei pappa'n var noe overrasket og forundret. Lillebror var veldig fornøyd etterpå og det hele endte bra.

Ja, ja vondt var det ikke og plaget har han ikke vært, men at vi har en sunn men aktiv og utforskende lillebror har vi skjønt nå. Så heretter må nok alle pase godt på. For forsvinner det noe vet vi jo at vi kan lete i lillebror's nese først...smil.

Store søster og store bror og forsåvidt vi fikk oss en god latter i kveld.

Lillebror sover nå søtt i sin seng og vi lader opp til en ny og spennende dag i morgen!

Litt hendelser fra hverdagen, men denne tok kakka syns jeg.

Go kveld fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/100507-lillebror-har-oppdaget-nesa-si/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den kjenner jo du til, maas :o)

_Vi_ var på legevakten i går. Vår minimann hadde ikke puttet noe i nesa (foreløpig er det for det meste to pekefingre som utforsker den), derimot falt han på en avisholder i klarplast og fikk et lite, men litt dypt kutt mellom øyet og øyebryn. Grusom opplevelse - kanskje mest for mamma'n og pappa'n :o) Det verst var at pappa'n satt ved siden av han, da det skjedde. Ting skjer fort her i minimannhuset! Heldigvis slapp han å sy! Det hadde vi foreldre grudd oss voldsomt til. Han fikk imidlertid to fine strips og synes nå han ser veldig tøff ut :o)

På legevakten måtte vi vente ganske så lenge. Han underholdt alle på venterommet (de fleste var der med kuttskader i pekefingre - så helt komisk ut! Vi fikk litt sånn Far Side/Larsons Gale Verden-følelse, for de som har lest de stripene). Han skulle absolutt _bak_ alle stoler, stå foran lukkede dører som innimellom ble åpnet, sende sjarmerende blikk til samventende fra under bord osv. Vi hadde et svare strev med å holde han i ro. Var jo redd han skulle slå opp såret enda mer.

Tross alt gikk det første møtet med legevakten ganske bra. *puh* Tenk, det kunne jo ha vært øyet... Legen sa det sikkert ikke var vår siste tur (...) og at tøffe små gutter har noen arr :o)

Ja, disse småtassene våre... Det var en liten hverdagshistorie - også fra oss.

God kveld herfra og!

_Vi_ var på legevakten i går. Vår minimann hadde ikke puttet noe i nesa (foreløpig er det for det meste to pekefingre som utforsker den), derimot falt han på en avisholder i klarplast og fikk et lite, men litt dypt kutt mellom øyet og øyebryn. Grusom opplevelse - kanskje mest for mamma'n og pappa'n :o) Det verst var at pappa'n satt ved siden av han, da det skjedde. Ting skjer fort her i minimannhuset! Heldigvis slapp han å sy! Det hadde vi foreldre grudd oss voldsomt til. Han fikk imidlertid to fine strips og synes nå han ser veldig tøff ut :o)

På legevakten måtte vi vente ganske så lenge. Han underholdt alle på venterommet (de fleste var der med kuttskader i pekefingre - så helt komisk ut! Vi fikk litt sånn Far Side/Larsons Gale Verden-følelse, for de som har lest de stripene). Han skulle absolutt _bak_ alle stoler, stå foran lukkede dører som innimellom ble åpnet, sende sjarmerende blikk til samventende fra under bord osv. Vi hadde et svare strev med å holde han i ro. Var jo redd han skulle slå opp såret enda mer.

Tross alt gikk det første møtet med legevakten ganske bra. *puh* Tenk, det kunne jo ha vært øyet... Legen sa det sikkert ikke var vår siste tur (...) og at tøffe små gutter har noen arr :o)

God kveld herfra og!

"Dakar" minimannen! Høres jo ut som humøret var på topp, selv med kutt over øyet. Så da gikk det vel bra denne gangen også :)

*Bank i bordet!* Vi har enda ikke vært på legevakten, men det er bare ren flaks som har holdt oss borte. Jeg må si jeg går med hjertet i halsen mer enn en gang i løpet av dagen, men "freske" karer må kanskje regne med litt av hvert ;-)

He-he, synes jeg ser han for meg der han sitter og stapper det sammenbrettede plasteret opp i nesa... går det ikke lenger mon tro...? Men så er det jo en utrolig sjarmerende luring dere har da??Veldig kvikk og opplagt med et blikk som kan sjarmere hvem som helst i senk:-)

Bra at du oppdaget det.

På Foreldreforum var det en som fortalte (ifjor?) om en _stor_ gutt som hadde uforklarlig dårlig lukt / ånde ut av nesa, ikke ut av munnen. Etter mye viderverdigheter og leger som ikke skjønte noe, fikk han trukket ut noe som antakelig hadde vært der i årevis. Lurer på om det ikke var et plaster, det også - husker ikke helt... Det var selvfølgelig blitt innkapslet i utrolig mye grønn, betent gørr som var årsaken til lukta.

Ikke for å skremme noen, altså. Men man slutter aldri å bli overrasket med barn i huset.

Annonse

Bra at du oppdaget det.

På Foreldreforum var det en som fortalte (ifjor?) om en _stor_ gutt som hadde uforklarlig dårlig lukt / ånde ut av nesa, ikke ut av munnen. Etter mye viderverdigheter og leger som ikke skjønte noe, fikk han trukket ut noe som antakelig hadde vært der i årevis. Lurer på om det ikke var et plaster, det også - husker ikke helt... Det var selvfølgelig blitt innkapslet i utrolig mye grønn, betent gørr som var årsaken til lukta.

Ikke for å skremme noen, altså. Men man slutter aldri å bli overrasket med barn i huset.

Ja, man skal passe på. Heldigvis oppdaget vi det fort for vi har sett og merket at han er veldig opptatt av nesa i disse dager :-)

Jeg har en lillebror selv som nå vel er blitt over 19, men han var kronisk husker jeg. Mamma var helt fortvilet for han puttet rosiner, små stein og tørkede erter (hvis han fant det). Så jeg føler jeg har det litt innebygd, og det kommer godt med i disse dager med lillebror. Dette går nok over fort men som du sier her må de passes på. Ingen av de store har gjort dette, så her ligner han onkel :-)(han er og favoritt onkelen i huset...)

Ha en fin dag selv om vinteren er kommet tilbake her i Lier..

Nå måtte jeg le gitt. Et helt plaster stappet godt oppi...!? Ja, ja, godt dere fikk det ut igjen da.

Her har vi vært forskånet for slikt. Skjønt hvem vet? Lillebror nyser konstant, hmmm! kanskje jeg bør sjekke...?

;-)

Ja, det er bare å følge med...:-)

Heldigvis gikk det bra. Har funnet ut at han setter seg i teltet sitt på rommet og er helt stille, da skjer det noe som burde sjekkes:-)

Ha en fin vinterdag :-)

He-he, synes jeg ser han for meg der han sitter og stapper det sammenbrettede plasteret opp i nesa... går det ikke lenger mon tro...? Men så er det jo en utrolig sjarmerende luring dere har da??Veldig kvikk og opplagt med et blikk som kan sjarmere hvem som helst i senk:-)

Du kjenner han du.

Ha en fin dag!

God kveld herfra og!

Huff da, stakkars lillegutt, og stakkars mamma`n og pappa`n. Det er aldri noe hyggelig når de små slår seg:-)

Håper jo egentlig at legen deres ikke får rett, om dette ikke blir den siste turen deres ti legevakta, men med aktive gutter så skjer det fort, det i hvertfall vår erfaring :-)

På de snart tre årene som har gått siden vi kom hjem med gutta våre, så har en av dem sydd to sting i øyebrynet, etter en "hard landing" på en barnestol, og limt et lite kutt i hodebunnen, etter fall fra en stein. Den andre har limt et lite kutt midt i panna, etter et svalesup mot lite bord, og mistet en negl etter å ha fått lokket på en strøsandkasse over fingeren.

Og mamma`n er like dårlig hvergang vi må avgårde :-)

Jeg synes egenlig det holder nå jeg, men med to aktive gutter så spørs det !

Men så lenge det ikke er alvorligere ting enn et kutt her og der, så overlever jeg vel :-)

Huff da, stakkars lillegutt, og stakkars mamma`n og pappa`n. Det er aldri noe hyggelig når de små slår seg:-)

Håper jo egentlig at legen deres ikke får rett, om dette ikke blir den siste turen deres ti legevakta, men med aktive gutter så skjer det fort, det i hvertfall vår erfaring :-)

På de snart tre årene som har gått siden vi kom hjem med gutta våre, så har en av dem sydd to sting i øyebrynet, etter en "hard landing" på en barnestol, og limt et lite kutt i hodebunnen, etter fall fra en stein. Den andre har limt et lite kutt midt i panna, etter et svalesup mot lite bord, og mistet en negl etter å ha fått lokket på en strøsandkasse over fingeren.

Og mamma`n er like dårlig hvergang vi må avgårde :-)

Jeg synes egenlig det holder nå jeg, men med to aktive gutter så spørs det !

Men så lenge det ikke er alvorligere ting enn et kutt her og der, så overlever jeg vel :-)

Skjønner du også har to aktive små :o) Det krever sitt å passe på _en_ liten utgorskende krabat - ikke rart ting skjer med to sånne! ;-)

Håper vi begge slipper flere turer, men det er kanskje for drøyt å håpe på? Men, så lenge det ikke skjer alvorligere ting, får vi vel bare takke og bukke... Men, gøy er det ikke uansett. Helt grusomt! Glad han slapp å sy, jeg, men vi må vel kanskje til pers med det en gang og...

Ha en skadeløs og fin påske!!! ;-)

Gul klem,

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...