Gå til innhold

styrketrening


Gjest fotballjenta

Anbefalte innlegg

Gjest fotballjenta

Jeg er en jente på 15 år som spiller fotball. Min sterke side er at jeg har god fart, men er ganske så svak. Derfor har jeg lyst å begynne med styrketrening, for armer, rygg/mage o.l...men det jeg lurer på er om jeg kan bli "treigere" av det??? Muskkler veier jo en del, og det kan vel gjøre at jeg mister en del av farten min?? Håper på svar....

klems

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest fotballjenta

Jeg er en jente på 15 år som spiller fotball. Min sterke side er at jeg har god fart, men er ganske så svak. Derfor har jeg lyst å begynne med styrketrening, for armer, rygg/mage o.l...men det jeg lurer på er om jeg kan bli "treigere" av det??? Muskkler veier jo en del, og det kan vel gjøre at jeg mister en del av farten min?? Håper på svar....

klems

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er det ikkeno fare for vil jeg si!

Du vil ikke klare å legge på deg så mye muskler at du blir treigere, og får dårligere kondisjon(pga extra vekt).

100 metersløperne pakker jo på seg en del muskler har du sikkert sett? Så hvis du skal være rask over korte distanser er det bare en fordel!

Begynn å tren litt styrke også du...bare positivt det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er det ikkeno fare for vil jeg si!

Du vil ikke klare å legge på deg så mye muskler at du blir treigere, og får dårligere kondisjon(pga extra vekt).

100 metersløperne pakker jo på seg en del muskler har du sikkert sett? Så hvis du skal være rask over korte distanser er det bare en fordel!

Begynn å tren litt styrke også du...bare positivt det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

John Gunnar Oppheim, Instruktør

Hei!

Styrketrening vil gjøre deg raskere. Men husk at det er svært viktig for hurtigheten at du er uthvilt når du skal yte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

John Gunnar Oppheim, Instruktør

Hei!

Styrketrening vil gjøre deg raskere. Men husk at det er svært viktig for hurtigheten at du er uthvilt når du skal yte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg er enig med Synch der, men hvis du er veldig redd for å bli treigere eller få dårligere kondisjon kan du jo samtidig som du trener styrke kan du trene hurtighet og utholdenhet også..kanskje det blir litt mye men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er enig med Synch der, men hvis du er veldig redd for å bli treigere eller få dårligere kondisjon kan du jo samtidig som du trener styrke kan du trene hurtighet og utholdenhet også..kanskje det blir litt mye men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...