Gå til innhold

Fy fan, for noen svin!

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte på hvorfor ikke folk generelt protesterer på slike lave straffer og hva som kan gjøres for å øke strafferammene. Alle reagerer men ingen gjør noen ting.

Vinningsforbrytelser straffes mye hardere enn incest og voldtekt.

"Alle" er vel motstandere av disse straffene, er de ikke?

Hva hjelper det da og protestere?

Pål Enger fikk mer enn seks år i fengsel for å stjæle en jævla plakat på nasjonalmuseet, mens folk som voldtar en halv barnehage får under 12 mnd i fengsel.

Det er sterkt!

Fortsetter under...

• Svar 99
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Goliath

23

• SierDuDet

12

• Ulv I Faarikaal

10

• Vincent

8

"Alle" er vel motstandere av disse straffene, er de ikke?

Hva hjelper det da og protestere?

Pål Enger fikk mer enn seks år i fengsel for å stjæle en jævla plakat på nasjonalmuseet, mens folk som voldtar en halv barnehage får under 12 mnd i fengsel.

Det er sterkt!

Jeg forstår ikke logikken i strafferammene. Tror folk får sende mail til justisministeren, lage en kampanje eller noe sånt.

Jeg forstår ikke logikken i strafferammene. Tror folk får sende mail til justisministeren, lage en kampanje eller noe sånt.

Det hjelper ikke.

I Norge ses overgrep, voldtekter av barn og voksne, incest, pedofili, osv, på som mindre alvorlig enn f.eks. vinningsforbrytelser.

Sad but true.

Annonse

Gjest jeg har spydd

Dette er et av de mest rasistiske innleggene jeg har sett. Voldtekt er ekkel og grusom, men du er en idiot. Hvorfor i alle dager har DU opphold her. Hva er en rasisme? Dette avisinnlegget er preget av rasisme men innlegget ditt er verre. Slutt å dulle med voldelige jævle nordmenn og se på hvordan menn behandler kvinner tilmed og i dette landet her som du er født i og tror er Guds utvalgte. Jeg er så kvalm over den norske nasjonalismen at nå går jeg ut og spyr.

Dette er et av de mest rasistiske innleggene jeg har sett. Voldtekt er ekkel og grusom, men du er en idiot. Hvorfor i alle dager har DU opphold her. Hva er en rasisme? Dette avisinnlegget er preget av rasisme men innlegget ditt er verre. Slutt å dulle med voldelige jævle nordmenn og se på hvordan menn behandler kvinner tilmed og i dette landet her som du er født i og tror er Guds utvalgte. Jeg er så kvalm over den norske nasjonalismen at nå går jeg ut og spyr.

Unnskyld meg, men hvor var avisinnlegget preget av rasisme?

Hmmm...jeg leste det om igjen og om igjen, men lurer fortsatt; hvor er rassismen? De skriver jo ganske enkelt at det var en gjeng kosovoalbanske og norske gutter? Hallo?

".................."

Jepp - la oss straffe de barbariske ved å være barbariske selv :-)

".............."

Vi vil selvsagt ikke lemleste dem, men det er lett å tenke tanken.

Det er straffesystemet sitt feil, når man tross alt ser hvilke straffer disse folka ofte får.

Det er ikke rare greine.

Som nevnt under her: Det er noe feil når Pål Enger får over 6 år for å stjæle et maleri, mens man i praksis er ute etter under ett år for å ha voldtatt flere unger.

Ikke rart man da blir frustert og sier ting som: La oss ta livet av faenskapene.

Selv om det selvsagt er noe man sier i ren frustrasjon over straffene de måtte få.

Annonse

Tildels betryggende å høre, selv om ..

Vi lar det ligge - i dette rom

Den er grei!

Men selv om jeg kan være litt kjekkas i følge sånne ting som lemlesting og sånn, så er jeg så godt som pasifist. I hvert fall med mindre noen går til fysisk angrep på meg, og selv da er jeg livredd for å skade noen.

Kan jo faen skjæra meg fort ende opp som drapsmann om man er riktig uheldig og skapningen slår hue i en fortauskant.

Men jeg er provosert over straffenivået her til lands. Det er sikkert.

Det er ingen grunn til å bære seg over dette. Vi inviterer med åpne øyne stadig større horder av folk fra områder hvor kvinnen står lavt i verdi. Et slikt kvinnesyn kjenner vi spesielt fra muslimske områder.

Det nytter ikke å klage når vi får smake konsekvensene av vår tragiske innvandringspolitikk. Det tragiske skyldes hovedsaklig at vi tar inn så mange at vi umulig kan få til en god integrering og oppfølging.

Det blir patetisk å se enkelte nærmest tale i tunger over hvilke absurde straffer man kan tenke seg i slike tilfeller. Det blir meningsløst. Innvandrerungdommen har selvsagt et eget ansvar, men her snakker vi om ungdom i 15-17 års alder. De er definitivt er produkt av egen, kvinnefiendtlig bakgrunn bakgrunn og manglende oppfølging fra samfunnets side. Selvsagt skal de ha sin straff, men innenfor de vanlige rammer for slike forbrytelser.

Siden innvandring av muslimske (og andre kvinnefiendtlige) områder overstiger det antall vi med rimelighet kan håndtere i Norge, vil slike tilfeller bare øke i omfang.

Og jeg er enda kvalmere av trangsynte naive idioter som deg.

Kan du ikke heller stille deg opp som levende skjold i ett eller annet land som du synes fortjener det?

Du trives jo likevel ikke her, og de fleste av "oss" trives heller ikke med deg her.....

Det står at det var sju eller åtte norske og kosovoalbanske gutter. Og at ikke alle deltok på voldtekten. Hvordan vet du at det ikke var nordmennene som var verst?

Hva tror du?

Statistisk sett er sansynligheten ca 90% for at 2Grusomt" har rett.

Og som regel er det riktigere å anta det som er mest sansynlig enn omvendt....

Ja - nettopp.

Det er det som er poenget.

Ingen kan straffes før de er dømt.

Ingen kan dømmes før de er tiltalt.

Ingen kan tiltales uten at det finnes håndfaste sikre bevis.

Men de av oss som fremdeles bryr oss reagerer uansett før noe er dømt - spesielt i saker der det ikke hersker tvil om hva som har hendt, men kun hvem av de som aktivt deltok....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...