Gå til innhold

luksusproblem

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei!

Hva er det du vil vite mer om? Er det om hvordan de ser ut i de forskjellige delene av Kina?

Jeg vet ikke, vår datter er fra Hubei, som vel er noenlunde "midt i midten" tror jeg. Hun er forholdsvis lys i huden og har store runde øyne, (kineserne sa at hun har "aprikosfrø-øyne") og et lite, rundt ansikt. Da vi kom til Beijing etter å ha hentet henne, var det første guiden vår i Beijing sa : "Å, typisk sørkineser." Men akkurat hva det er han har sett på da, det vet jeg jammen ikke.

Det kunne egentlig være interessant å vite. Jeg må innrømme at jeg ikke ser forskjell på japanere, kinesere og koreanere, eller vietnamesere for den saks skyld. Hva er det som er forskjellen, hvis det er noe?

... Og som du sier, dette er luksusproblem, faktisk ikke problem engang, jeg bare lurer på om det er noen forskjell i utseende som kan "stedfestes" på mennesker fra denne delen av Asia.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/101227-luksusproblem/#findComment-576288
Del på andre sider

Hei!

Hva er det du vil vite mer om? Er det om hvordan de ser ut i de forskjellige delene av Kina?

Jeg vet ikke, vår datter er fra Hubei, som vel er noenlunde "midt i midten" tror jeg. Hun er forholdsvis lys i huden og har store runde øyne, (kineserne sa at hun har "aprikosfrø-øyne") og et lite, rundt ansikt. Da vi kom til Beijing etter å ha hentet henne, var det første guiden vår i Beijing sa : "Å, typisk sørkineser." Men akkurat hva det er han har sett på da, det vet jeg jammen ikke.

Det kunne egentlig være interessant å vite. Jeg må innrømme at jeg ikke ser forskjell på japanere, kinesere og koreanere, eller vietnamesere for den saks skyld. Hva er det som er forskjellen, hvis det er noe?

... Og som du sier, dette er luksusproblem, faktisk ikke problem engang, jeg bare lurer på om det er noen forskjell i utseende som kan "stedfestes" på mennesker fra denne delen av Asia.

Noe må det være som de ser og ikke vi :)

Thailenderne ser også hvor i landet ungene kommer fra. Det eneste jeg ser er at hudfargen varierer.

Jeg vil vel ikke kalle det et "luksusproblem" engang, men det er artig å lære mer om folkeslagene vi blir så sterkt knyttet til :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/101227-luksusproblem/#findComment-576511
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...