Gjest theresse Skrevet 18. april 2003 Skrevet 18. april 2003 Har vært inne og sett på de nye sidene til ufb. Ble rimelig forundret over måten de omtaler det å velge adopsjon på. Mener alle dere som adopterer at det var _en tung og vanskelig beslutning_ å ta når dere valgte å adoptere? 0 Siter
Gjest anonymNN Skrevet 18. april 2003 Skrevet 18. april 2003 Var det dette du reagerte på: "Adopsjon er en fantastisk måte å få barn på. Det er en lang, kostbar og tidkrevende prosess, men når man først er godkjent som adoptivforeldre, er man garantert å få barn. Gjennomsnittlig tid på adopsjonsprosessen er 2 år og kostnadene er fordelt over denne tiden, og kommer på ca. 80.000-100.000 kr. Det er tre adopsjonsorganer i Norge, Adopsjonsforum, Verdens Barn og Inor Adopt. SUAK er den statlige instansen som godkjenner søknaden. De ulike landene setter forskjellige krav til søkerne; alder, om de har barn fra før, religion osv. Aktuelle land å hente barn fra er:" Det var det jeg fant som presenterte adopsjonsalternativet. 0 Siter
nurel Skrevet 18. april 2003 Skrevet 18. april 2003 ikke tungt og vanskelig i det hele tatt:-) en av de letteste og lykkeligste bestemmelser vi har tatt! 0 Siter
bellami1 Skrevet 18. april 2003 Skrevet 18. april 2003 Hei. Må bare henge meg på nurel sitt innlegg. For jeg er helt enig. Godt skrevet. 0 Siter
Gjest theresse Skrevet 18. april 2003 Skrevet 18. april 2003 Var det dette du reagerte på: "Adopsjon er en fantastisk måte å få barn på. Det er en lang, kostbar og tidkrevende prosess, men når man først er godkjent som adoptivforeldre, er man garantert å få barn. Gjennomsnittlig tid på adopsjonsprosessen er 2 år og kostnadene er fordelt over denne tiden, og kommer på ca. 80.000-100.000 kr. Det er tre adopsjonsorganer i Norge, Adopsjonsforum, Verdens Barn og Inor Adopt. SUAK er den statlige instansen som godkjenner søknaden. De ulike landene setter forskjellige krav til søkerne; alder, om de har barn fra før, religion osv. Aktuelle land å hente barn fra er:" Det var det jeg fant som presenterte adopsjonsalternativet. Her er siden jeg leste på http://www.fub.no/arkiv/lagflerebarn.shtml 0 Siter
vannkastanje Skrevet 19. april 2003 Skrevet 19. april 2003 Da vi endelig hadde bestemt oss for å adoptere, og legge alt annet på hylla ...var det som å løfte en stein fra hjertet.Gleden av at nå skulle vi gjennom en prosess som garantert ville gi oss barn til slutt var helt enorm. Hilsen en veldig lykkelig 0 Siter
zitrus Skrevet 20. april 2003 Skrevet 20. april 2003 Hei Vi er vel alle forskjellige!? Synes ikke vi skal henge oss opp i denne ene setningen i en pressemelding hvor FUB bla. krever økt adopsjonsstøtte: "Noen blir gravide ved hjelp av enkle midler, andre må gå den tunge veien til IVF-klinikkene og få assistert befruktning. Det er en tung vei å gå og mange vegrer seg lenge. De er både skeptiske til vitenskapen og ser det som et nederlag at man ikke blir gravid uten hjelp. Noen velger å adoptere. Det er også en tung og vanskelig beslutning som krever modningstid, i tillegg er det altfor dyrt!" (Langt referat, men jeg tok med alt for å vise sammenhengen). 0 Siter
BMS! Skrevet 22. april 2003 Skrevet 22. april 2003 Ikke i det hele tatt, men nå kan jo jeg bare snakke for vår lille familie. Vennlig hilsen en som alltid har gledet seg til og bli mor, uansett vei og veivalg 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.