Gå til innhold

Hei Livert

Anbefalte innlegg

ut mot havet

Velkommen til forumet.Glad for å få følge....synes de fleste ligger laaaangt foran meg, men forhåpentligvis går tiden fort...(smil) Jeg kan ikke gi deg så mange gode råd siden vi ligger så likt,men jeg gleder meg til å følge deg videre. Som du kanskje har lest, så har vi byttet land fra Colombia til Etiopia. Det føltes bare mye rettere for hjertene våre, og nå begynner det å krible ved tanken på at vi om en stund får småbarn i huset igjen (har 1 barnframagen på snart 17 år, som forøvrig gleder seg enormt!!) Hvor bor du i landet? Jeg er fra Møre&Romsdal. Ønsker deg lykke til med valg av land, og forhåpentligvis treffes vi her ofte...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/101459-hei-livert/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Tusen takk for koselig svar. Jeg bor på Sunnmøre. Vi har ingen barn fra før, så vi vet lite om hva vi går til... Prøver å være forbredt, men det er det vel ingen som helt klarer å vite hvordan det blir med et lite barn i huset før de har opplevd det. Nå venter vi spente på sosialrap. Den er klar i beg. av mai.

Det er kjekt å lese om hva dere skriver om her.

Snakkkes senere, må nyte sola :-D

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/101459-hei-livert/#findComment-578579
Del på andre sider

ut mot havet

Hei! Tusen takk for koselig svar. Jeg bor på Sunnmøre. Vi har ingen barn fra før, så vi vet lite om hva vi går til... Prøver å være forbredt, men det er det vel ingen som helt klarer å vite hvordan det blir med et lite barn i huset før de har opplevd det. Nå venter vi spente på sosialrap. Den er klar i beg. av mai.

Det er kjekt å lese om hva dere skriver om her.

Snakkkes senere, må nyte sola :-D

Er også fra Sunnmøre.(og HAR vært ute i sola...-er solbrent...igjen... Er dere gamle? Vi er 33 og 35, men fyller 1 år mer til høsten.Hvilken adopsjonsformidler bruker dere? Vi bruker AF. Og nei dere kan jo ikke vite hva dere går til, men det kommer nok til å bli som med alle andre foreldre som får det første barnet... Selv var vi 17 og 19 da vi ble foreldre, men er nå litt..."nervøs" likevel,jeg. Ingen barn er like, og heller ikke foreldrene...(smil) Vi ble lovet at sosialrapporten muligens ble ferdig til påske,men nå har vi ikke hørt noe enda, Skal ringe rett etter påske. Har begynnt å strikke str 2 år... det er så rart å tenke på at det blir vårt barn som skal bruke det engang... Det ble plutselig så "virkelig" når jeg begynnte å lage noe til barnet vårt. Vi har fortalt til alle vennene våre i påsken, og snakket med familien ... De gleder seg sammen med oss, og det gjør oss så GLADE med !!!!! Vi skrives senere....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/101459-hei-livert/#findComment-578757
Del på andre sider

Er også fra Sunnmøre.(og HAR vært ute i sola...-er solbrent...igjen... Er dere gamle? Vi er 33 og 35, men fyller 1 år mer til høsten.Hvilken adopsjonsformidler bruker dere? Vi bruker AF. Og nei dere kan jo ikke vite hva dere går til, men det kommer nok til å bli som med alle andre foreldre som får det første barnet... Selv var vi 17 og 19 da vi ble foreldre, men er nå litt..."nervøs" likevel,jeg. Ingen barn er like, og heller ikke foreldrene...(smil) Vi ble lovet at sosialrapporten muligens ble ferdig til påske,men nå har vi ikke hørt noe enda, Skal ringe rett etter påske. Har begynnt å strikke str 2 år... det er så rart å tenke på at det blir vårt barn som skal bruke det engang... Det ble plutselig så "virkelig" når jeg begynnte å lage noe til barnet vårt. Vi har fortalt til alle vennene våre i påsken, og snakket med familien ... De gleder seg sammen med oss, og det gjør oss så GLADE med !!!!! Vi skrives senere....

Hei:)

Så morsomt da:)

Jeg er ei jente på 15,som er adoptert som skriver litt inne på forumet her av og til.

Jeg kommer fra India,og er bosatt i Ålesund.(Jeg er adoptert gjennom AF,og min bror gjennom VB) dette p.g.a lang ventetid hos Af når foreldrene mine begynte på adopsjon av broren min,han er nå 10.

:)

Klem fra,

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/101459-hei-livert/#findComment-578877
Del på andre sider

ut mot havet

Hei:)

Så morsomt da:)

Jeg er ei jente på 15,som er adoptert som skriver litt inne på forumet her av og til.

Jeg kommer fra India,og er bosatt i Ålesund.(Jeg er adoptert gjennom AF,og min bror gjennom VB) dette p.g.a lang ventetid hos Af når foreldrene mine begynte på adopsjon av broren min,han er nå 10.

:)

Klem fra,

Så fint at du skriver innlegg i dette forumet her. Det er bra for oss foreldre til adoptivbarn å prøve å forstå hvordan barna våre kommer til å få det. Jeg vet jo at barna er velkommen både i familiene våre og hos venner, men likevel er det ting som gjør at de vil føle seg annerledes,kanskje. Jeg håper at vi klarer å få barna våre til å føle seg stolte av å være adopterte, og sikre på at de er omgitt av MYE kjærlighet. Da er mye vunnet, tror jeg. Jeg ser frem til å være en del av dette forumet, fordi det er her spørsmålene dukker opp...og det er jo så sunt å være nyskjerrig.... Dessuten er det gøy å lese hva andre har på hjertet, og hvilke råd de får. Jeg synes innleggene dine har vært gode!!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/101459-hei-livert/#findComment-579298
Del på andre sider

Så fint at du skriver innlegg i dette forumet her. Det er bra for oss foreldre til adoptivbarn å prøve å forstå hvordan barna våre kommer til å få det. Jeg vet jo at barna er velkommen både i familiene våre og hos venner, men likevel er det ting som gjør at de vil føle seg annerledes,kanskje. Jeg håper at vi klarer å få barna våre til å føle seg stolte av å være adopterte, og sikre på at de er omgitt av MYE kjærlighet. Da er mye vunnet, tror jeg. Jeg ser frem til å være en del av dette forumet, fordi det er her spørsmålene dukker opp...og det er jo så sunt å være nyskjerrig.... Dessuten er det gøy å lese hva andre har på hjertet, og hvilke råd de får. Jeg synes innleggene dine har vært gode!!!

tusen takk for det :)

ja,det er deilig å bo ut mot havet.

klem,

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/101459-hei-livert/#findComment-579459
Del på andre sider

Annonse

Det ser ut som vi stort sett er i samme båt. Vi har også valgt adopsjonsforum. Rapporten vår skal opp i helse og sos. utvalget til uka. Jeg tørr ikke glede meg for tidlig, men tror jo det går bra... Vi har ikke fotalt at vi skal adoptere til så mange enda. Vil være sikre på at vi blir godkjent først, men det er så artig at alle er så positive. Det er helt sant som du sier at man blir veldig glad av det - og "gira"!

Vi er 28 og 36 år, så snittet er jo greit (knis). Jeg tror absolutt ikke strikking er noe for meg, men jeg skal nok finne på noe. Innrede barnerom for eks. Men det er jo så leeeeenge til.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/101459-hei-livert/#findComment-582621
Del på andre sider

Gjest mona_2

Det ser ut som vi stort sett er i samme båt. Vi har også valgt adopsjonsforum. Rapporten vår skal opp i helse og sos. utvalget til uka. Jeg tørr ikke glede meg for tidlig, men tror jo det går bra... Vi har ikke fotalt at vi skal adoptere til så mange enda. Vil være sikre på at vi blir godkjent først, men det er så artig at alle er så positive. Det er helt sant som du sier at man blir veldig glad av det - og "gira"!

Vi er 28 og 36 år, så snittet er jo greit (knis). Jeg tror absolutt ikke strikking er noe for meg, men jeg skal nok finne på noe. Innrede barnerom for eks. Men det er jo så leeeeenge til.

Du skriver at rapporten skal opp i helse og sos. utvalget til uka. Hva betyr dette? Skal den ikke bare underskrives/godkjennes av sosialleder?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/101459-hei-livert/#findComment-582630
Del på andre sider

Du skriver at rapporten skal opp i helse og sos. utvalget til uka. Hva betyr dette? Skal den ikke bare underskrives/godkjennes av sosialleder?

Mener det er vanlig praksis i denne kommunen, i alle fall det saksbehandleren vår sa. Skal i møte for å underskrive rap. i morgen. Første lille skritt i retning Etiopia:-D

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/101459-hei-livert/#findComment-582698
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...