Gå til innhold

Adoptere hvis en har epilepsi?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har hørt at det er vanskelig å adoptere når man har en sykdom, og epilepsi (som jeg også har) er en sykdom mange vet svært lite om.

Jeg ville ha søkt OG gitt mye informasjon om hvordan sykdommen influerer livet deres - i gode og dårlige perioder. Har du anfall? Lenge siden sist? Har du bivirkninger?

Vi har 2 barn som IKKE er adopterte, og det er IKKE problemfritt når man har anfall - selv om det er sjelden.. Nå er det 14 mnd siden forrige anfall og jeg har fått sertifikatet tilbake - dersom du er intr i mer info - om hvordan det er å ha barn og epilepsi skriv gjerne til meg:

[email protected]

Har hørt at det er vanskelig å adoptere når man har en sykdom, og epilepsi (som jeg også har) er en sykdom mange vet svært lite om.

Jeg ville ha søkt OG gitt mye informasjon om hvordan sykdommen influerer livet deres - i gode og dårlige perioder. Har du anfall? Lenge siden sist? Har du bivirkninger?

Vi har 2 barn som IKKE er adopterte, og det er IKKE problemfritt når man har anfall - selv om det er sjelden.. Nå er det 14 mnd siden forrige anfall og jeg har fått sertifikatet tilbake - dersom du er intr i mer info - om hvordan det er å ha barn og epilepsi skriv gjerne til meg:

[email protected]

NB! EMAILADRESSEN kommer feil opp - det skal være is_be før @

Du kan jo kontakte adopsjonsforeningene og høre om det er mulig å adoptere selv om en har epilepsi.

Jeg vet ikke om noen som har adoptert som har epilepsi,men det kan jo hende det finnes noen. Har du søkt på nettet f.eks? Det ligger mange sider om folk som har adoptert der ute.

Lykke til :-)

Klem fra,

Gjest ikke undertegnet

Hei

Vi ble godkjent i 2001 selv om min mann har diagnosen epilepsi. Bufa måtte ha tilleggsopplysninger fra lege og min mann om bl.a. anfallshyppighet, bruk av medisin osv.

I dag er vi lykkelie foreldre til en gutt på 4 år fra Polen.

Lykke til

Annonse

Gjest Adoptivmamma

Ja, jeg kjenner en enslig dame med epilepsi som ble godkjent i BUFA helt uten problemer. Hun har nylig vært å hentet sin lille babydatter i Kina. Når en enslig med denne diagnosen kan bli godkjent, kan det umulig være noe problem for en av et par??

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...