Ulv I Faarikaal Skrevet 21. april 2003 Skrevet 21. april 2003 Jeg syns jeg ser dama med briller på nesa hoppe ut og sette i gang målinger og beregninger av vinkler, radius og avstander: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=56317 PSST: jeg kan heller ikke lukeparkere, jeg bommer annen hver gang. Hva med deg ? Svikter romfølelsen ? Svikter motet ? Tror du det ikke er lov å prøve mer enn en geng ? Har noen lært deg prisippet, stoppe rett ved siden av bilen foran, dreie hardt over til hjørnet peker... osv ? 0 Siter
Gjest UHU = kvinne Skrevet 21. april 2003 Skrevet 21. april 2003 En eneste gang har jeg gitt opp å lukeparkere i vinter, men til mitt forsvar var det en DIGER hævv med snø og is som jeg måtte over og det påvirket hvordan utfallet ble kan man si... Jeg er ganske flink til å lukeparkere, hvis ingen stresser meg og jeg får lov til å justere litt. 0 Siter
Dorthe Skrevet 21. april 2003 Skrevet 21. april 2003 Jeg er helt rå til å lukeparkere. Jeg kan prinsippet og jeg har erfaringen etter å ha bodd ¨på Grünerløkka i mange år. Trenger ikke mer enn 20 cm + lengden på bilen mår det gjelder min egen bil. Med en fremmed bil er det litt verre. 0 Siter
Gjest slitern Skrevet 21. april 2003 Skrevet 21. april 2003 Jeg er dame og jeg er dødsflink til å lukeparkere. Blir like overrasket hver gang, for vi damer blir jo fortalt at vi ikke er flinke til det. (Latterlig kategorisering spør du meg).;-) 0 Siter
Ulv I Faarikaal Skrevet 21. april 2003 Forfatter Skrevet 21. april 2003 Jeg er helt rå til å lukeparkere. Jeg kan prinsippet og jeg har erfaringen etter å ha bodd ¨på Grünerløkka i mange år. Trenger ikke mer enn 20 cm + lengden på bilen mår det gjelder min egen bil. Med en fremmed bil er det litt verre. Faktisk fins det et N-mesterskap i bilkjøring/parkering, men jeg vet ikke om Grünerløkka er representert ? 0 Siter
Ulv I Faarikaal Skrevet 21. april 2003 Forfatter Skrevet 21. april 2003 En eneste gang har jeg gitt opp å lukeparkere i vinter, men til mitt forsvar var det en DIGER hævv med snø og is som jeg måtte over og det påvirket hvordan utfallet ble kan man si... Jeg er ganske flink til å lukeparkere, hvis ingen stresser meg og jeg får lov til å justere litt. Det hjelper ikke at det sitter en selvutnevnt ekspert av en mann og maser ? 0 Siter
Dorthe Skrevet 21. april 2003 Skrevet 21. april 2003 Faktisk fins det et N-mesterskap i bilkjøring/parkering, men jeg vet ikke om Grünerløkka er representert ? Det er en nødvendighet å være rå til å lukeparkere her. Hvor ellers skulle man gjøre av bilen? Folk tør jo ikke komme på besøk for det er så vanskelig å parkere + at det er så mange enveiskjøringer. 0 Siter
Ulv I Faarikaal Skrevet 21. april 2003 Forfatter Skrevet 21. april 2003 Jeg er dame og jeg er dødsflink til å lukeparkere. Blir like overrasket hver gang, for vi damer blir jo fortalt at vi ikke er flinke til det. (Latterlig kategorisering spør du meg).;-) So sagt tror jeg bare det er selvtilliten eller motet som mangler hos mange. et par av mine ekser og jeg selv har satt opp pappesker og lært oss på parkeingsplssen et sted ingen så oss :-) Hu ene var ikke til å stoppe da hun fikk trening og LEITA etter vanskelige luker. Som Dorthe sa, hu trengte bare 20 cm klaring. Men så var det bilen foran og bak, om de kommer ut, det må også sjekkes. 0 Siter
Ulv I Faarikaal Skrevet 21. april 2003 Forfatter Skrevet 21. april 2003 Det er en nødvendighet å være rå til å lukeparkere her. Hvor ellers skulle man gjøre av bilen? Folk tør jo ikke komme på besøk for det er så vanskelig å parkere + at det er så mange enveiskjøringer. Spør meg. Noen runder må man regne med nedi der. Men det dukker alltid opp noe når man kruser rundt og rundt, bare ikke noen tror du skal plukke opp noe kvinns på et hjørne som nede ved rådhuset. 0 Siter
Dorthe Skrevet 21. april 2003 Skrevet 21. april 2003 Spør meg. Noen runder må man regne med nedi der. Men det dukker alltid opp noe når man kruser rundt og rundt, bare ikke noen tror du skal plukke opp noe kvinns på et hjørne som nede ved rådhuset. Å sånne damer finnes det faktisk her også ). Men det er nok vanlig å cruise rundt før man finner en plass. 0 Siter
Ulv I Faarikaal Skrevet 21. april 2003 Forfatter Skrevet 21. april 2003 Å sånne damer finnes det faktisk her også ). Men det er nok vanlig å cruise rundt før man finner en plass. Underlig å se selvtilliten stiger med litt erfaring og kunnskap. 0 Siter
Dorthe Skrevet 21. april 2003 Skrevet 21. april 2003 Underlig å se selvtilliten stiger med litt erfaring og kunnskap. Jeg hadde gammel bil også når jeg flyttet hit så jeg var ikke så redd for å skumpe borti litt. Det er heller ingen andre her, det ser jeg jo på min nye bil ) 0 Siter
svinssvans Skrevet 21. april 2003 Skrevet 21. april 2003 likeparkering er jo dritenkelt!!!!skjønner ikke hva som er problemet med det, jeg bare rygger rett inn jeg! når jeg nettopp hadde fått lappen turte jeg ikke prøve, var så redd for å drite meg ut foran naboene. men en gang(natt) bestemte jeg meg for å prøve, så kjørte jeg bare rett inn, ikke no problem! virket ganske tåpelig det der målegreiene! hvis du skal begynne å regne ut likninger, har jo noen andre tatt plassen før du har begynt...kjipt... skjønner ikke disse klønete kvinnfolka, jeg, og jeg er kvinnfolk selv! 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 21. april 2003 Skrevet 21. april 2003 Jeg er blitt en jævel på å lukeparkere etter at jeg flytta hit jeg bor nå hvor det ikke er flust med parkeringsplasser. Det er jo egentlig ikkeno' vanskelig! ) 0 Siter
Soria Skrevet 21. april 2003 Skrevet 21. april 2003 likeparkering er jo dritenkelt!!!!skjønner ikke hva som er problemet med det, jeg bare rygger rett inn jeg! når jeg nettopp hadde fått lappen turte jeg ikke prøve, var så redd for å drite meg ut foran naboene. men en gang(natt) bestemte jeg meg for å prøve, så kjørte jeg bare rett inn, ikke no problem! virket ganske tåpelig det der målegreiene! hvis du skal begynne å regne ut likninger, har jo noen andre tatt plassen før du har begynt...kjipt... skjønner ikke disse klønete kvinnfolka, jeg, og jeg er kvinnfolk selv! Jeg kan ikke lukeparkere. Husker jo hvordan jeg gjorde det da jeg lærte det, men har aldri siden trengt å kunne det. 0 Siter
Dorthe Skrevet 21. april 2003 Skrevet 21. april 2003 Jeg kan ikke lukeparkere. Husker jo hvordan jeg gjorde det da jeg lærte det, men har aldri siden trengt å kunne det. Vi andre hadde ikke kunnet det vi heller hvis det ikke hadde vært behov for det ) Men det er faktisk ganske lett når man har gjort det noen ganger 0 Siter
damedame Skrevet 21. april 2003 Skrevet 21. april 2003 Har blitt dårligere med årene... Min ekssambo foretrakk at vi skiftet plass og HUN slik at hun fikk rattet og kunne lukeparkerte. ...ja, det var hennes bil. 0 Siter
favn Skrevet 21. april 2003 Skrevet 21. april 2003 Jeg trodde ikke jeg turte å lukeparkere før jeg spontant og kjapt gjorde det her i vinter. Parkeringa satt som et skudd. PS: Jeg har _stor_ bil og må rygge etter speilene. 0 Siter
Mistera Skrevet 21. april 2003 Skrevet 21. april 2003 Jeg er den perfekte lukeparkerer... Bare jeg har servo!!! Går greit med andre biler og, men store suburbanchevyvan(?) de er ikke så lette å parker! 0 Siter
shandy Skrevet 21. april 2003 Skrevet 21. april 2003 Hvis jeg kan unngå å lukeparker, så gjør jeg helst det ja :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.