Gå til innhold

Høy kroppstemperatur


Gjest Bjarne S

Anbefalte innlegg

Gjest Bjarne S

Er det noen man kan gjøre for å redusere ens kroppstemperatur under fysisk aktivitet? Selv elsker jeg å danse men svetter nærmest mursteiner etter 15 - 20

minuter på danse gulvet. Det tar opptil 10-15 minutter før

temperaturen har droppet så pass at det ikke renner

nedover ansiktet. Det er som om kroppen min må alltid produserer nok varme til å holde seg varm i en snøstorm, noe som ikke er nødvendig i sosiale situasjoner. Hva kan jeg

gjøre for å bli en fryse pinne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest John Gunnar Oppheim

Hei, Bjarne!

Bedret form vil hjelpe dersom det er problemet. Ellers vil sinnsroen spille en stor rolle her. Dersom du lett blir stresset, vil dette raskt øke kroppstemperaturen. Ellers er det også slik at enkelte bare enkelt og greitt svetter mer enn andre.

http://home.enitel.no/trening/

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Bjarne!

Bedret form vil hjelpe dersom det er problemet. Ellers vil sinnsroen spille en stor rolle her. Dersom du lett blir stresset, vil dette raskt øke kroppstemperaturen. Ellers er det også slik at enkelte bare enkelt og greitt svetter mer enn andre.

http://home.enitel.no/trening/

Vennlig hilsen

Den greieste måten å redusere kroppstemperaturen er å svette mer. Dette er kroppens naturlige mekanisme i å holde kroppstemperaturen nede.

Ellers vil drikke kjøle ned kroppen, likeledes kjølige omslag.

Kle deg i lett pustende tøy slik at overskuddsvarmen lett kan komme vekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...