PREETI Skrevet 22. april 2003 Del Skrevet 22. april 2003 kjæresten min er kjempesjalu.. han liker ikke at jeg er mer sammen med andre enn han,og særlig ikke gutter. Jeg har diskutert dette med han før,men det virker ikke som det "trenger inn" De fleste vennene mine misliker han,noe som ikke gjør situasjonen bedre. Han er veldig kjekk og er ganske populær på skolen,men et år eldre enn meg (altså 10.klassing)16. (jeg er 15 & går i 9.klasse) Vi har ganske forskjellige interesser og ganske forskjellige meninger. Men forholdet har vært helt fint det. Krangelene våre går temmelig "hardt"for seg. Han har lett for å komme inn på andre tema,og han kan rakke ned på meg som bare det. (han ber om unnskyldning etterpå,da,men..) Nå er jeg litt usikker på om det er vits i å¨fortsette forholdet,men jeg er jo glad i han og vi har vært sammen en god stund. Overreagerer jeg når jeg tenker i slike baner? Hvis jeg forteller dette til vennene mine vil de nok juble av glede (de mener han er temmelig overfladisk og dominerende) Siden jeg kjenner han litt bedre enn dem vet jeg at han har mange gode sider også (og de er jeg veeeldig glad i) men.. jeg er litt frustrert.. Håpet på å få noen objetive svar fra noen av dere Klem fra, *litt frustrert* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/101742-sjalu-type/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaVa Skrevet 22. april 2003 Del Skrevet 22. april 2003 1: Sjalusi er en uting, spesielt dersom den er overdrevet. Dersom du ikke kan ha et normalt vennskapsforhold til andre gutter, så er det ille. 2. Dersom han forsøker å dominere/kontrollere livet ditt, bør du være på vakt. Du har selv rett til å kontrollere ditt eget liv! 3. "Krangelene våre går temmelig "hardt"for seg" skriver du - hva betyr det? Blir han fysisk voldelig? I så fall: Kom deg LAAAANGT unna han. 4. Hva vennene dine måtte mene om saken, er uvesentlig. Det er du som skal leve ditt liv. Du tar avgjørelsene som betyr noe for deg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/101742-sjalu-type/#findComment-580540 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Yellie Skrevet 22. april 2003 Del Skrevet 22. april 2003 Sjalusi er menneskelig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/101742-sjalu-type/#findComment-580657 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Betatt Skrevet 22. april 2003 Del Skrevet 22. april 2003 Sjalusi er menneskelig. Stort sett enig med KaVa! Kanskje du bør ta opp med ham at du synst sjalusien er litt overdrevet? Sjalusi er jo en naturlig ting men det der høres litt voldsomt ut. Hvis du mener det er et ork å fortsette forholdet så er det vel ikke så mye vits, men det er jo noe du må selv avgjøre. Kjærligheten kan overvinne alt er ikke det et uttrykk?=) Du bør ihvertfall ikke bry deg om hva vennene dine sier selv om jeg forstår at det er plagsomt for deg at de ikke liker ham. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/101742-sjalu-type/#findComment-580762 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest papirtiger Skrevet 22. april 2003 Del Skrevet 22. april 2003 Sjalusi kan være veldig ødeleggende for et forhold. Har han noe å være sjalu for? Du kan jo prøve å snakke med han igjen, men det virker ikke som om han vil forstå. Men det som virker mer alarmerende er det du omtaler som "krangler som går vilt for seg". Jeg håper virkelig ikke det er vold med i bildet. At han rakker ned på deg mens dere krangler er helt respektløst. Selv om han unnskylder seg, så vil du selvsagt huske hva han sa. Slik drittkasting virker _veldig_ barnslig. Om du skal gjøre det slutt eller ikke er din beslutning. Har du det bra i forholdet? Ville du hatt det bedre uten han? Fortjener han deg? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/101742-sjalu-type/#findComment-580775 Del på andre sider Flere delingsvalg…
punk kid144 Skrevet 22. april 2003 Del Skrevet 22. april 2003 Hey!! Enig i det KaVa sier, sjalusi er en uting. Men det kan jo være at han er usikker,og er redd for at du skal finne en annen? At han er veldig glad i deg, og derfor er redd for at du skal finne en annen lissom. Du kjenner han jo best...han må jo ha en eller annen grunn. Men usikkerhet er uansett et godt mulig alternativ tror jeg. Om du synes han dominerer og hakker ned på deg ofte, så overreagerer du ikke når du tenker på om du skal fortsette med han eller ikke. Kjærester skal jo ikke stå i veien for hverandre, og rakke ned på hverandre. Og hvis han ikke vil at du skal være med andre gutter, så stoler han jo ikke på deg akkurat, og det er jo ikke bra(nevner usikkerhet igjen, hvis han ikke stoler på deg) Jeg lurer også på hva du mente med at det kan gå ``hardt for seg``. Er han voldelig mot deg er det jo ikke noe tvil at du må gå fra han. Men ikke la venninene dine bestemme for deg, bare du kan vite hva som er best for deg. DU kan høre på råd de gir deg, men til syvende og sist så er det du som SKAL bestemme. Hvis du synes de gode egenskapene hans dekker over de dårlige, så er det verdt å prøve å ``redde``forholdet. Prøv kanskje å snakke mer med han, hvis han ikke hører på deg så bør du kanskje droppe han?(i et forhold er det jo viktig å høre på hverandre?). Si det du føler...og som sagt, hvis han ikke hører på deg og bare blir sur så er det kanskje på tide å komme bort fra han?.... Rådene mine ekke alltid de beste, så ta det jeg har skrivd med en klype salt:) men noe av det er jo sant tror jeg. Det virker som en vanskelig situasjon siden du jo også er veldig glad i han. Men lykke til dah, håper det går bra. og at du fikk noe nytte av det jeg skrev:) klemz 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/101742-sjalu-type/#findComment-580804 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ArabianStar Skrevet 22. april 2003 Del Skrevet 22. april 2003 Jeg var sammen med en sånn fyr engang, han var kjempesjalu. Jeg holdt på å bli gal av han, og visste ikke hva jeg skulle gjøre. Det endte med at jeg kjefta han ut og sa "Jeg har faen ikke blitt sammen med deg for å være utro! Jeg kjempet en hard kamp for å få deg, og har ikke tenkt å miste deg enda!". DEN hjalp, etter det var han mye roligere. Som en annen her sier, sjalusi er ofte tegn på dårlig selvtillit og usikkerhet. Han er redd for å miste deg og tror sjalusi er løsningen. Han vet kanskje ikke hvor stor skade det gjør... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/101742-sjalu-type/#findComment-580856 Del på andre sider Flere delingsvalg…
petter smart Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 Nå vet jeg ikke hva du definerer som guttevenner eller hva du gjør sammen med disse. Er det helt vanlige venner ser jeg ikke noe problem. Er du alene på fest med dem, sover over sammen osv. er det litt verre. Kanskje det du ser som sjalusi er noe de fleste andre ville sett på som normalt? At det ikke trenger inn er ganske naturlig, dette er hans følelser og du kan ikke argumentere dem bort. Vis heller at du respekterer hans følelser, men at han må gjøre noe med sin sjalusi da det ødelegger forholdet. Hva med å møtes på halvveien? At dine venner ikke liker han kommer gjerne av at du snakker stygt om han til dem? De kjenner han neppe så godt og dømmer han ut fra det du forteller. Dersom dine venner jubler når du gjør det slutt med noen har du tvilsomme venner. Dette er uansett noe du må avgjøre selv. Jeg tviler på at det vil fungere, uten å ville legge skylden på noen av dere. Noen passer bare ikke sammen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/101742-sjalu-type/#findComment-592069 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PREETI Skrevet 30. april 2003 Forfatter Del Skrevet 30. april 2003 Nå vet jeg ikke hva du definerer som guttevenner eller hva du gjør sammen med disse. Er det helt vanlige venner ser jeg ikke noe problem. Er du alene på fest med dem, sover over sammen osv. er det litt verre. Kanskje det du ser som sjalusi er noe de fleste andre ville sett på som normalt? At det ikke trenger inn er ganske naturlig, dette er hans følelser og du kan ikke argumentere dem bort. Vis heller at du respekterer hans følelser, men at han må gjøre noe med sin sjalusi da det ødelegger forholdet. Hva med å møtes på halvveien? At dine venner ikke liker han kommer gjerne av at du snakker stygt om han til dem? De kjenner han neppe så godt og dømmer han ut fra det du forteller. Dersom dine venner jubler når du gjør det slutt med noen har du tvilsomme venner. Dette er uansett noe du må avgjøre selv. Jeg tviler på at det vil fungere, uten å ville legge skylden på noen av dere. Noen passer bare ikke sammen. Ehhm.. Uansett: Jeg sover ikke sammen med dem,og jo.. det han føler er helt klart sjalusi.. For å si det som det er petter smart: Jeg synes ikke du har noen rett til å dømme meg eller vennene mine. Vennene mine er helt flotte,og støtter meg i alt,og bare fordi de tilfeldigvis ikke liker kjæresten min er de ikke noe dårligere venner fordi! Og.. Hva vet du om min definasjon av sjalusi? At han synes det er galt at jeg gir en gutt en klem er merkelig spør du meg! Sover med dem?? den var litt drøy.. Synes ikke du har noen rett til å komme med slike påstander ut fra det lille du har lest. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/101742-sjalu-type/#findComment-592179 Del på andre sider Flere delingsvalg…
petter smart Skrevet 2. mai 2003 Del Skrevet 2. mai 2003 Ehhm.. Uansett: Jeg sover ikke sammen med dem,og jo.. det han føler er helt klart sjalusi.. For å si det som det er petter smart: Jeg synes ikke du har noen rett til å dømme meg eller vennene mine. Vennene mine er helt flotte,og støtter meg i alt,og bare fordi de tilfeldigvis ikke liker kjæresten min er de ikke noe dårligere venner fordi! Og.. Hva vet du om min definasjon av sjalusi? At han synes det er galt at jeg gir en gutt en klem er merkelig spør du meg! Sover med dem?? den var litt drøy.. Synes ikke du har noen rett til å komme med slike påstander ut fra det lille du har lest. Jeg dømmer vel ingen. Jeg sier bare at dine venners oppfatning av din kjæreste avhenger i stor grad av hvordan du framstiller han. Klager du ofte på han (med eller uten grunn) så vil de få en negativ oppfatning av han. Nettopp fordi de er gode venner, av DEG, ikke han. Videre må du ta hensyn til hans sjalusi, samtidig som dere prøver å gjøre noe med det. Men jeg vet om jenter (og gutter for den saks skyld) som klager på at kjæresten er sjalu, men etter oppførselen deres er det ikke rart. Vet jo ikke om det gjelder deg, stiller bare spørsmålet. Trodde det var råd du var ute etter her. Går du rundt og klemmer (hva en klem er kan jo variere sterkt) på gutter i tide og utide? Prøver bare å få deg til å tenke litt, er han overdrevent sjalu, har han noen grunn til det (som f.eks. at du har vært utro e.l. før), overreagerer du, tar du ikke nok hensyn til hans følelser osv.? Skal forholdet deres overleve må dere gjøre noe, begge to. Men du ønsket kanskje bare uforbeholden støtte her inne (som vennene dine gjør), at alle skulle si kjæresten din var en sjalu raring, at du hadde rett? Men det hjelper jo lite. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/101742-sjalu-type/#findComment-593652 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PREETI Skrevet 2. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2003 Jeg dømmer vel ingen. Jeg sier bare at dine venners oppfatning av din kjæreste avhenger i stor grad av hvordan du framstiller han. Klager du ofte på han (med eller uten grunn) så vil de få en negativ oppfatning av han. Nettopp fordi de er gode venner, av DEG, ikke han. Videre må du ta hensyn til hans sjalusi, samtidig som dere prøver å gjøre noe med det. Men jeg vet om jenter (og gutter for den saks skyld) som klager på at kjæresten er sjalu, men etter oppførselen deres er det ikke rart. Vet jo ikke om det gjelder deg, stiller bare spørsmålet. Trodde det var råd du var ute etter her. Går du rundt og klemmer (hva en klem er kan jo variere sterkt) på gutter i tide og utide? Prøver bare å få deg til å tenke litt, er han overdrevent sjalu, har han noen grunn til det (som f.eks. at du har vært utro e.l. før), overreagerer du, tar du ikke nok hensyn til hans følelser osv.? Skal forholdet deres overleve må dere gjøre noe, begge to. Men du ønsket kanskje bare uforbeholden støtte her inne (som vennene dine gjør), at alle skulle si kjæresten din var en sjalu raring, at du hadde rett? Men det hjelper jo lite. Faktisk ikke,men jeg forventet ikke å få slengt påstander om at jeg lå sammen med andre gutter Og til din opplsyning prøver jeg å få vennene mine til å like han. Jeg er kjempeglad i han,og jeg er faktisk den som prøver å få dem til å se noe positivt i han. Har aldri vært utro,og kommer heller aldri til å være det. Når det gjelder klemmingen er denne forbeholdt gode venner,men også andre gutter som "tulle flørting". De aller fleste jenter jeg vet om (som også har kjæreste) driver også med dette. Og hvis du har tatt deg tid til å lese de andre svarene mine har du vel sett at jeg og kjæresten faktisk har ordnet opp? Jeg får takke for dine meget nyttige innfallsvinkler (det du ønsket??) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/101742-sjalu-type/#findComment-594166 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.