Gå til innhold

Hvordan hevne seg???


Gjest uvirkelig

Anbefalte innlegg

Kan jeg få spørre hvor gammmel du er? De snakker som du skulle være tidlig i 20-årene og ikke ha opplevd så mye

Hvilken rolle spiller det? Jeg har opplevd nok til å ha en klar mening om saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 326
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Matthea

    118

  • Sør

    78

  • SierDuDet

    26

  • Dorthe

    26

Mest aktive i denne tråden

Det har jeg jo gitt mitt syn på opptil flere ganger,- hadde hun sagt "Nei, jeg kan ikke innlede et forhold med deg fordi du e gift og har to barn", vel, så hadde hun kanskje forhindret unødvendig mye sinne, frustrasjon, fortvilelse osv

Så mannen har ikke 100 % ansvar?

Nei?

Isåfall gjør du han jo viljeløs likevel, noe du har sagt tidligere at du ikke gjøre.

Ja?

Da er vi isåfall enige. Jenta har ingen skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er heller ikke hennes jobb.

Har mannen mindre enn 100 % ansvar for å dytte pikken sin i en annen? Jeg går ut fra at du svarer nei på det.

For å gjøre det litt matematisk så tilsier det da at jenta må ha 0 % ansvar.

Enkelt og greit.

For å sitere deg fra et annet innlegg:

"Du lever jo åpenbart i en merkverdig verden for dette er langt fra hvordan ting fungerer i praksis."

Hun kan jo vanligvis på et visst punkt avstå fra å få pikken hans dyttet opp i seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med ved å legge skyld på jenta så legger du mindre skyld på mannen.

Det er ingen andre enn han som kan styre sitt eksteskaps framtid.

Vel, elskerinnen øker vel neppe sjansen for at det skal ende bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å sitere deg fra et annet innlegg:

"Du lever jo åpenbart i en merkverdig verden for dette er langt fra hvordan ting fungerer i praksis."

Hun kan jo vanligvis på et visst punkt avstå fra å få pikken hans dyttet opp i seg.

Ja, det kan hun, men hun har likefullt 0 ansvar i forhold til dette ekteskapet.

Det er ikke hennes jobb å få det på rett kjøl. Hun har bare lyst på en mann. Det er alt hun gjør seg skyldig i og det er ikke galt å ha lyst på noen. Alt utover det er han sin skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mannen har ikke 100 % ansvar?

Nei?

Isåfall gjør du han jo viljeløs likevel, noe du har sagt tidligere at du ikke gjøre.

Ja?

Da er vi isåfall enige. Jenta har ingen skyld.

Å dele ansvaret er da for guds skyld ikke det samme som å gjøre den ene viljesløs!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, elskerinnen øker vel neppe sjansen for at det skal ende bra.

Mannen som skaffer seg en elskerinne er den som gjør sjansene små. Ikke hun han skaffer.

Hun er en uskyldig brikke i mannen sitt spill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å dele ansvaret er da for guds skyld ikke det samme som å gjøre den ene viljesløs!!!

Jo, det du da sier er at mannen til en viss grad ikke kan styre sin egen vilje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel neppe nokon av oss usamde i. Og dette er den som er utro sitt ansvar å unngå, ved å halda seg unna sexpartnarar inntil ein har flytta ut og forholdet er over. Ingen andre.

Mannen for holde seg i sin egen seng til forholdet er over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det du da sier er at mannen til en viss grad ikke kan styre sin egen vilje.

Han velger om han vil inngå et forhold.

Hun velger om hun vil inngå et forhold.

Begge har vilje, begge har ansvar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen for holde seg i sin egen seng til forholdet er over.

Da er vi jo enige!

Mannen - og bare mannen - har ansvaret for ikke å ha sex med noen andre før hans forhold er over :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen for holde seg i sin egen seng til forholdet er over.

Ja, men om han ikkje gjer det, så er det ikkje eigaren av den senga som HAN vel å leggja seg i som kan skuldast for å øydeleggja noko.

Eg trur forresten ikkje vi blir enige... Hehe. Klokka er halv fire, eg er klar for "agree to disagree"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Det er jo et skille mellom gresset-er-grønnere-på-den-andre-siden-brudd, og vi-har-det-ikke-bra-dette-forholdet-og-du-er-glad-i-en-annen-brudd. Mener jeg."

Det vil få si seg uenig i, men hva har dette med tredjepersonen å gjøre?

Det er da mannen, utelukkenede, som velger om han skal ha sex med jenta før eller etter at han har gått.

Nå går vi i sirkel her. Jeg har fått sagt min mening, du har fått sagt din. Ferdig med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men om han ikkje gjer det, så er det ikkje eigaren av den senga som HAN vel å leggja seg i som kan skuldast for å øydeleggja noko.

Eg trur forresten ikkje vi blir enige... Hehe. Klokka er halv fire, eg er klar for "agree to disagree"!

Agree

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi jo enige!

Mannen - og bare mannen - har ansvaret for ikke å ha sex med noen andre før hans forhold er over :o)

Da er vi enige om at vi er uenige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kan hun, men hun har likefullt 0 ansvar i forhold til dette ekteskapet.

Det er ikke hennes jobb å få det på rett kjøl. Hun har bare lyst på en mann. Det er alt hun gjør seg skyldig i og det er ikke galt å ha lyst på noen. Alt utover det er han sin skyld.

Lenger enn det kommer vi ikke. Ha en god natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han velger om han vil inngå et forhold.

Hun velger om hun vil inngå et forhold.

Begge har vilje, begge har ansvar.

Men poenget er at ikke hun har noe ansvar i forhold til denne mannens kone eller familie.

Vi blir aldri enige, men jeg kan liksom ikke fatte at noen kan mene noe annet.

Den eneste grunnen jeg ser som relevant i forhold til at man ikke bør involvere seg med gifte er at man selv sannsynligvis blir sittende igjen med fingeren i ræva. Altså for ikke å bli såret selv.

Det er mulig du har vært der og derfor er preget av nettopp det, men forstår det likevel ikke.

Be heller den han er utro med ut på en øl. Det har hun fortjent i og med at han viste deg hva du var sammen med.

En kompis av meg som nylig fant mor til sitt barn utro med en fyr, noen få måneder før de skulle gifte seg, gjorde nesten akkurat det. Knust som faen, selvsagt, men han klarte fortsatt å se hvem som var skylden, og det var ikke den hun han skulle gifte seg med. Ingen andre.

(Nesten fordi det var kaffe de drakk, ikke øl).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han velger om han vil inngå et forhold.

Hun velger om hun vil inngå et forhold.

Begge har vilje, begge har ansvar.

"Han velger om han vil inngå et forhold." - helt enig!

"Hun velger om hun vil inngå et forhold." - helt enig!

"Begge har vilje" - helt enig!

"begge har ansvar." - helt enig; Hun har ansvar for seg selv og han har ansvar for det utroskapet HAN begår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...