Gå til innhold

Hvordan hevne seg???


Gjest uvirkelig

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 326
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Matthea

    118

  • Sør

    78

  • SierDuDet

    26

  • Dorthe

    26

Mest aktive i denne tråden

Men poenget er at ikke hun har noe ansvar i forhold til denne mannens kone eller familie.

Vi blir aldri enige, men jeg kan liksom ikke fatte at noen kan mene noe annet.

Den eneste grunnen jeg ser som relevant i forhold til at man ikke bør involvere seg med gifte er at man selv sannsynligvis blir sittende igjen med fingeren i ræva. Altså for ikke å bli såret selv.

Det er mulig du har vært der og derfor er preget av nettopp det, men forstår det likevel ikke.

Be heller den han er utro med ut på en øl. Det har hun fortjent i og med at han viste deg hva du var sammen med.

En kompis av meg som nylig fant mor til sitt barn utro med en fyr, noen få måneder før de skulle gifte seg, gjorde nesten akkurat det. Knust som faen, selvsagt, men han klarte fortsatt å se hvem som var skylden, og det var ikke den hun han skulle gifte seg med. Ingen andre.

(Nesten fordi det var kaffe de drakk, ikke øl).

Vel, jeg har vært der. På et vis. Og vet hvem jeg holder som ansvarlig. Og jeg kan som deg ikke fatte at det går an å mene noe annet. Jeg bryr meg hvertfall såpass om mine medmennesker at jeg ikke ville gjort det mot andre som er gjort mot meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen som skaffer seg en elskerinne er den som gjør sjansene små. Ikke hun han skaffer.

Hun er en uskyldig brikke i mannen sitt spill.

Hvis hun vet at mannen er gift gjør også hun sjansene små.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg har vært der. På et vis. Og vet hvem jeg holder som ansvarlig. Og jeg kan som deg ikke fatte at det går an å mene noe annet. Jeg bryr meg hvertfall såpass om mine medmennesker at jeg ikke ville gjort det mot andre som er gjort mot meg.

Så du holder jenta ansvarlig for bruddet?

Vi blir aldri enige!

Sov godt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsøk å finne det sted hvor jeg har fratatt mannen noe av ansvaret. _Hvor_ har jeg bortforklart mannen og behandlet han som en viljesløs idiot? _Selvsagt_ har han ansvar!!!

Det jeg derimot sier er at elskerinnen heller ikke har rent mel i posen.

Hei,

Du vet ikke engang om elskerinnen *vet* at han er gift!

Eller om han har fortalt henne at han "og konen har et åpent forhold".

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan mener at hun er uskyldig til elendigheten hun selv har bidratt til???

Hei,

Det er ikke "hun" som har bidratt til "elendigheten", men 100% den som er utro.

Hun har da *ingen* forpliktelser ovenfor eks-konen, men det har han.

Og for alt det vi/elskerinnen vet har han fortalt henne at "de lever kun sammen for barnenes skyld", eller hva som helst annet.

Ved å legge skyld på henne, fratar du skyld fra ham (åpenbart), og gjør henne ansvarlig for å "passe på at en voksen mann ikke er utro".

Det faller på sin egen urimelighet.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så for en forelskelses skyld håper du at hun vil gi mann og barn på båten?

Hei,

Selvsagt ikke barnene.

Og ja, selvsagt, hvis hun er forelsket i meg (og ikke i mannen sin) så er det da naturlig at hun har et forhold til meg, og ikke mannen.

Skulle hun måtte bo sammen med en hun ikke elsker?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Barba Dos

Den beste hevnen du kan få er å la være å tenke på henne, men leve et GODT liv!

Jo mer du tenker på henne (istedet for å konsentrere deg om hvordan DU skal ha et godt liv), jo mer av ditt liv kaster du bort.

Vær opptatt av at du skal ha det godt, og ikke at hun skal ha det vondt.

Derutover, det er ikke hun som har gjort noe galt, men evt. han.

Ønsker DEG alt godt!

Med vennlig hilsen

"Den beste hevnen du kan få er å la være å tenke på henne, men leve et GODT liv!"

Det er vel ingen hevn, vel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Den beste hevnen du kan få er å la være å tenke på henne, men leve et GODT liv!"

Det er vel ingen hevn, vel!

Selvsagt er det det! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Barba Dos

Selvsagt er det det! :-)

Nei, det er det ikke. Det kan derimot være en fin måte å lette samvittigheten til svinepelsen på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er det ikke. Det kan derimot være en fin måte å lette samvittigheten til svinepelsen på.

Tvertimot.

Du må jo være temmelig "blåst" hvis du selv er villig til å lide i årevis for at en annen person skal se at du lider og *kanskje* få dårlig samvittighet!

Ditt hovedansvar er ovenfor deg selv - at DU får et godt liv.

Å kappe hodet av seg selv i håp om at noen skal synes synd på deg, er neppe en anbefalt fremgangsmåte for Det Gode Liv.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Barba Dos

Tvertimot.

Du må jo være temmelig "blåst" hvis du selv er villig til å lide i årevis for at en annen person skal se at du lider og *kanskje* få dårlig samvittighet!

Ditt hovedansvar er ovenfor deg selv - at DU får et godt liv.

Å kappe hodet av seg selv i håp om at noen skal synes synd på deg, er neppe en anbefalt fremgangsmåte for Det Gode Liv.

Med vennlig hilsen

Det er jo greit nok, hevn er sikkert dumt i utgangspunktet. Men det du nevnte var ikke noen hevn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo greit nok, hevn er sikkert dumt i utgangspunktet. Men det du nevnte var ikke noen hevn.

Hei,

Men det er vel neppe noen "hevn" hvis du lider mer enn dem?

Tvertimot vil det være en hevn hvis DU klarer å ha et godt liv, mens de ikke gjør det....

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Barba Dos

Hei,

Men det er vel neppe noen "hevn" hvis du lider mer enn dem?

Tvertimot vil det være en hevn hvis DU klarer å ha et godt liv, mens de ikke gjør det....

Med vennlig hilsen

For å få til det, har man to muligheter:

enten:

- Finn på noe skikkelig jævlig slik at de lider kjempemye!

eller:

- Lev et godt liv selv, men pass på å sørge for at de har det litt vondt innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Du vet ikke engang om elskerinnen *vet* at han er gift!

Eller om han har fortalt henne at han "og konen har et åpent forhold".

Med vennlig hilsen

Jeg forutsetter naturligvis at elskerinnen vet at mannen er gift. Noe jeg tror hun visste i dette tilfellet da det var en arbeidskollega av ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Selvsagt ikke barnene.

Og ja, selvsagt, hvis hun er forelsket i meg (og ikke i mannen sin) så er det da naturlig at hun har et forhold til meg, og ikke mannen.

Skulle hun måtte bo sammen med en hun ikke elsker?

Med vennlig hilsen

Forelskelse er vel ikke helt det samme som å elske..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forelskelse er vel ikke helt det samme som å elske..

Hei,

Nei, men det er ikke opp til meg å "kontrollere" andres forhold. Noen har "åpne forhold", andre har det ikke.

Det er ikke alltid "dårlig" at et forhold ender, og et nytt begynner. Det er slik verden fungerer.

Kan jeg få spørre om hvor gammel du er?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forutsetter naturligvis at elskerinnen vet at mannen er gift. Noe jeg tror hun visste i dette tilfellet da det var en arbeidskollega av ham.

Hei,

Men uansett om hun vet det eller ei - hans forhold med konen er jo hans (og ikke elskerinnens) ansvar.

Verden er jo "skrudd sammen" slik at vi forelsker oss, osv. og det må vi forholde oss til. Å forsøke å "stoppe naturen" vil kun resultere i at situasjonen blir slik som i Chile.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Det er ikke "hun" som har bidratt til "elendigheten", men 100% den som er utro.

Hun har da *ingen* forpliktelser ovenfor eks-konen, men det har han.

Og for alt det vi/elskerinnen vet har han fortalt henne at "de lever kun sammen for barnenes skyld", eller hva som helst annet.

Ved å legge skyld på henne, fratar du skyld fra ham (åpenbart), og gjør henne ansvarlig for å "passe på at en voksen mann ikke er utro".

Det faller på sin egen urimelighet.

Med vennlig hilsen

Jeg snakker om tilfeller der hun vet svært godt at han er gift, har barn og at han går bak konens rygg med sine lurerier.

Jeg mener (som sagt i et annet innlegg) at man har ansvar for andre i den grad ens handlinger berører dem.

Ser overhodet ikke noe urimelig i å forvente at hun gjør det hun kan for å hindre en større enn nødvendig tragedie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Nei, men det er ikke opp til meg å "kontrollere" andres forhold. Noen har "åpne forhold", andre har det ikke.

Det er ikke alltid "dårlig" at et forhold ender, og et nytt begynner. Det er slik verden fungerer.

Kan jeg få spørre om hvor gammel du er?

Med vennlig hilsen

Hvilken rolle spiller det hvor gammel jeg er??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...