Gå til innhold

Goldbergs depresjonstest/medisiner

Anbefalte innlegg

Gjest ah-no-name

Jeg lurer på om dette er en test man kan stole på, om den er kjent i norsk psykiatrisk fagmiljø?

Tok akkurat denne testen og fikk 61 poeng, og lurer på hvor alvorlig jeg skal se på det - om jeg skal ta dette resultatet opp med min behandler.

Jeg har i utgangspunktet fått diagnosen GAD, og går på en cocktail av Efexor depot 150mg og Fluanxol 1mgx2. Føler dette tar brodden av den værste angsten, men depresjon er noe som gradvis har kommet på etter at jeg begynte med disse medisinene. Lurer nå på om det kunne vært aktuelt å forsøke andre medisiner (i så fall hvilke?) eller evt øke det jeg går på.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/102129-goldbergs-depresjonstestmedisiner/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest bare en

Da jeg først fikk kontakt med psykiatrien tok en psykiater denne testen på meg. Jeg vet jeg scoret veldig høyt, men jeg fikk aldri vite det nøyaktige svaret på testen. Fikk bare beskjed om at jeg var dypt deprimert og ble innlagt med det samme.

Gjest ah-no-name

Da jeg først fikk kontakt med psykiatrien tok en psykiater denne testen på meg. Jeg vet jeg scoret veldig høyt, men jeg fikk aldri vite det nøyaktige svaret på testen. Fikk bare beskjed om at jeg var dypt deprimert og ble innlagt med det samme.

*gulp*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...